Găsirea talentului potrivit este crucială pentru orice startup care dorește să prospere și să crească. În timp ce angajarea necesită timp prețios de la alte activități, compania dvs. va rămâne în urmă dacă nu este în măsură să asigure resursa pe care trebuie să o amplifice.
Concurența e acerbă în cadrul unor grupuri de talente, cum ar fi inginerii, oamenii de știință în domeniul datelor și marketerii de performanță.
Cu toate acestea, provocarea se intensifică atunci când adăugați abilitățile mai ușoare necesare ecuației. Acestea includ adaptabilitatea, rezistența, experiența din mediile de pornire și capacitatea de a lucra în ritm.
Liderii din afaceri caută modul în care pot atrage talentul de care au nevoie și cum pot reduce timpul petrecut în căutarea candidaților potriviți.
Un punct de plecare vital este brandul de angajator. Prin asta ne referim la reputația ta ca loc de muncă și la ceea ce oferi potențialilor angajați.
Potrivirea cu mediul de lucru
Nu toate companiile sunt pentru orice oameni. Pentru a obține cele mai bune rezultate de la angajați, trebuie să existe o potrivire solidă între ceea ce este oferit și ceea ce este căutat de aceștia.
S-ar putea să credeți că este suficient să vă promovați salariile și ceea ce face compania. Însă, pentru ca cineva să se alăture unei companii, sunt luați în considerare alți factori suplimentari.
Candidații vor dori să înțeleagă mediul de lucru, cultura, modul în care lucrați în echipă, în care conduc liderii sau mediul social.
De asemenea, doresc să afle dacă vor avea acces la cele mai bune instrumente și tehnologii pentru a-și îndeplini rolurile. Sau ce vor învăța de la dvs. și dacă pot lucra vreodată la ore flexibile.
Toate acestea ar trebui prezentate angajaților potențiali.
În ultimii ani a existat o adevărată mișcare către candidații care doresc să înțeleagă cum se simte să lucrezi într-o companie înainte de a te angaja.
Cu proeminența website-urilor de recenzii precum Glassdoor, care acum are peste 30 de milioane de vizitatori unici pe lună, nu mai există loc de ascuns pentru angajatori.
De asemenea, a devenit foarte obișnuit ca potențialii angajați să contacteze actualii angajați pentru informații. Nu vor să se bazeze pe informația publică de pe website-ul unei companii.
Mai ales dacă textul se simte destul de generic. Din perspectiva unui candidat, toate companiile vorbesc despre concentrarea pe client, prețuirea oamenilor și inovarea.
Potențialii candidați caută transparență
Schimbarea către transparență poate fi tulburătoare pentru lideri. Am văzut companii ce descurajează angajații să nu se angajeze în social media.
Ei nu vor ca angajații să reprezinte marca extern. Mai ales dacă există puncte de dezangajare în cadrul companiei care ar putea ieși la iveală.
Îngrijorarea cu privire la publicarea aspectelor negative este de înțeles.
Însă, acest tip de conversație are loc indiferent dacă faceți parte din ea sau nu. Se poate întâmpla în pub sau între agențiile de recrutare.
Implicarea companiilor este o tactică eficientă de PR
În loc să se ascundă, companiile pricepute profită de oportunități pentru a-și determina HR-ul și liderii de rol să se angajeze cu potențiale talente.
Își folosesc paginile de prezentare ale companiei online pentru a poziționa în mod deschis punctele slabe ca o oportunitate sau o provocare. Ei doresc să-și înțeleagă mai bine concurenții.
De asemenea, răspund la orice recenzii sau comentarii negative. Se implică pentru a arăta ce fac, pentru a crește și a se îmbunătăți în mod constant.
Companiile pot face primul pas
Astfel, una dintre cele mai bune modalități de a-ți construi marca de angajator e să începi conversația. Încearcă să le spui oamenilor tăi povestea a ceea ce înseamnă să lucreze pentru tine.
Merită să încercați o narațiune comună cu privire la brand-ul de angajator pe care îl dezvoltați. Aceasta trebuie să fie clară și ușor de identificat pentru potențialii angajați.
A fi clar în acest sens pe plan intern este util. Vă poate ajuta să vă consolidați și să vă implicați din nou în angajări pe identitatea dvs. comună.
Este important să vă implicați oamenii la toate nivelurile în definirea mărcii dvs. Această abordare poate deveni o aspirație de leadership cu care alții nu se împacă.
După ce știi care sunt punctele tale cheie de discuție, ia în considerare limbajul pe care îl folosești. Întrebarea de start este, de exemplu „cum te-ai diferenția de concurență”.
Decât să vorbești despre faptul că ești „inovator”, ai putea descompune cu adevărat ceea ce stă la baza succesului tău în acest domeniu.
Angajații actuali sunt primii promotori ai brand-ului de angajator
Odată ce știi care este brand-ul tău și îi faci pe oamenii tăi să vorbească, este timpul să te gândești la modul în care îl poți expune.
Este esențial să aveți o pagină de cariere care să facă mai mult decât să vă afișeze posturile vacante. Candidații nu caută doar locuri de muncă, ci sunt membri ai unei organizații.
Videoclipurile și fotografiile sunt, în general, o modalitate mai bună de a comunica marca dvs. decât input-urile prin text. Prin fotografii și conținut video puteți reda cu ușurință „o zi la birou” în compania dvs.
Evoluția brand-ului de angajator
Brand-ul dvs. va evolua pe măsură ce creșteți, așa cum va face cultura dvs. Deci, este important să țineți pasul cu creșterea afacerii.
Puteți aduna tot felul de informații utile din sondaje de implicare, conversații despre carieră sau performanță și interviuri de plecare.
O agenție de recrutare vă poate oferi informații utile dacă marca se potrivește cu dorința publicului țintă. Prin revizuirea și rafinarea constantă a brand-ului de angajator veți avea șanse mai mari de a recruta cele mai bune talente care să lucreze pentru afacerea dvs.