AfaceriȘtiri SEO

Cele mai mari amenințări de phishing pentru afaceri în 2021

Siguranța online devine un standard pentru orice companie de pe piață

IMM-urile sunt în mod constant expuse riscului unui atac de securitate cibernetică ce ar putea apărea în orice moment. Aceste atacuri ar putea provoca efecte devastatoare și de lungă durată asupra companiei.

Fără procedurile necesare, un atac ar putea face ca o firmă să-și piardă clienții din cauza lipsei de încredere în afacere. Ar putea să experimenteze pierderi severe de date sau, în cel mai rău caz, să intre în faliment.

Mai presus de toate, multe atacuri cibernetice apar prin e-mail. Acest lucru se întâmplă atunci când un hacker trimite un e-mail către o companie care pare legitimă și conține link-uri sau atașamente.

Urmărirea unor astfel de link-uri declanșează un atac rău intenționat care poate fi instantaneu sau camuflat.

Există multe tipuri de atacuri prin e-mail pe care utilizatorii le pot primi. Este imperativ ca profesioniștii să știe exact cum să le detecteze și să reacționeze la acestea.

Spear phishing

În primul rând, phishing-ul sub formă de spear este una dintre cele mai frecvente forme de atac cibernetic. Spear phishing este un e-mail trimis de un hacker, care imită o companie de profil. Poate imita o bancă sau o companie de licențiere TV, care solicită de obicei detalii personale online.

Ei vor cere deseori detalii despre contul bancar. Pentru a le observa, trebuie să căutați următoarele:

1. Adresa expeditorului – verificarea adresei expeditorului este crucială. Vă oferă semnele de avertizare imediate că nu este o afacere legitimă. Căutați caractere suplimentare sau un e-mail non-legitim pentru o afacere profesională.

2. Link-uri/atașamente – trecând cu mouse-ul peste link-uri și atașamente, puteți evidenția adresa URL de destinație fără să dați click pe link.

3. Formatul e-mail-ului – e-mail-urile rău intenționate conțin adesea erori de ortografie și gramaticale. Sunt notate fără o semnătură personalizată sau subsol de e-mail.

Whaling

Pe lângă atacurile clasice de phishing, whaling-ul este o formă specifică de phishing care poate fi extrem de periculoasă pentru o afacere. Obiectivul este de a imita pe cineva de mare importanță într-o afacere, cum ar fi un manager, director sau CEO.

Jocul final este ca destinatarul să plătească o sumă de bani într-un cont bancar specificat fără a fi prins. Nu conține link-uri rău intenționate sau atașamente de e-mail, dar poate conține o factură falsă care solicită destinatarului să plătească.

De exemplu, contabilul sau contabila din afacere poate primi un e-mail de la director, CEO sau manager, solicitându-i să trimită plata pentru o factură atașată. Contabilul va vizualiza factura falsă și va introduce detaliile de plată necesare, care vor ajunge, prin urmare, în mâinile hackerilor.

Înainte de a efectua plăți, întotdeauna:

1. Căutați confirmarea – confirmați întotdeauna cu managerul sau directorul dacă plata ar trebui autorizată, mai ales atunci când este o sumă mare.

2. Verificați expeditorul – adresa de e-mail poate părea legitimă, totuși, dacă dați click pe „Răspundeți” va fi dezvăluită identitatea expeditorului.

3. Utilizarea și activitatea limbii – e-mail-urile false pot veni prin intermediul telefoanelor mobile. Prin urmare, limba poate fi mai informală/formală în comparație cu modul în care șeful tău comunică de obicei cu tine.

Aveți grijă la acești factori înainte de a continua.

Clonarea

E-mail-urile de clonare sunt aproape identice cu phishing-ul spear. Este metoda de a prelua un e-mail legitim din căsuța de e-mail și de a înlocui link-urile cu coduri rău intenționate care solicită o plată.

Clonarea e-mail-urilor poate fi adesea dificil de identificat. Ar trebui să luați o precauție suplimentară atunci când dați click pe orice link-uri dintr-un e-mail. Pentru a evita a fi victima unui e-mail înșelător de acest tip, trebuie să luați următoarele măsuri de precauție:

1. Link-uri și atașamente – asemănător cu phishing-ul, ar trebui să treceți peste link-uri și atașamente înainte de a da click.

2. Urmăriți – dacă e-mail-ul pare suspect, de exemplu, solicitând detalii specifice pe care le-ați dat deja, utilizați un alt mijloc de comunicare (cum ar fi telefonul) pentru a autentifica e-mail-ul cu compania care îl trimite.

3. Expeditor – deși e-mail-ul poate apărea exact la fel ca ceea ce ați primit anterior, adresa expeditorului vă va putea lămuri de autenticitate.

Phishing înșelător

Acest tip de phishing seamănă oarecum cu phishing-ul sub formă de spear. Factorul obișnuit al phishing-ului înșelător este utilizarea unei linii de subiect care necesită o problemă urgență.

De exemplu, „Contul dvs. a fost suspendat – recuperați-vă contul acum!”.

În acest fel, utilizatorul acționează imediat, mai degrabă decât să vizualizeze e-mail-ul și să revină la el mai târziu, instalând un sentiment de urgență și chiar frică în interiorul utilizatorului.

După ce utilizatorul a dat click pe link, acesta va conține programe malware care fie blochează computerul și solicită plata, fie utilizatorul va introduce în mod deschis datele sale personale pentru ca hacker-ul să le poată accesa.

Cel mai bun sfat pentru evitarea acestor atacuri înșelătoare este același ca toate celelalte tipuri de sfaturi de phishing date mai sus.

Verificați link-urile, atașamentele și formatul e-mail-ului și fiți deosebit de vigilenți dacă linia subiectului face ca problema să sune ca o urgență.

Sfaturi suplimentare

În plus față de sfaturile furnizate mai sus, practicați întotdeauna următoarele:

  • raportați e-mail-urile suspecte managerului/asistenței IT;
  • instalați un software fiabil de filtrare a spam-ului pentru a minimiza riscul de e-mail-uri de phishing care ajung în căsuța de e-mail;
  • dați prioritate instruirii angajaților dvs. în materie de securitate cibernetică și atacuri de phishing, astfel încât aceștia să devină atenți și vigilenți la e-mail-urile rău intenționate care ar putea dăuna companiei;
  • dacă nu sunteți sigur că un e-mail vine dintr-o sursă de încredere, căutați întotdeauna confirmarea înainte de a continua.

Sfaturile sunt simple și vă pot scăpa de eforturile ulterioare de a vă restabili reputația. Datele cu caracter personal sunt cel mai sensibil punct în ochii consumatorilor. Trebuie să acționați impecabil în acest sens.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button