Marketing-ul este un proces continuu. Odată ce v-ați stabilit sistemele și procesele, este important să faceți check-in și reevaluare continuă. Și asta pentru că, în cursul conducerii unei afaceri, lucrurile se schimbă.
Brand-ul dvs. extinde sau schimbă concentrarea. Nevoile și așteptările clienților dvs. fluctuează. Este important ca eforturile de marketing să rămână fluide, astfel încât să puteți ține pasul cu evoluția firească în orice business.
Realizarea unui audit de brand face parte din acest proces. Este un punct bun de plecare pentru consultanții de marketing atunci când încep să lucreze cu un nou client.
E util ca proprietarii de afaceri mici să aibă un set exterior de ochi care să evalueze marca lor și să ofere feedback. Și dacă sunteți consultant, este important să vă auditați marca din când în când!
Acestea sunt elementele esențiale pe care oricine ar trebui să le ia în considerare. De exemplu, când efectuează un audit de brand pentru întreprinderi mici. Continuați să citiți acest articol de blog dedicat unor advertoriale pentru și mai multe informații.
Numele de brand
Începeți cu cea mai vizibilă parte a mărcii: numele. Numele companiei dvs. vă comunică ceea ce faceți? Adesea, afacerile își schimbă optica pe măsură ce trece timpul.
Deși pot începe o activitate pentru un anumit tip de client, pe măsură ce încep să interacționeze cu alte persoane, pot descoperi că nevoile clienților sunt diferite decât cele anticipate. Sau că există oferte complementare pe care ar trebui să le ofere afacerea pentru servicii complete. De exemplu, un pachet de servicii SEO și marketing digital.
Este inteligent ca o companie să pivoteze pentru a satisface cererea. Dar este, de asemenea, important să luați în considerare o schimbare a numelui mărcii. De exemplu, dacă numele original nu mai descrie ceea ce faceți și pe cine serviți.
Decideți că o modificare a numelui este adecvată? Există o serie de elemente de luat în considerare. Noul nume pe care doriți să îl utilizați sub formă de brand este prezent și altundeva?
Există un nume de domeniu adecvat disponibil în online pentru a reflecta noul nume de marcă? Aveți un designer web la îndemână pentru a facilita trecerea de la vechiul website la noua dvs. „casă” online?
Aveți un plan în vigoare pentru a informa clienții dvs. despre schimbare? Vă puteți asigura că aceștia încă se simt primiți și bine deserviți de afacerea dvs. sub noua sa denumire?
Logo și pictograme
După numele în sine urmează sigla. Aceasta va fi imprimată pe aproape tot ceea ce creați și faceți. Trebuie să vă asigurați că vă reprezintă bine.
Logo-ul actual reflectă aspectul pe care doriți să-l transmiteți în legătură cu afacerea? Există o serie de elemente de design care intră în stabilirea tonului logo-ului și a imaginilor vizuale de marcă.
1. Paleta de culori
Puteți identifica trei până la patru culori complementare care vă vor ajuta să vă spuneți povestea? Este important să păstrați lucrurile la un set scurt de culori.
Ce se întâmplă când introduceți întreg curcubeul în elementele de design? „Tulburați apele” și faceți dificil pentru public să găsească o linie clară în povestea pe care încercați să o spuneți cu logo-ul și paleta de culori.
De asemenea, este important să vă bazați pe culori ce funcționează bine împreună. Vă amintiți probabil conceptul de culori complementare de la școală.
Dar sunteți familiarizați cu celelalte tipuri de culori?
Puteți apela la o prezentare generală de la Canva pe roata culorilor. Teoria culorilor oferă informații despre cum să potriviți culorile pe roată.
Optați pentru culori complementare (opuse unele de celelalte) sau culori vecine pe roata de culori. Tot aici puteți include alte combinații care au sens din perspectiva teoriei culorilor.
Este important să vă bazați pe o gamă restrânsă de culori. Acestea vă vor spune povestea în timp ce arată grozav împreună.
2. Fonturi
Alături de paleta de culori, trebuie să țineți cont și de fonturile pe care le selectați pentru brand. Tipurile de font pe care le utilizați pot vorbi despre ce afaceri aveți.
Din nou, nu este recomandabil să îmbrățișați o gamă largă de fonturi. În schimb, cel mai bine este să vă limitați la două sau trei fonturi pe care le utilizați în mod constant în marketing.
La fel ca în cazul culorilor mărcii, cu cât introduceți mai multe fonturi, cu atât intenția și povestea mărcii devin mai puțin clare pentru potențialii clienți.
Lucruri precum stilul fontului, dimensiunea și spațiul transmit informații utilizatorilor. Un font îndrăzneț, ce ocupă un spațiu amplu pe pagină, poate transmite autoritate și putere. Pe de altă parte, un font subțire și delicat poate arăta afecțiune și apropiere.
Fontul pe care îl selectați pentru brand-ul dvs. este important. Dar e esențial să selectați fonturi complementare pentru restul activelor dvs. Putem include aici website-ul dvs., materialele tipărite și conținutul din social media.
Jocul cu dimensiunea și greutatea fontului poate ajuta la direcționarea privirii. Fonturile mari atrag adesea atenția, la fel ca mesajele cu caractere aldine și majuscule.
Evitați să folosiți fonturi care sunt prea asemănătoare sau prea diferite. Ciocnirea fonturilor poate distrage atenția publicului de la mesajele de pe pagină.
3. Imagini și grafică
Dincolo de siglă, acordați atenție celorlalte elemente vizuale, bazate pe imagini, asociate cu marca. Imaginile pe care le folosiți sunt profesionale?
Dacă vă creați propriile imagini, investiți timp pentru a le corecta. Utilizați o cameră foto de înaltă calitate pentru orice fotografie pe care o faceți.
Asigurați-vă că există o consistență în aspect.
Ar trebui să încercați să legați culorile mărcii dvs. și în elementele vizuale. Puteți încorpora culorile brand-ului în fotografiile companiei. Purtați o piesă vestimentară în culorile mărcii, alături de membrii echipei.
Creați pictograme sau imagini digitale? Realizarea acestora într-un instrument de editare vă ajută să gestionați spațierea, alinierea și respectarea culorilor și a stilurilor de font.
Canva e un instrument excelent de glisare și plasare pentru a asigura coerența între diferite active de marketing. Sunteți bine instruit în produsele Adobe (Photoshop sau InDesign)? Aveți control și mai mare asupra imaginilor pe care le creați.
Pentru mărcile care publică mult conținut, poate fi util să vă bazați cel puțin parțial pe imagini de stoc. Dar atunci când o faceți, aveți grijă la imaginile pe care le selectați.
Publicul dvs. are un „nas ascuțit” pentru imaginile de stoc, iar cele greșite se pot simți foarte neautentice. Din nou, dacă utilizați imagini stoc, încercați să le găsiți pe cele care se aliniază cu identitatea brand-ului și paleta de culori.
Nu uitați de aspect
Multe brand-uri consideră că, odată ce au logo, culoare și font sunt gata de plecare. Dar realitatea este că nu au terminat încă. Modul în care toate aceste elemente merg împreună și se completează este la fel de important.
Indiferent dacă le prezentați sau nu într-o manieră unică, vă pot face sau desface recunoașterea mărcii. Stabiliți un ghid de stil care dictează modul cum toate elementele mărcii interacționează între ele în orice conținut.
Aceasta este cheia pentru a garanta coerența tuturor materialelor dvs. de marketing. Poate că e vorba de echipa de marketing care creează o nouă campanie.
Sau de echipa de vânzări care pune la punct un pitch deck. Poate chiar de cel mai nou membru al echipei care comandă cărți de vizită. Indiferent de situație, doriți să fiți sigur că toate elementele stilului mărcii dvs. arată la fel.
Concluzie
Efectuarea unui audit al mărcii pentru întreprinderi mici este esențială. În acest mod vă puteți asigura că afacerea dvs. este reprezentată în mod corespunzător, atât în interior, cât și offline.
Doriți ca diferitele elemente ale stilului mărcii dvs. să se sincronizeze cu ceea ce faceți. Și pentru că uneori acest lucru se schimbă, este important să faceți și ajustări ale imaginii.
De ce este importantă reevaluarea elementelor de design? Vă asigurați că mesajele și misiunea sunt întotdeauna aliniate cât mai bine pentru clienți.