IMM-urile reprezintă un procent considerabil din toate afacerile. Sunt responsabile pentru 60% din totalul locurilor de muncă din sectorul privat.
Cu toate acestea, un sfert dintre IMM-uri nu au întreprins niciodată formare în management. Doar o cincime au investit vreodată în instruire externă și formare în management.
Un raport descrie acest lucru ca fiind un „decalaj de conducere și de management”, cu „abilități de management slabe la nivel general”. Evident, cu impact asupra productivității globale.
Multe întreprinderi mici nu au măsurile necesare pentru implementarea celor mai bune practici de management.
Dovezile prezentate în raport au constatat că mai mult de jumătate dintre eșecurile întreprinderilor între 2011 și 2014 au fost atribuite unei gestionări defectuoase.
Ca atare, este clar că, coaching-ul în leadership nu este doar un exercițiu de auto-dezvoltare. Chiar dacă acesta este un aspect important. Este esențial pentru sănătatea afacerii pe termen lung.
Ce împiedică afacerile să își pregătească liderii?
Unul dintre motivele pentru care IMM-urile au dat dovadă de această lipsă de investiții a inclus lipsa capacității interne de a identifica nevoile de formare în management și conducere.
Atunci când cheltuielile generale sunt strânse și fiecare angajat lucrează la capacitate maximă. Este ușor de înțeles de ce domeniile de operațiuni care oferă rezultate tangibile au prioritate.
Însă, acesta este cu atât mai mult un motiv pentru a aduce suport extern de coaching.
Liderii IMM-urilor sunt adesea catapultați într-un rol pentru care au puțină – sau deloc – pregătire.
Este posibil să fi moștenit o afacere de familie, să devină șeful unui start-up pentru că sunt experți în domeniul lor sau au fost promovați pentru că au strălucit într-un rol anterior care nu implica nicio atribuție de conducere.
Ca atare, oferirea unor formări relevante pentru lideri va însemna că sunt mai bine echipați pentru a-și conduce echipele către succes. Dezvoltarea continuă este implementată pentru a avea un impact pozitiv asupra întregii afaceri.
Un alt motiv pentru care IMM-urile au dat dovadă că nu au reușit să investească în coaching-ul de leadership a fost lipsa de dovezi ale succesului său.
Un program de dezvoltare a conducerii și managementului oferit de Goldman Sachs a dus la o multitudine de beneficii pentru cei care au luat parte. Inclusiv venituri în creștere de 25 de ori mai rapide decât alte IMM-uri similare și o creștere a locurilor de muncă cu 23% mai rapidă.
Dintre cei care au luat parte, 97% au spus că sunt lideri mai eficienți. 94% au spus că sunt mai încrezători în gestionarea creșterii atunci când afacerea se dezvoltă.
De ce este esențial coaching-ul?
Pentru un lider într-un IMM, există adesea un nivel mult mai ridicat de investiții personale.
Conducerea unei afaceri care a fost construită de la zero, ce se află într-o familie de generații sau este principalul angajator dintr-o comunitate mică, poate duce la sentimente personale. Acestea „îngreunează viziunea” a ceea ce este mai bine pentru afacere, în general.
Coaching-ul poate ajuta liderii să identifice potențiale zone cu probleme. Odată identificate, pot să le remedieze înainte de a le scăpa de sub control.
Un observator imparțial care poate ajuta un lider să reflecteze, să admită când lucrurile nu funcționează și apoi să identifice soluții potențiale, poate ajuta la menținerea unei companii și a liderilor săi sănătoși și în creștere.
Un coach de conducere executivă poate ajuta:
- la identificarea abilităților de care liderii au nevoie pentru a obține cele mai bune rezultate;
- pentru a desfășura negocieri complexe;
- pentru a naviga prin diferențele culturale în acordurile internaționale;
- pentru a oferi schimbări;
- pentru a face alegeri dificile.
Acestea sunt abilități care pot fi învățate și îmbunătățite cu un coaching profesional continuu.
Adaptarea conducerii la nevoile echipei
Coaching-ul de leadership este ca orice domeniu de dezvoltare. Cu toții avem propriile noastre stiluri de învățare.
Pe lângă faptul că ajută la identificarea abilităților care trebuie îmbunătățite, un coach de conducere executivă se va asigura că învățarea este livrată într-un mod care va fi benefic pentru individ, păstrând în același timp obiectivele mai largi ale afacerii.
Un coach poate colabora cu liderii pentru a identifica tipul de coaching necesar pentru îndeplinirea obiectivelor companiei și modul în care ar trebui implementat.
Acestea pot fi sesiuni individuale pentru lideri superiori, sprijin peer-to-peer pentru manageri sau mentorat pentru talente junior destinate progresiei.
Pe lângă faptul că îi ajută pe lideri să se concentreze pe propria lor dezvoltare, sprijinul extern îi poate ajuta să devină ei însăși mentori.
Acest lucru înseamnă că cei care sunt antrenați pot continua să-și consolideze colegii pe măsură ce cresc pe rând.
Concluzii
Conducerea puternică nu înseamnă doar luarea unor decizii dure.
Este vorba de asigurarea faptului că rolurile oamenilor sunt conectate la obiectivele afacerii. Trebuie să se încerce a le oferi instrumentele de care au nevoie pentru a lucra eficient.
Investind în coaching și mentorat pentru șefii de departament sau liderii de echipă, vă puteți asigura că angajații dvs. dispun de toate instrumentele de care au nevoie pentru ca afacerea să prospere.