AfaceriȘtiri

Ce îi motivează cu adevărat pe angajații de astăzi?

Un angajat mulțumit va aduce întotdeauna valoare adăugată afacerii

Motivarea personalului nu a fost niciodată atât de importantă. Cu mulți oameni care lucrează acum de acasă și „jonglează” cu îngrijirea copiilor, este ușor pentru angajați să se simtă deconectați de lumea muncii.

De fapt, conform ultimelor cercetări, menținerea angajaților implicați și motivați este una dintre preocupările principale pentru aproape două treimi din liderii de afaceri.

Ce îi motivează pe oameni?

Dar ce motivează efectiv personalul? Este o parte vitală a operațiunilor comerciale. Totuși, studiile psihologice sugerează că angajatorii pot avea un set defectuos de ipoteze cu privire la ceea ce motivează cu adevărat oamenii.

Majoritatea cred că angajații lor sunt conduși de factori extrinseci, cum ar fi banii. Dar dovezile arată că motivațiile intrinseci – cum ar fi plăcerea rolului sau atracția intelectuală a postului – sunt mult mai importante.

Bani și motivație

Există o ipoteză predominantă că angajații sunt motivați în primul rând de bani. Totuși, așa cum a arătat știința comportamentală, acest lucru este destul de rar.

În 1995, un studiu realizat de Centrul Educațional Kaplan a întrebat 500 de avocați stagiari de ce colegii lor se alătură profesiei. În timp ce majoritatea presupunea că banii sunt factorul cheie, atunci când au fost întrebați de ce s-au alăturat ei înșiși profesiei, majoritatea au fost motivați de apelul intelectual.

Într-un alt studiu în curs, Universitatea din Chicago le solicită în mod regulat oamenilor să clasifice cele mai importante cinci aspecte ale postului lor. Majoritatea aleg „activitate importantă cu un sentiment de realizare” ca prioritate principală.

Când au fost întrebați cum au simțit că alți oameni ar putea clasifica întrebările, două treimi dintre respondenți au considerat că alții nu își vor asuma responsabilități suplimentare fără bonusuri financiare.

Acest lucru demonstrează în mod clar o înțelegere greșită a ceea ce îi motivează pe ceilalți, crezând că este vorba de factori extrinseci, chiar dacă aceștia sunt rareori factorii motori ai propriilor alegeri de carieră.

Aceasta este ceea ce se numește „prejudecată motivațională extrinsecă”.

Tendința de motivare extrinsecă: riscurile

Presupunând că o parte din candidații și personalul care caută un loc de muncă sunt motivați de factori extrinseci, angajatorii riscă următoarele:

  • o forță de muncă ce nu este motivată pe termen lung;
  • un nivel scăzut de satisfacție la locul de muncă în rândul angajaților;
  • rate scăzute de păstrare a angajaților deoarece personalul își pierde motivația și își caută alte job-uri;
  • a nu atrage cei mai buni specialiști din industrie sau a pierde în fața altor companii care oferă mai mult în ceea ce privește ce își doresc cu adevărat candidații unui post;
  • cheltuiți prea mulți bani pe tactici motivaționale extrinseci ineficiente, cum ar fi creșteri salariale sau bonusuri.

Pentru a fi cât se poate de atrăgători pentru potențialul personal de înalt nivel și pentru a menține oamenii motivați, angajatorii trebuie să pună mai mult accent pe beneficiile intrinseci ale postului.

Este vital să ne amintim că emoțiile pozitive conduc oamenii, mai degrabă decât recompensele externe.

De exemplu, gândiți-vă la promovarea unui mediu care să favorizeze:

  • satisfacția muncii;
  • un sentiment că ceea ce fac este de valoare pentru ceilalți sau pentru societate;
  • un sentiment de contribuție în cadrul unei echipe;
  • recunoașterea de la alții pentru calitatea muncii lor;
  • mai mult control și autonomie asupra rolului și responsabilităților lor în cadrul afacerii;
  • un sentiment de realizare;
  • oportunități pentru continuarea dezvoltării și învățării profesionale;
  • implementarea recompenselor intrinseci în cadrul afacerii dvs.

Deci, cum puteți pune în practică tactici motivaționale intrinseci în cadrul afacerii dvs.? Iată patru moduri simple de unde puteți începe.

1. Arătați angajaților că munca lor este apreciată

O modalitate simplă de a insufla un sentiment de scop este expunerea lucrătorilor la beneficiarii finali ai activității companiei.

Aceasta se numește „inspirație de externalizare”.

Utilizați mărturiile clienților nu numai pentru a încuraja clienții noi, ci și pentru a reaminti angajaților că ceea ce fac este apreciat cu adevărat.

2. Măsurați scopul, nu doar profitul

Schimbați modul în care măsurați succesul în cadrul companiei. Încercați să includeți realizări care aduc mai multă valoare societății în general.

În loc să vă concentrați exclusiv pe profit și creștere, dați sens lucrului companiei prin măsurarea valorii și a scopului.

Recunoscând modul în care afacerea adaugă valoare vieții altora, veți construi o forță de muncă implicată care își îndeplinește rolul cu mândrie.

Profitul și creșterea sunt considerate motoarele majorității acționarilor, dar strategiile de investiții etice arată, de asemenea, că se pot aplica și motivații non-intrinseci.

3. Alocați timp pentru recunoaștere și feedback

Recunoașterea pentru o treabă bine realizată este una dintre cele mai puternice recompense intrinseci.

Lăudați munca bună în mod public ori de câte ori este posibil. Căutați în mod activ oportunități pentru a face acest lucru.

Respectați regula „laude în public, corectați în privat”. Nu antrenați sau corectați niciodată greșelile în fața altor angajați. Acest lucru ce pare nesemnificativ are un efect negativ asupra moralului și satisfacției la locul de muncă.

4. Oferiți angajaților autonomie

Includeți angajații în procesul de luare a deciziilor, mai ales înainte de a efectua modificări ale operațiunilor și proceselor.

Implicați-i în discuții pentru a demonstra că apreciați opinia lor și doriți să facă parte din planurile de creștere ale unui business.

O echipă de conducere puternică va permite, de asemenea, forței de muncă să ia decizii independente pentru ei înșiși ori de câte ori este posibil.

Descrieți așteptările cu privire la rol, dar permiteți-le apoi să decidă exact cum se face munca efectivă.

Concluzie

Este important să adoptați o abordare care să se potrivească culturii generale a companiei dvs. și la care angajații dvs. răspund.

Adoptați o abordare bine consolidată pentru a motiva forța de muncă. De exemplu, prin combinarea strategiilor de motivație care includ atât recompense intrinseci cât și extrinseci.

Utilizând atât recompense extrinseci, cât și un sistem bazat pe realizări și valori, vă veți motiva forța de muncă pe o varietate de niveluri. Angajații motivați vă pot ajuta să atenuați riscul în afaceri.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button