Majoritatea antreprenorilor își dezvoltă afacerile pe nișe și încep să le domine. Cunoștințele lor despre industrie înseamnă că sunt aproape de clienții lor. Ei continuă să dezvolte soluții care să le satisfacă nevoile.
Este o abordare clasică a marketing-ului și care funcționează bine. Însă, ceea ce majoritatea profesioniștilor în marketing nu consideră neapărat, e mediul în schimbare care ar putea să reducă veniturile din produsul principal.
În încercarea de a ne proteja veniturile de bază ale produselor pentru afaceri, decidem că avem nevoie de fluxuri de venituri complementare din oferte suplimentare de produse.
Cum să găsiți noi fluxuri de venituri?
Există destul de multe abordări pentru dezvoltarea de noi produse pentru clienții existenți. Chiar pentru găsirea de noi clienți cărora le puteți vinde încrucișat produsele.
În primul rând, gândiți-vă la ce au nevoie clienții dvs. sau la ce le-ar putea lipsi. Analizați demografia și cerințele clienților existenți și vedeți ce altceva le-ați putea oferi.
O abordare tradițională de marketing este, de asemenea, utilă.
Puteți folosi principiile Ansoff Matrix, o opțiune bună dacă vă gândiți la nivel academic. Este, de asemenea, un loc minunat de început atunci când nu aveți o idee despre ce ar putea fi noul produs.
Inițial, puteți să vă concentrați pentru a ajuta clienții să găsească cele mai mici prețuri. Mare atenție aici! Nu uitați că prețul este doar o componentă a mixului de marketing. Dacă nu aveți suficientă putere de a acționa, ați putea face rău atât companiei, cât și industriei.
Ca antreprenor căutați să identificați noi surse de venit.
Prin urmare, o abordare de a tăia costurile nu va fi sustenabilă pe termen lung. Mai întâi, trebuie să cuantificați aceste economii, apoi să dezvoltați o ofertă de produs care să aibă sens și să poată fi integrată în afacere.
Dezvoltarea ideii de produs
Puteți ști deja că va fi destul de ușor să creați un produs. Procesul este de multe ori similar cu produsul de bază. Cu toate acestea, trebuie să vă asigurați că lansarea în domenii noi nu va avea un impact negativ asupra afacerii existente.
Din efectuarea unor cercetări de piață veți constata că noile dvs. zone de influență au dimensiuni diferite. Puteți identifica furnizori diferiți și reglementări ușor schimbate.
Însă, toate oportunitățile care vi se vor prezenta pot avea potențialul de a genera clienți noi pentru oferta de bază. Când vă dezvoltați planul de lansare, păstrați-vă încrederea în alte elemente fundamentale de marketing.
Utilizați tehnica mixului de marketing pentru a acoperi toate aspectele produsului nou și strategia de lansare. Folosind cunoștințele existente pe piață și strategiile promoționale, veți putea lansa noile produse destul de ușor.
Oportunități pentru toți stakeholderii
Pe lângă faptul că vă permit să accesați o piață diferită, noile produse deschid oportunități clienților existenți.
De asemenea, pot fi subliniate idei suplimentare pe care să le explorați în continuare. Puteți spera să le extindeți în următorii ani.
Noile produse sunt încorporate ferm în portofoliu și au performanțe bune? Puteți elabora un plan de dezvoltare pe termen lung.
Din acest moment aveți un nou flux de numerar.
Acesta e complementar celui provenit din piața dvs. de bază și se pot completa reciproc. Puteți vinde produsele în mod încrucișat pentru a crește veniturile atât pentru piața de bază, cât și pentru cea nouă.
Posibile capcane
Una dintre cele mai mari preocupări atunci când se dezvoltă noi produse e că personalul se concentrează adesea pe produsul nou și interesant. Astfel, își îndepărtează atenția de la oferta de bază și pune în pericol performanța vânzărilor.
Puteți atenua acest șoc dezvoltând noile servicii pe o perioadă mai lungă de timp. Integrați-le în afacere, astfel încât acestea să fie parte a operațiunilor, mai degrabă decât ceva „nou-nouț”.
Respectarea principiilor mixului de marketing vă va ajuta, de asemenea, să introduceți aceste fluxuri de venituri suplimentare fără prea multe probleme.
O greșeală pe care o pot face companiile când lansează noi produse este să efectueze studii de piață „suficiente”. A vă baza pe o dimensiune mică a eșantionului este deosebit de periculos.
Ar putea duce la investiții în extensii de produse pe care majoritatea oamenilor nu le doresc, de fapt. În acest caz, produsul ar putea eșua.
De asemenea, trebuie să aveți grijă să nu vă îndepărtați prea mult de competențele de bază. Acest lucru ar putea însemna că nu aveți expertiza pentru a concura cu companii existente pe noile piețe unde intrați.
Concluzie
Atragerea de noi fluxuri de venituri poate fi un exercițiu excelent pentru dezvoltarea afacerii. Totuși, în anumite condiții, poate fi chiar singura soluție prin care puteți rezista pe piață.
De exemplu, dacă nu este suficient analizată, lansarea unei oferte noi printr-un eveniment se poate dovedi atât un eșec de PR, cât și un eșec în dezvoltarea strategică.
Cel mai dureros aspect în afaceri este să pierzi încrederea partenerilor, iar imaginea mărcii să scadă în ochii clienților.
Din acest considerent, planificarea extinderii pentru a atrage noi fluxuri de venit nu e întotdeauna cea mai bună alegere. Nu trebuie să vă bazați pe această strategie dacă sunteți la un punct de cotitură în creșterea afacerii și a ideii de business.