Pentru a vă consolida marca de familie, trebuie mai întâi să identificați călătoriile și micro-momentele cheie ale clienților. Ele lucrează împreună pentru a construi o imagine de ansamblu a afacerii dvs.
Ar trebui să considerați fiecare micro-moment ca o oportunitate unică de a vă consolida identitatea mărcii în ochii clienților.
În general, majoritatea companiilor de familie vor descoperi că clienții lor experimentează aceste micro-momente prin imagini, strategii de conținut, campanii de socializare. Bineînțeles, experiența e completată de interacțiunile cu personalul.
În articolul de astăzi de pe blog, încercăm să abordăm problema identității de marcă pentru afacerile de familie. Acestea, prin natura lor, sunt de dimensiuni mici. Au specific separat, dar și o abordare individuală.
O imagine puternică de marcă se construiește pe fiecare dintre acești patru piloni. Fiecare pilon este important pentru o dezvoltare pe termen lung.
1. Vizuale
Fiecare proprietar de companie de familie va fi conștient de cât de importantă este o siglă pentru stabilirea unei identități de marcă puternice.
Este, de asemenea, important să luați în considerare cu atenție imaginile, culorile și temele pe care le utilizați pentru a vă promova marca.
Alegerea unei scheme de culori și respectarea acesteia pe toate canalele de marketing îi va ajuta pe clienți să vă identifice rapid afacerea de familie.
Coerența este esențială atunci când vine vorba despre imagini.
Deci, indiferent dacă este vorba de publicitate pe o camionetă a companiei sau de imagini pentru o campanie de pe social media, este important să stabiliți un stil și să îl respectați.
Acest stil ar trebui să includă alegerea unui font pentru conținutul website-ului dvs., materialele de marketing și chiar corespondența.
Acest lucru poate fi demonstrat de Biscuiteers. E o afacere de familie din Marea Britanie care oferă o experiență perfectă clienților pe toate canalele lor de marketing.
În special, pagina lor de Instagram, care se mândrește cu peste 90.000 de urmăritori, funcționează ca o extensie a imaginii puternice a mărcii pe care o descriu pe website-ul principal. Sunt folosite aceleași fonturi, aceeași schemă de culori și aceleași teme.
Acest lucru ilustrează cât de importante sunt vizualele pentru a permite clienților să vă recunoască ușor marca. În acest mod, ei pot să asocieze anumite fonturi sau culori cu compania dvs.
2. Strategia de conținut
Conținutul poate spune multe despre afacerea dvs. în ochii potențialilor clienți. Acest lucru este valabil mai ales pentru întreprinderile de familie. Se pot baza pe comunitățile locale sau pe bazele de clienți fideli pentru afaceri atunci când încep.
O strategie solidă de conținut va include un ghid de stil pentru website-ul dvs. și conținutul online. Acest lucru este crucial. Va asigura că există un ton consistent de voce în toate materialele de marketing sau de promovare.
Ca atare, ar trebui să petreceți ceva timp redactând un set de linii directoare de stil intern pentru orice brand offline în care alegeți să investiți, cum ar fi broșuri sau pachete de informații.
Fie că vă concentrați pe canalele offline sau online, coerența este esențială atunci când vine vorba de conținut. Dacă sunt abordați corect, clienții vor recunoaște și vor avea încredere în vocea mărcii dvs. atunci când întâlnesc conținut din materiale de marketing sau reclame online.
3. Rețele de socializare
Canalele de socializare oferă un mod rapid și rentabil de a păstra legătura cu clienții. Vă ajută în a vă consolida identitatea de marcă.
Pentru a crea o imagine puternică de marcă este important să stabiliți pe ce canale de socializare doriți să fie reprezentată afacerea dvs.
Pentru început, efortul trebuie să se îndrepte spre unul sau două canale. După ce puteți publica în mod constant pe ele, vă recomandăm să vă extindeți către un al treilea și al patrulea canal.
Cel mai important aspect al utilizării rețelelor sociale pentru a vă consolida marca implică stabilirea grupurilor de clienți sau a piețelor pe care doriți să le vizați prin fiecare canal. Apoi, trebuie să postați în mod constant pe acele canale. Nu uitați să utilizați un ton memorabil de voce.
Nu vă lăsați tentați să vă automatizați complet postările de pe mai multe canale. Chiar dacă optați pentru un instrument de gestionare a rețelelor sociale pentru a partaja automat postările pe toate canalele, acordați-vă timp pentru a modifica fiecare postare.
În acest mod puteți viza piețele cheie mult mai eficient.
4. Angajații
Pe măsură ce afacerea dvs. de familie crește, este posibil să începeți să implicați din ce în ce mai mulți angajați. Aceștia ar putea să nu fie legați la fel de „sentimental” de companie ca dvs.
Ca atare, trebuie să luați în considerare instruirea corespunzătoare pentru a vă asigura că înțeleg pe deplin scopul mărcii dvs. Ei trebuie să înțeleagă că sunt o parte din imaginea afacerii.
Fiecare interacțiune pe care un client o are cu un membru al personalului va fi un micro-moment semnificativ. În acest fel, angajații dvs. reprezintă cel mai semnificativ pilon al imaginii de marcă.
Angajații fac parte din imaginea companiei
Mulți clienți se așteaptă, de asemenea, ca întreprinderile familiale să aibă politici clare de responsabilitate socială corporativă (CSR). Poate implica aprovizionarea cu produse în mod etic sau sprijinirea comunităților locale.
CSR este un aspect cheie al branding-ului oricărei companii de familie.
Deci, merită să stabiliți un set de politici și responsabilități la care să vă referiți și pe care să le promovați ca parte a strategiei de marcă mai extinse.
Colaborați cu angajații dvs., astfel încât să puteți fi siguri că respectă aceste politici. Echipa reprezintă întotdeauna ceea ce reprezintă marca.
Gând final
Odată ce aceste patru aspecte ale strategiei dvs. de marcă sunt ajustate, veți începe să vedeți cum eforturile de marketing vor da roade. Afacerea dvs. de familie va crește atât în ceea ce privește autoritatea, cât și conversia.
Identitatea de marcă este cheia prezenței pe o piață concurențială. Aceasta trebuie să pună în aplicare misiunea, viziunea și scopul declarat. Pentru o dezvoltare eficientă, vă recomandăm să aveți declarate aceste componente.
O marcă și, implicit un brand, se construiesc în timp. Chiar dacă afacerile de familie sunt mai specifice, concurează pe aceeași piață de desfacere a clienților țintă.