AfaceriMarketing

Cum să creați campanii de marketing sezoniere B2B?

Modul în care brandurile B2B pot adăuga campanii sezoniere la mixul lor de marketing online

În lumea B2C, caracterul sezonier constituie temelia calendarelor de marketing și conținut. Evenimente precum Black Friday, Halloween, Ziua Îndrăgostiților, Paște și Crăciun – care par să fie sărbătorite mai devreme și mai mult în fiecare an – sunt perioade critice din punct de vedere comercial în calendar.

Acestea oferă oportunități profitabile întreprinderilor de a-și construi reputația și a prelua o parte din cheltuielile consumatorilor la vârf.

Însă, companiilor B2B le este greu să își adapteze mesajele de marketing în jurul acestor evenimente cheie într-un mod autentic și relevant. Rezultate slabe din încercările anterioare pot însemna că este dificil să asigurați bugetul și implicarea angajaților.

Iată cum să abordați campaniile de marketing sezoniere ca IMM B2B. În funcție de industria de activitate, pot fi combinate mai mult sau mai puțin.

Conceptul de sezonalitate în marketing

Marketing-ul sezonier nu e nimic nou dar sezonalitatea e tendința în continuă evoluție. Ce înseamnă evenimente sezoniere pentru oameni? Cum sunt sărbătorite?

Așadar, deși există previzibilitatea care vine odată cu planificarea sezonieră a marketingului (la urma urmei, aceste lucruri se întâmplă în fiecare an) apare necesitatea păstrării agilității și a creativității pentru a rămâne relevantă.

Pentru a capta atenția publicului.

Din păcate, nu e la fel de simplu ca pune câteva inimi de dragoste sau câțiva fulgi de zăpadă în newsletter. Deși vor fi multe altele, iată o listă cu unele dintre cele mai mari evenimente anuale de luat în considerare.

Începând cu primăvara, există Paștele și Ziua Mamei. Vara, este Ziua Tatălui, sărbătorile de vară și Întoarcerea la școală. Toamna vorbim despre Halloween și Black Friday. Iarna avem Crăciunul, sărbătorile de Anul Nou și Ziua Îndrăgostiților.

Dacă acestea nu îți completează calendarul de marketing, atunci există o serie de evenimente de conștientizare și apreciere diferite de pe tot parcursul anului, care cresc din ce în ce mai mult în popularitate. Acestea includ Ziua Pământului, Zilele internaționale ale femeilor și bărbaților și Ziua conștientizării stresului.

Din perspectiva B2B, multe dintre acestea pot fi mai ușor legate de ceea ce face afacerea dvs. Vă permit să comunicați un mesaj de marketing autentic și relevant clienților noi și celor existenți.

Ce lecții puteți învăța din strategiile B2C?

Doar pentru că nu vindeți sau nu comercializați direct către consumatori nu înseamnă că nu puteți învăța ceva de la cei care o fac.

Planificarea în avans pentru a trece înaintea concurenței este esențială în desfășurarea unei campanii sezoniere de succes. E importantă și consecvența în mesajele prin e-mail, website, reclame, design de pagini web și platforme de socializare.

Campaniile B2C, în special cele lansate înainte de Crăciun, sunt exemple excelente despre modul cum marketing-ul sezonier poate fi folosit ca instrument pentru construirea valorilor mărcii, afilierea și fidelitatea față de marcă.

Nu este vorba doar de a vinde mai mult. Aceste sărbători oferă ocazia perfectă pentru a vă construi imaginea de marcă.

Crearea campaniilor de marketing sezoniere B2B de succes

Iată nouă pași clari pentru a vă ajuta să configurați prima dvs. campanie de marketing sezonier B2B.

1. Planificați din timp

Când vine momentul să vă planificați calendarul de marketing pentru anul următor, asigurați-vă că faceți în prealabil cercetarea cu atenție. Căutați toate evenimentele cheie pe care le găsiți pentru a vă ajuta să prognozați.

Nu uitați acele evenimente mai mici, de nișă, ce vizează conștientizarea sau celebrarea unui subiect. De multe ori aici se află oportunitățile pentru mărcile B2B.

2. Căutați tendințele

O altă activitate utilă în etapa de planificare este să aruncați o privire asupra tendințelor în căutările online pentru termeni referitori la ceea ce face și oferă afacerea dvs.

Google Trends este un instrument gratuit și util.

Îl puteți folosi pentru a vedea cum variază căutările online ale oamenilor pentru diferiți termeni de-a lungul anului.

Poate fi, de asemenea, utilizat pentru a identifica cele mai liniștite perioade ale anului pentru a lansa campanii spre a stimula anchetele și a vă distinge de concurență.

3. Generarea de idei

De regulă, generarea de idei nu ar trebui să se limiteze la echipa de marketing. Organizarea unui brainstorming cu angajații și conducerea superioară din departamente poate aduce perspective noi în marketing.

Poate ajuta la identificarea problemelor care ar putea fi rezolvate prin comunicarea creativă. De asemenea, poate îmbunătăți buy-in-ul în întreaga companie. Poate spori moralul în jurul unui obiectiv comun.

4. Rămâi concentrat

Aveți grijă să nu luați prea multe. Lansați campanii sezoniere la scară largă numai în jurul evenimentelor care se potrivesc bine obiectivelor comerciale ale companiei dvs.

Cel mai bine e să vă concentrați bugetul și resursele pe câteva sarcini și să le executați bine, în loc să vă răspândiți echipa prea mult.

5. Păstrați-l simplu

În cazul în care nu puteți lega în mod natural un eveniment sezonier de unele dintre produsele sau serviciile dvs., nu forțați situația.

În schimb, comunicarea unui mesaj simplu care va rezona la nivel personal cu publicul țintă este un exercițiu care merită. Ar putea fi o simplă scrisoare pentru clienții și partenerii dvs. înainte de sărbători.

6. Gândește-te la conversie

Fiecare campanie de marketing trebuie să aibă un îndemn la acțiune. Ar putea fi urmărirea dvs. pe rețelele de socializare, o convorbire telefonică sau pe chat, completarea unui formular sau descărcarea unei broșuri.

Gândiți-vă cum puteți influența pe cineva să ia această acțiune prin marketing-ul dvs. într-un mod subtil, dar clar. O conversie poate avea diferite forme.

Este eficientă atât timp cât este îndeplinită.

7. Asigurați-vă că marca este consecventă

Reflectarea celei mai recente campanii de marketing în designul dvs. web e, de asemenea, importantă, asigurând coerența atunci când un utilizator ajunge pe pagină.

Google recompensează website-urile care reîmprospătează și îmbunătățesc în mod regulat conținutul de pe pagină prin poziții superioare în clasamentul motorului de căutare.

Puteți conecta utilizatorii la campania sezonieră prin intermediul paginii de pornire cu un banner.

8. Folosiți social media

Profitați de campania dvs. și pe rețelele de socializare, în special în rețeaua LinkedIn. Social media este platforma perfectă pentru a reacționa la evenimente și pentru a vă ajusta rapid mesajul de marketing.

De asemenea, poate întări mesajele difuzate în canale mai formale, cum ar fi e-mail-ul sau reclamele.

9. Urmăriți rezultatele

Un ultim lucru de reținut este să vă urmăriți rezultatele, astfel încât să puteți dovedi un ROI și să faceți ajustări data viitoare când planificați o campanie de marketing sezonieră.

Veți avea nevoie de valori cheie pentru a vă măsura succesul:

  • monitorizarea traficului direct către o anumită pagină de pe website;
  • analizarea persoanelor care urmăresc rețelele sociale;
  • ratele de implicare;
  • examinarea întrebărilor prin telefon și e-mail.

Concluzie

Campaniile sezoniere de marketing, fiind adresate B2B, sunt mai specifice. Însă, dacă modelul dvs. de business este B2B, acestea vă pot deschide noi oportunități.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button