AfaceriȘtiri

Cum să construiți un model de afaceri cu abonament de succes

Este un fapt incontestabil că majoritatea serviciilor online vin cu un fel de pachet de abonament

Este un fapt incontestabil că majoritatea serviciilor online vin cu un fel de pachet de abonament. Totul, de la software, la bunuri digitale, pachete de comerț electronic și chiar casete de abonament bazate pe newsletter.

Pentru industria informației și tehnologiei, modelele de abonament sunt acum o afacere de bază. Ei trebuie doar să construiască un produs software excelent.

Acesta va continua să atragă publicul cu funcționalități actualizate constant.

Permite companiilor să se concentreze pe implicarea și feedback-ul clienților. Mai degrabă decât să jongleze cu mai multe linii de produse.

Lansați propria afacere online sau trebuie să vă orientați modelul de afaceri? Luați în considerare implementarea unui serviciu cu abonament.

Continuați să citiți acest articol de blog oferit de agenția de advertoriale SEO. Oferim și servicii SEO sau de marketing digital. Pentru mai multe detalii vă invităm să intrați în contact cu noi.

De ce să implementăm un serviciu de abonament?

Un model de afaceri sau un serviciu de abonament oferă acces la o platformă online pentru un interval de timp și un preț fix.

De obicei, implică o gamă de opțiuni de stabilire a prețurilor. Oferă fie o flexibilitate mai mare, fie un preț mai mic pentru o investiție mai lungă.

Modelele de abonament devin obișnuite pentru companiile de software și comerț electronic. Pe de altă parte, există diferite moduri de abordare a serviciilor și a prețurilor.

Unele companii îmbrățișează pe deplin modelul și își dezvoltă serviciile în jurul conceptului. Altele adoptă o abordare mai ușoară, oferind reduceri incrementale în schimbul consecvenței în cerere.

În unele cazuri, oferta de abonament se bazează pe curator. Mărci populare, precum Barkbox și Stitch Fix, își surprind clienții. Dezvoltarea cunoștințelor și a expertizei este motivul pentru care se abonează oamenii.

Abonamentele vă pot ajuta să preziceți mai bine creșterea

Indiferent de modelul de afaceri, ar trebui să prognozați vânzările, cheltuielile și fluxul de numerar. Optarea pentru un serviciu de abonament vă poate ajuta să faceți acest proces mai ușor.

Aveți niveluri stricte de servicii și oferte introductive evidente de urmărit? Puteți proiecta creșterea în funcție de înscrieri, rata de churn și durata abonamentului.

Dacă oferiți produse fizice, combinați lista de abonați cu creșterea anticipată. Vă poate ajuta să vă anticipați cerințele de stoc în avans.

În acest fel, puteți evita să dețineți inventar în exces. Să fiți nevoiți să descărcați produsul la un preț mai mic și chiar să nu comandați suficient pentru a satisface cererea.

Cum se dezvoltă un serviciu de abonament

Dezvoltarea serviciului de abonament ar trebui să fie similară cu procesul de planificare al afacerii. Implică cercetare, analiză, definirea nevoilor clienților și, în cele din urmă, testare și execuție.

Pentru a vă ajuta să începeți, iată cei cinci pași pe care ar trebui să îi luați în considerare.

1. Efectuați cercetări de piață

Ce puteți face pentru a vă transforma produsul SaaS într-un plan de abonament durabil?

În primul rând, trebuie să identificați cine va forma publicul dvs. țintă. Chiar dacă aveți deja clienți, trebuie să definiți cine va achiziționa un abonament pentru un produs.

Înseamnă să reveniți la elementele de bază și să înțelegeți cu ce se confruntă în mod activ utilizatorii dvs.

După ce înțelegeți cu ce se confruntă, căutați să adaptați aceste nevoi într-un serviciu prelungit. Nu rezolvați o problemă o singură dată, ci livrați activ în săptămâni, luni și ani.

Trebuie să vă asigurați că puteți oferi o soluție solidă în avans. De asemenea, este necesar să aveți și suficient „spațiu de manevră” pentru a vă îmbunătăți, în timp.

Căutați să identificați o problemă actuală. Înțelegeți cum produsul/serviciul dvs. sau o nouă iterație a acestuia poate ajuta clienții.

Anticipați în mod activ cum problemele clienților vor evolua în timp.

2. Efectuați o analiză competitivă

O parte din analiza pieței dvs. ar trebui să implice o scanare profundă în potențialii concurenți. Este posibil să aveți deja unele lucruri în minte.

Poate că aveți nevoie să efectuați o analiză complet nouă. În acest mod puteți înțelege mai bine cu cine veți concura în spațiul serviciului de abonament.

Dezvoltarea software-ului poate fi deosebit de competitivă. CTO-urile își selectează companiile și furnizorii de software preferați. De asemenea, consultă website-urile și platformele online.

Din moment ce există sute, chiar mii de website-uri disponibile, concurența pentru afacerile SaaS este ridicată.

Ce trebuie să căutați pentru a vă ajuta să vă definiți modelul de abonament? Poate fi vorba despre oportunitatea pe care o aveți la dispoziție pentru a reduce competiția.

Poate că e produsul în sine și caracteristicile disponibile. Sau poate vinderea de servicii excelente și imediate pentru clienți ori un model de preț mai atractiv.

Analizați concurența pentru a vedea ce funcționează. Observați care sunt cerințele pentru a vinde abonamente în industria dvs.

Găsiți modalități de a vă diferenția.

3. Definiți persoana cumpărătorului

Persoana cumpărătorului reprezintă o strategie bazată pe cercetare pentru a segmenta publicul țintă. Oferă o idee exactă a modului în care clienții văd prețurile și propunerea de valoare a produselor.

Cu abonamente, este posibil să serviți mai multe persoane.

De exemplu, să presupunem că lansați un produs software bazat pe gestionarea relației cu clienții. Acest produs ar putea avea mai multe niveluri de abonament sau abonamente.

Poate că un nivel este ieftin, dar oferă doar acces la caracteristicile de bază ale produsului dvs. Dar nivelul high-end, la un preț puțin mai mare, oferă o suită robustă de soluții.

La fel ca acel exemplu, probabil că va trebui să definiți și să vindeți mai multor persoane. Depinde de dvs. să înțelegeți cine sunt aceste persoane. Ce caută și cum poate fi rafinat produsul pentru a le servi mai bine.

Rețineți că este posibil să aveți de-a face cu mai multe dintre următoarele persoane:

  1. cumpărător direct: proprietarul companiei;
  2. manager/team leader: șef al unui departament sau al unei echipe;
  3. director tehnic: responsabil cu investițiile în tehnologie și mult mai experimentat în produse SaaS.

4. Conectați-vă cu publicul țintă

Potrivit invespcro, e de cinci ori mai scump să câștigați un client nou decât să păstrați unul existent. Înseamnă că trebuie să puteți să vă atrageți și să vă păstrați publicul țintă.

Este adesea cea mai dificilă parte a dobândirii clienților. Este nevoie, de obicei, de a lua produsul în mâinile lor pentru a se realiza achiziția.

Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să tratați inițiativele de vânzări și de integrare ca fiind începutul unei relații pe termen lung. Doriți să arătați că vă gândiți în viitor și că doriți să aveți grijă de un client după înscriere.

Acest lucru poate fi de la angajare directă sau instruire până la oferirea unei foi de parcurs. Aceasta poate veni cu actualizări, funcții și evenimente viitoare la care vor avea acces.

Doriți să profitați de orice nivel introductiv (perioadă de încercare gratuită) pentru convertire. De exemplu, într-un cont lunar sau, mai ideal, anual, cât mai repede posibil.

Oferiți-le acces și arătați-le potențialul folosind produsul dvs. Mențineți acea implicare timpurie pentru a-i atrage spre acel abonament dorit.

5. Finalizați prețurile și ofertele de produse

Prețurile și ofertele produselor sunt cea mai importantă componentă a dezvoltării unui model de abonament.

Fiecare produs SaaS are anumite caracteristici și beneficii bazate pe diferite niveluri și cazuri de utilizare. Însă, poate e dificil să știți imediat cu ce preț și cu ce caracteristici ar trebui să mergeți. De exemplu, atunci când vindeți un abonament gratuit, lunar, trimestrial sau anual.

Puteți începe cu modelul freemium sau abonamente la prețuri reduse pentru a vă atrage piața țintă.

Îndemnați clienții să se înscrie pentru a accesa serviciul.

Creșteți lățimea de bandă a angajamentului clienților. Introduceți caracteristicile și beneficiile produsului. Acestea sunt cruciale pentru angajamentele pe termen lung.

Alegerea efectivă a celui mai bun preț și a combinației de funcții probabil nu vor fi decizii unice. Va trebui să testați diferite prețuri și funcții pentru a vedea ce rezonează și ce poate converti clienții.

Și chiar și atunci când ați găsit un câștigător, va trebui probabil să efectuați actualizări, în timp. Pe măsură ce adăugați noi actualizări, extindeți serviciile sau creați mai multe niveluri de abonament.

Concluzie

Modelele de abonament sunt „poarta” către venituri recurente consistente. De asemenea, sunt puncte de plecare și pentru relații pe termen lung cu clienții.

Treceți prin același proces de planificare al afacerii pe care l-ați folosit pentru a începe un business. Concentrați-vă pe modul de promovare al beneficiilor continue ale afacerii dvs. Dacă puteți, încercați să atingeți aceste trei componente:

  1. fiabilitate;
  2. securitate;
  3. performanţă.

Obțineți resursele tehnice necesare. Începeți să construiți un produs sigur și performant care să ofere fiabilitate continuă.

Nu vă fie teamă să testați și să reluați procesul, acolo unde este necesar. La urma urmei, este un abonament și va trebui să faceți în continuare ajustări pentru a rămâne competitivi.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Vă recomandăm
Close
Back to top button