Cu un număr din ce în ce mai mare de mărci și companii care se îndreaptă acum în lumea social media în fiecare zi, marketingul în social media devine o metodă foarte recunoscută.
Este valoroasă pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii. Majoritatea îl folosesc pentru a câștiga clienți fideli și pentru a contribui la succesul general al companiei.
Statisticile din 2017 arată că mărcile s-au dovedit a cheltui mai mulți bani pe rețelele sociale decât pe publicitatea TV.
Este primul an în care promovarea online a întrecut publicitatea pe TV.
Cu toate acestea, marketing-ul pe rețelele de socializare nu e ceva foarte ușor. Facebook, Twitter, Instagram și LinkedIn devin din ce în ce mai saturate de mărci și concurență. O atitudine corectă poate să facă o mare diferență pentru compania dvs. pe termen lung.
Dacă sperați să scrieți ocazional un tweet ici și colo, sau o postare pe Facebook în fiecare săptămână, atunci este puțin probabil să faceți performanță în online.
Însă, dacă sunteți dispus să depuneți eforturi, atunci social media poate fi o formă extrem de puternică de marketing. Cu toate acestea, consumă foarte mult timp.
De aceea, trebuie să fim tactici în timpul petrecut în planificarea și elaborarea strategiei noastre de social media. Trebuie să folosim, în același timp, instrumentele potrivite.
Enigma cu care se confruntă multe companii devine una dintre timp și efort.
Așadar, fără alte întrebări, iată 11 moduri de a vă minimiza timpul petrecut pe marketing-ul în social media fără a sacrifica din calitate.
Utilizați instrumentele dedicate
Există anumite domenii ale marketing-ului pe rețelele sociale care pot fi literalmente scoase din sarcini. Odată cu tehnologia din ce în ce mai inteligentă, instrumentele pentru rețelele de socializare sunt deseori capabile să automatizeze aproape în întregime multe aspecte ale planificării conținutului.
Nu este înțelept să folosiți instrumentele pentru absolut orice. Sarcinile de administrare mai mici pot fi scoase din task-urile dvs. datorită instrumentelor de gestionare a comunității, instrumentelor de planificare a conținutului și instrumentelor de analiză. Acestea simplifică procesele.
Pur și simplu devin mai ușor de gestionat.
Utilizatorii de foi de calcul, în special, vor ști cel mai bine că planificarea conținutului online este consumatoare de timp. Mai ales, când vine vorba de reamenajarea conținutului dvs., căutarea aprobării sau colaborarea cu alții.
Din fericire, multe instrumente de social media pot aborda aceste puncte comune de marketing într-un mod mai eficient, organizat și automatizat.
Unele instrumente excelente pentru cei care doresc să economisească timp și să se organizeze sunt ContentCal, TweetDeck, ManageFlitter, Trello și Mention.
Reutilizează conținutul
Cine a spus că tot conținutul tău trebuie să fie 100% original? Dacă ați postat un tweet ce a primit 20 de aprecieri și patru retweet-uri, atunci este o idee minunată să distribuiți din nou acea postare. O faceți pentru a câștiga mai multă atenție și implicare, în timp.
Folosiți un instrument de analiză sau pur și simplu urmăriți manual valorile cheie? Veți putea identifica ce conținut merge mai departe. S-ar putea să merite să fie postat din nou.
În plus, când vine vorba de mai mult conținut de calitate, are sens să reutilizăm și să împărtășim iar. De exemplu, tocmai ați terminat un articol pe blog. Doriți să îl împărtășiți publicului prin intermediul rețelelor sociale.
Distribuirea conținutului de mai multe ori în diferite zile, la diferite ore, va permite conținutului să fie văzut de cât mai multe persoane.
Oferă tuturor șansa de a observa și de a aprecia munca dvs.
Agilitatea momentului
Unul dintre cele mai bune sfaturi despre social media este „momentul acum”. Ar trebui să căutați în permanență oportunități de a vă implica în hashtag-uri de trend și subiecte populare pentru a implica brandul în conversațiile cheie.
Deși acest lucru poate consuma mult timp, există modalități de a fi inteligent în prezicerea tendințelor viitoare și pregătirea pentru ele în avans.
Urmăriți datele și evenimentele cheie din întreaga lume. Faceți predicții educate despre tendințele viitoare.
Planificarea
În ceea ce ne privește, eșecul în planificare este planificarea eșecului. Dacă doriți să creați o strategie de conținut cu varietate, interes și eficacitate, atunci planificarea este o necesitate pură.
Vă recomandăm să creați un calendar de conținut. Încercați să creați conținutul în bloc. Indiferent dacă alegeți să creați o lună, două săptămâni sau doar o săptămână la un moment dat, depinde de dvs. Totuși, actul de a pregăti orice conținut în avans vă va economisi stres și timp.
Planificarea, în general, e o metodă de economisire a timpului doar în ceea ce privește reducerea presiunii pentru scriitorul de conținut. Simplifică sarcina de creare a conținutului pe social media și devine mai ușor de abordat.
Drept urmare, conținutul dvs. nu numai că va dura mai puțin timp pentru a fi pregătit. În plus, va avea și o calitate mai bună.
Faceți pregătirea
Efectuați cercetări în jurul pieței dvs. țintă, a personalității ideale a clienților și a concurenței. Veți avea instantaneu o idee mult mai bună despre tipul de conținut pe care ar trebui să îl creați pentru a vă prezenta marca.
Veți putea prevedea ce tipuri de conținut vor fi cele mai populare și de succes între cei care vă urmăresc.
Cercetările nu numai că vă vor inspira și vor avea mentalitatea potrivită pentru a începe marketing-ul pe rețelele de socializare. În plus, veți fi mult mai înțeles cu privire la ceea ce este potrivit pentru industria dvs.
Entuziasmul celor care sar direct în crearea de conținut este mare. Dar, curba de învățare va fi mai abruptă (și va consuma mai mult timp) pentru cei care trec peste etapa de cercetare.
Organizare
Organizarea e esențială pentru economisirea timpului pe marketing social media. Păstrați toate materialele și notele într-o singură locație centralizată. Economisiți ore întregi de căutare prin adâncimile computerului.
De asemenea, în ceea ce privește temele de conținut, este o idee minunată să le separați. Permiteți-vă luxul de a vă asigura că ce postați pe rețelele sociale are varietate. Prin urmare, este mai interesant pentru publicul dvs.
Nimeni nu se bucură de conținut promoțional repetitiv.
Distribuiți conținut de la alții
O tactică extraordinară de economisire a timpului e să folosești ceea ce îți este deja disponibil: conținutul altora. Atâta timp cât etichetați sursa originală, nu ezitați să distribuiți articole de blog sau videoclipurile altora.
Este util atât timp cât conținutul e relevant pentru industrie și adecvat pentru marca dvs.
Puteți, de asemenea, să re-tweet-ați pe cei din rețeaua dvs. (atâta timp cât nu sunt concurenți). Procedând astfel, puteți să vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii cu un efort minim.
Descompuneți în informații mai mici
Este ușor să fii aspirat în balonul care creează conținut. Când răsfoiți imagini, videoclipuri și gif-uri e atât de ușor să vă distrageți atenția.
Ca modalitate de a vă menține creierul concentrat, cel mai bine este să împărțiți procesul de creare a conținutului în bucăți mai mici.
Acest lucru vă va împiedica să deveniți copleșiți. Vă va asigura că finalizarea fiecărei sarcini individuale este un proces mai rapid.
De exemplu, majoritatea specialiștilor în marketing vor dori să înceapă prin maparea temelor de conținut în săptămâna sau luna următoare.
De aici, s-ar putea să înceapă să se gândească doar la imagini sau doar la un text și așa mai departe. Se găsește soluția optimă pe măsură ce conținutul începe să prindă contur.
Calitate, nu cantitate
Nu ne înțelegeți greșit. Cantitatea este grozavă. Dar calitatea este întotdeauna prioritatea. Postarea frecventă și constantă este importantă atunci când vine vorba de o creștere a urmăritorilor.
Însă, dacă acel conținut este slab și complet lipsit de interes pentru publicul dvs. atunci puteți spune „la revedere” oricărei creșteri, în general.
Nu vă pierdeți timpul creând conținut care e puțin probabil să rezoneze cu piața țintă. Încercați să-l folosiți pentru a vă gândi, a face un brainstorming și a vă crea conținutul, cu atenție.
În timp, pe măsură ce învățați din rezultatele dvs. și efectuați mai multe cercetări în jurul concurenților, veți afla de ce este nevoie pentru a crea conținutul perfect.
Doar după ce ați stabilit conținutul pentru clientul ideal ar trebui să vă gândiți la creșterea cantității.
Setați alerte
Doriți să includeți știri sau actualizări din industrie în conținutul dvs. de pe rețelele sociale? Este o idee minunată să configurați alerte prin e-mail.
Notificările pot să vă anunțe când se întâmplă ceva.
Prin a fi notificat ori de câte ori un articol relevant este postat online, nu veți rata niciodată un ritm. Veți avea întotdeauna idei proaspete pentru rețelele de socializare.
De-a lungul timpului, canalele dvs. de socializare ar putea câștiga o reputație de actualitate și actualizare. Va rezulta o creștere a numărului de urmăritori. Pe cale de consecință, veți înregistra și o creștere a gradului de cunoaștere a mărcii.
Analizează rezultatele
În sfârșit, odată ce totul este spus și făcut, trebuie să vă uitați înapoi. Trebuie să reflectați asupra performanței conținutului.
Luând notă de valorile relevante (aprecieri, comentarii, trimiteri și multe altele) puteți descoperi ce conținut rezonează cel mai mult cu publicul dvs. Puteți obține o înțelegere cuprinzătoare despre cum să vă îmbunătățiți conținutul pentru viitor.
Dacă aveți sensul și flexibilitatea de a aborda ce nu funcționează și de a face modificări pe baza constatărilor dvs., veți putea crea o prezență socială cu puterea necesară pentru a face o diferență reală în afacere.