AfaceriMarketingȘtiri

CRM social, cele 5 beneficii rareori discutate ale utilizării sistemului

Unul dintre cele mai dificile lucruri legate de social media este că există mai multe platforme cu care trebuie să țineți pasul

Aproape fiecare business ar trebui să aibă o prezență pe „cei patru” (Facebook, Twitter, Instagram și LinkedIn). Și pentru anumite afaceri, platforme suplimentare precum SnapChat sau Pinterest ar putea avea sens.

Când jonglați cu informațiile despre clienți care vin prin intermediul website-ului dvs., al e-mail-ului, al numerelor de servicii pentru clienți și al tuturor canalelor de social media, dacă nu aveți un sistem care să le păstreze corect, veți avea probleme!

Acolo intervine un instrument de gestionare a relației cu clienții (CRM) cu o componentă socială. Un CRM social-friendly vă permite să urmăriți toate interacțiunile de marcă dintr-un singur loc.

Situația oferă o valoare extraordinară afacerii dvs.

Permiteți-ne să vă prezentăm cele mai puțin discutate beneficii ale utilizării unui sistem CRM cu o componentă socială. Continuați să citiți acest articol de blog oferit de platforma de advertoriale.

1. Coordonează vânzările, marketing-ul și serviciul pentru clienți

Proprietatea asupra rețelelor sociale revine, de obicei, echipei dvs. de marketing. Aceasta creează calendarul de conținut, realizează articole pentru postări și gestionează implicarea clienților.

Cu toate acestea, o mulțime de evenimente care au loc pe social media sunt relevante și pentru alte echipe din organizația sau compania dvs.

Atunci când un potențial client răspunde la un anunț cu câteva întrebări detaliate despre oferta dvs., echipa de vânzări ar trebui să fie inclusă în circuit.

Atunci când un client publică o recenzie negativă despre o experiență, echipa de servicii pentru clienți trebuie să fie în măsură să răspundă și să „dezamorseze” situația.

CRM-urile vă permit să vă mențineți toate echipele pe aceeași pagină. Când toată lumea are acces la informațiile care vin prin intermediul rețelelor de socializare se elimină discrepanțele,

Situația permite întregii dvs. companii să răspundă mai eficient la cei buni (potențiali clienți), la cei mai răi (clienții supărați) și la tot ceea ce se află între cele două extremități.

2. Segmentați-vă publicul într-un mod mai eficient

Segmentarea publicului este cheia unui marketing eficient. Fiecare mișcare de marketing pe care o faceți trebuie să fie condusă de imaginea clientului ideal.

Însă, uneori există diferențe importante de făcut în cadrul grupului. Ajungeți la concluzia că diferite segmente ale publicului trebuie abordate cu tactici de marketing diferite?

Puteți crește nivelul de personalizare, ceea ce va duce la sporirea vânzărilor.

De exemplu, administrați o companie cu obiecte de uz casnic. În timp ce clienții dvs. împărtășesc în mod evident nevoia de bunuri de uz casnic în comun, poate există câteva categorii specifice de clienți.

Poate că un grup este format din cuplurile aflate la început de relație. Un altul ar putea fi format din cumpărătorii de case aflați la prima experiență. Caută să se aprovizioneze cu elemente esențiale pentru a-și mobila noua casă.

După ce cunoașteți aceste situații, puteți utiliza statistici sociale pentru a viza mai bine persoanele ce se potrivesc cu tipologia clientului ideal. Social media vă oferă informații demografice detaliate.

Identificați persoanele dintr-o anumită categorie de vârstă și de venituri susceptibile să cumpere o casă în curând. Cu cât puteți colecta mai multe informații despre clienți, cu atât mai bine.

CRM-urile reunesc toate aceste informații relevante. Puteți crea schițe și mai detaliate ale cumpărătorilor ideali.

3. Mișcați-vă rapid pentru a perfecta vânzarea sau a preveni problemele

Aproape 40% dintre consumatori spun că așteaptă un răspuns la comentariile lor de pe social media într-o oră! Monitorizați patru platforme sociale, în plus față de restul volumului de muncă?

E aproape imposibil să fiți foarte rapid în a răspunde. Aveți nevoie de o platformă care vă permite să gestionați toate răspunsurile dintr-un singur loc, centralizat.

Din fericire, CRM-urile vă permit să faceți acest lucru. Toate comentariile și recenziile clienților pot fi urmărite prin CRM. În acest fel, serviciul de clienți sau echipa de marketing pot oferi răspunsuri cât mai repede posibil.

Un timp de răspuns rapid este esențial pe parcursul călătoriei clientului. Dacă un potențial client pune o întrebare cu privire la un produs sau serviciu, un răspuns rapid poate însemna dacă va cumpăra de la dvs. sau concurență.

Poate cineva vrea să știe despre orele libere ale magazinului dvs. fizic. Revenirea imediată la ei înseamnă că vor fi mai predispuși să treacă și să cumpere în timpul orelor de lucru.

Pentru cei care sunt deja clienți, răspunsul imediat la o postare pozitivă vă poate ajuta să amplificați bunăvoința și să obțineți și mai multă acoperire.

Pe de altă parte, un răspuns rapid la reclamația unui client nemulțumit poate să-l oprească din critică. În plus, veți demonstra altor clienți care urmăresc dialogul că vă pasă cu adevărat să faceți lucrurile cât mai corect.

4. Urmăriți conversațiile

V-ați întrebat vreodată ce spun oamenii despre dvs. când nu sunteți prezent? Cu un instrument CRM social puteți monitoriza online conversațiile care privesc marca dvs.

Un CRM social preia mențiuni sau hashtag-uri relevante, permițându-vă să rămâneți la curent cu modul în care apare numele dvs. în conversațiile altora.

Poate vă uitați la un grup de super-fani care laudă noul produs pe o pagină din Facebook. Puteți să vă alăturați acelui grup (unde știți că există perspective). Puteți mulțumi fanilor pentru aprecierile lor de pe social media.

Poate descoperiți ceva interesant prin monitorizarea hashtag-urilor. Să presupunem că administrați o companie de gemuri artizanale. Creați un hashtag atrăgător pentru a vă promova produsele și vedeți că cineva v-a folosit hashtag-ul pe Instagram!

Apoi, descoperiți că e un influencer care a inclus gemul dvs. într-o fotografie recentă despre micul dejun sănătos. Acest lucru vă permite să intrați în contact cu acea persoană, să îi mulțumiți pentru menționare și să deschideți un dialog mai larg.

5. Abordați vibe-urile, fie ele pozitive sau negative

Unele CRM-uri din rețelele de socializare de astăzi includ instrumente de monitorizare a sentimentelor. Aceste instrumente analizează postările de la urmăritori și pot culege informații despre atitudine și intenție.

Să presupunem că administrați un restaurant local și lansați un nou meniu. Deși nu ați primit încă multe recenzii directe pe paginile dvs., CRM social preia modul în care clienții vorbesc în online despre afacere.

Observați că dialogurile nu sunt grozave pentru dvs. Clienților nu le plac schimbările pe care le-ați făcut, lipsindu-le unele preparate din vechiul meniu.

Când obțineți mai devreme acest feedback, aveți posibilitatea de a corecta cursul înainte de a pierde clienți. De ce să așteptați ca recenziile negative să înceapă să apară?

În mod similar, acest instrument vă poate ajuta să identificați punctele forte! Aveți o postare pe social media care primește o mulțime de angajamente excelente și pozitive?

Ar trebui să aruncați o privire mai atentă la ceea ce ați făcut acolo. Adoptați abordări similare în postările viitoare pentru a menține angajamentele care continuă să vină.

Concluzie

CRM-urile sunt un instrument esențial pentru orice afacere mică. Acestea vă ajută să adunați informații valoroase despre clienți într-o singură locație centralizată.

Toate echipele dvs. au acces la datele de care au nevoie pentru a obține rezultate excelente. Profitarea de aceste avantaje este adesea trecută cu vederea în utilizarea CRM-urilor.

Construiți relații puternice și semnificative cu clienții.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button