Realitatea afacerilor de astăzi nu este doar „fără precedent” ca în epoca pandemiei, dar este și incertă. Oamenii sunt fundamental conectați să se teamă de necunoscut.
Pentru liderii care încearcă să navigheze în luarea deciziilor, această incertitudine provoacă stres și îndoială.
Antidotul psihologic este capacitatea noastră de a planifica. Închiderile și concedierile fac să se simtă aproape imposibil de prezis viitorul.
Cu toate acestea, este posibil și necesar ca liderii să își extindă capacitățile de previziune. Cheia unei mai bune previziuni este o abordare perfecționată a gândirii strategice.
Pentru lideri, gândirea strategică este o abilitate dificil de dobândit, deoarece este la fel de mult o mentalitate ca un set de tehnici.
Mai mult, locurile de muncă tind să recompenseze răspunsurile tactice la cererile imediate în ceea ce privește viziunea și planificarea pe termen lung.
În calitate de lider, acest lucru vă pune pe dvs. și echipa dvs. într-o legătură. Cum ar trebui să vă planificați problemele de mâine când sunteți recunoscut pentru rezolvarea problemelor de astăzi?
Trucul este cultivarea și recompensarea gândirii strategice ca organizație. Îmbunătățirea previziunii dvs. ca lider în această perioadă de ambiguitate vă va pregăti mai bine pentru ceea ce urmează.
De ce previziunea este crucială ca proprietar de afacere?
De ce previziunea este o astfel de abilitate crucială pentru administrare în vremuri tulburi? Pentru că liderii buni știu cum să treacă de haos pentru a se concentra asupra a ceea ce este important.
Această abilitate este și mai critică în perioadele de întrerupere, cum ar fi pandemia, deoarece toată lumea din echipă se confruntă cu niveluri ridicate de haos, emoții și stres.
Un lider ce reduce zgomotul și oferă direcție poate aduce acel calm dorit.
De ce trăsături au nevoie liderii din afaceri pentru o mai bună previziune?
Dar proiectarea acestui calm necesită competență când vine vorba despre inteligență emoțională. Liderii trebuie să-și gestioneze mai întâi propriile emoții și reacții înainte de a-i putea îndruma pe ceilalți.
Dacă nu, emoțiile ridicate le vor restrânge atenția, fiindu-le dificil să vadă imaginea de ansamblu. Această reacție de focalizare îngustă este legată de răspunsul nostru fiziologic de luptă sau fugă: creierul uman este conectat pentru a recunoaște amenințările și a răspunde în mod adecvat.
Deși o focalizare îngustă ar putea ajuta dacă un urs stă în fața ta, nu te avantajează într-un loc de muncă profesional.
Când trebuie să gestionați emoțiile ce declanșează acel răspuns reacționar, ciclul pauză-evaluare-anticipare-act poate fi un loc bun pentru a începe.
Prin menținerea unei stări de calm deliberat puteți procesa mai bine informații noi și vă puteți aloca timp pentru luarea unei decizii.
Unele situații necesită acțiuni imediate, dar majoritatea vor avea rezultate mai reușite, cu pașii bine gândiți. La urma urmei, o abordare strategică a conducerii este de 10 ori mai influentă în percepția eficacității decât alte comportamente.
O pauză pentru a evalua și anticipa vă extinde atenția, permițându-vă să vedeți soluții pe care altfel le-ați fi pierdut.
Mențineți-vă atenția largă, astfel încât să puteți profita de toate posibilitățile strategice și să vă planificați mai bine viitorul.
Cum să dezvoltați o previziune mai bună?
Când COVID-19 a lovit prima oară, unele companii au abordat situația dintr-o perspectivă pozitivă. Multe afaceri au folosit perioada de închidere pentru a se concentra asupra strategiei.
Au lucrat săptămâni întregi, au analizat cercetările de piață și au discutat despre viitorul industriei lor. S-au pregătit pentru succes. A fost dificil, dar au vrut să știe că merg în direcția corectă.
Acum, toată lumea este încântată de noua viziune.
Pentru echipă, este liniștitor când se aude „E în regulă. Nu știm cum se vor desfășura lucrurile, dar acesta este planul nostru.” Optimismul, transparența și previziunea vă pot ajutat să vă simțiți în siguranță din postura de lider.
Căutați modalități de a menține o perspectivă pe termen lung în timpul și după pandemie? Iată trei strategii acționabile pentru a lucra spre un nou tip de viziune:
1. Fă-ți timp pentru îngrijirea personală
Dacă sunteți stresat și epuizat, niciun alt sfat nu va conta, deoarece concentrarea dvs. va fi prea restrânsă pentru a-l implementa. Nu puteți face altceva până nu eliminați stresul.
Faceți mișcare. Dormiți. Hrăniți-vă corpul. Luați-vă o zi liberă. Petreceți timpul în aer liber. Trebuie să acordați prioritate îngrijirii dvs. Când programați timp pentru „deconectare”, îmbunătățiți sănătatea mintală generală.
Corpurile noastre se descurcă temporar cu multe ore de lucru, dar, ca un atlet care se antrenează foarte tare înainte de o competiție, trebuie să dați corpului timp să se vindece și să se recupereze.
Stresul și presiunea cronică nu sunt bune pentru corpul nostru sau pentru funcția creierului. Când cedăm anxietății sau suntem conduși de ego, atunci lucrurile merg prost.
Trebuie să aveți suficientă flexibilitate și să știți când este timpul să pivotați. Înseamnă că trebuie să aveți grijă de corpul și creierul dvs. înainte de a putea gândi strategic.
2. Practicați intuiția strategică
Nu sunteți o ghicitoare cu un glob de cristal la purtător. Deși nu puteți vedea în viitor, puteți folosi intuiția pentru a vă formula viitorii pași de acțiune.
Acest lucru necesită lăsarea deoparte a timpului și a spațiului pentru a înțelege realitatea actuală și viitorul potențial. Faceți un pas înapoi și proiectați spațiul în afara cotidianului pentru a dezvolta o perspectivă largă.
Încurajați-vă întotdeauna angajații să-și ia o oră de gândire săptămânală pentru a evalua cum merg lucrurile și ce ar trebui să arate diferit.
E vorba despre conectarea punctelor dintre trecut, prezent și viitor. Ce s-a întâmplat, unde suntem și unde încercăm să ajungem? Odată ce ați examinat cum se raportează trecutul și prezentul, vă puteți prognoza mai bine viitorul.
3. Vizualizați afacerea din perspectiva sistemelor
Faceți un efort specific pentru a înțelege nu numai valoarea departamentului dvs., ci și contribuțiile afacerii pentru clienți.
Întâlnirile de conducere sunt importante, deoarece aveți nevoie de timp pentru a înțelege această interdependență. Vă puteți folosi energia pentru a determina ce să eliminați și ce să maximizați.
Eliminarea e sarcină dificilă, deoarece vrem să ne agățăm de familiar în perioadele de întrerupere. Însă, e esențial să facem un pas înapoi și să luăm aceste decizii în mod judicios.
Creați scenarii sau ipoteze de testat. Stabiliți-vă ipoteza și vedeți dacă puteți „ucide” soluția în timp ce încercați să o testați. Un plan de acțiune strategică poate fi o ancoră reușită pentru a trece de impas.
Dacă scenariul funcționează, e minunat. Dacă nu, știți că trebuie să vă întoarceți la planșă. Testarea și încercarea lucrurilor vă permit să vedeți cum se pot desfășura evenimentele și să ajungeți mai repede la destinație.
Evitați să respectați status quo-ul, deoarece vă împiedică să mergeți mai departe. În schimb, faceți un pas înapoi, astfel încât să puteți vizualiza compania dvs. dintr-o perspectivă de sistem.
Luați deciziile care să promoveze progresul companiei.
Luați-vă timp pentru a dezvolta previziunea
În general, mediile de lucru recompensează comportamentul tactic al „executantului”. Dar când vă concentrați doar pe acțiuni imediate, nu veți dezvolta niciodată previziunea.
În 2021 trebuie să vă îngrijiți, să vă acordați spațiu de gândire și să priviți compania din perspectiva sistemelor.
Dacă reușiți să reduceți zgomotul și să vă concentrați, s-ar putea să vedeți ocazia ascunsă dincolo de haos. De multe ori, perioadele care vă pun la încercare vă pot arăta cum să formați idei de afaceri cu ajutorul problemelor obișnuite.