AfaceriȘtiri

Cum să identificați epuizarea angajaților și să oferiți asistență?

Forța de muncă este principalul motor al unei afaceri

Burnout-ul afectează organizațiile de toate dimensiunile. Deși suntem lăsați cu funcțiile de zi cu zi ale job-urilor noastre, poate fi ușor să trecem cu vederea semnele epuizării până când este prea târziu.

Din păcate, atunci când se întâmplă acest lucru, rezultatele pot fi serioase și de lungă durată pentru individ, echipa dvs. și companie, în ansamblu.

Am explorat deja semnele epuizării la proprietarii de afaceri mici. Însă, este la fel de important să fim atenți și la epuizarea angajaților.

Iată un ghid detaliat despre depistarea epuizării angajaților și cum să preveniți acest lucru.

Înțelegerea stresului și epuizarea angajaților

„Stres” este un cuvânt pe care îl folosim tot timpul. Un angajat care pretinde că este stresat poate să nu-și facă griji imediat.

Mulți oameni se stresează pe termen scurt, dar pot păstra un nivel de calm, să facă față situației și să meargă mai departe.

Burnout-ul este amplificat de stres. Este stresul suportat pe o perioadă lungă de timp, care pare insurmontabil pentru angajat.

Burnout-ul nu are loc peste noapte și rareori se datorează unei cauze singulare.

De obicei, epuizarea este rezultatul unei combinații de factori negativi de muncă pe care angajatul îi suportă pe o perioadă prelungită.

Mai jos, explorăm cinci factori care pot duce la epuizarea angajaților.

A fi într-un rol nepotrivit individului

Lucrăm cel mai bine atunci când apelăm la punctele noastre forte. De asemenea, și atunci când realizăm o muncă de calitate ne bucurăm pentru succesul nostru.

Dacă un angajat face o treabă care este complet greșită pentru el, nu va putea continua mult timp. Problemele se vor amplifica, iar presiunile și obstacolele vor părea greu de depășit.

În scurt timp, angajatul va căuta un rol mai puțin stresant și mai intrinsec pentru el.

Perfecționismul

Perfecționismul este deseori susținut ca fiind pozitiv. Dar angajații care sunt predispuși la perfecționism se supun unor tensiuni considerabile.

Acești angajați au așteptări prea mari de la ei înșiși. Se așteaptă să facă totul corect imediat și nu se iartă atunci când greșesc.

Dacă nu reușesc să fie perfecți, „se pedepsesc” mental. Acest lucru poate avea un impact asupra nivelului de stres pe termen mai lung.

Li se oferă obiective, sarcini sau cerințe nerealiste

Angajații sunt doar niște oameni. Ei pot face doar ceea ce se poate realiza în mod realist.

Dacă le oferiți angajaților dvs. obiective sau cerințe care nu sunt în sfera abilităților lor, se vor epuiza încercând să le atingă. În aceste condiții, dacă depășesc sfera lor de competență vor eșua în mod constant.

Efectele demotivante ale așteptărilor nerealiste sunt teribile pentru bunăstarea mentală.

Sentimentul de incompetență

Acest lucru duce la punctul nostru anterior. Angajații dvs. nu doresc să se prezinte la muncă, să își facă orele și să fie plătiți. Vor să contribuie și vor să simtă că sunt pricepuți în ceea ce desfășoară la locul de muncă.

Ce se întâmplă dacă nu se ridică în mod constant la nivelul așteptărilor lor sau nu progresează într-un ritm satisfăcător? Aceste situații le vor agrava problemele, ceea ce va conduce la și mai mult stres.

Nu primesc nicio recompensă sau recunoaștere

Nu este vorba de faptul că angajații vor o afirmare pozitivă constantă. Dar când au muncit din greu la o sarcină sau au obținut rezultate incredibile, merită să li se recunoască meritele.

Dacă primesc o recunoaștere sau o recompensă puțin spre deloc, angajații vor considera că nu sunt respectați sau apreciați de către angajator.

Efectele epuizării angajaților

Care este impactul real al epuizării asupra angajatului, colegilor lor și companiei dvs.? Cu ce se confruntă angajații care lucrează de la distanță?

Pentru angajat, epuizarea poate avea ca rezultat:

  • insomnie;
  • creșterea în greutate sau pierderea în greutate din cauza unei diete deficitare;
  • anxietate și depresie;
  • abuzul de alcool sau droguri;
  • un sistem imunitar scăzut din cauza nivelului crescut de stres;
  • tensiune arterială crescută;
  • risc crescut de diabet și boli cardiovasculare.

Pentru echipa angajatului, epuizarea poate duce la:

  • cooperare slabă din partea angajatului din cauza apatiei sau dezangajării;
  • niveluri crescute de conflicte, deoarece angajatul este mereu la limită;
  • comunicare scăzută;
  • moral scăzut.

Pentru companie, epuizarea poate avea ca rezultat:

  • o pierdere de productivitate;
  • creșterea absenteismului;
  • antipatie față de alți membri ai personalului sau față de clienți;
  • slabă luare a deciziilor;
  • creșterea ratelor de eroare;
  • deteriorarea culturii și mărcii companiei (care va afecta eforturile de recrutare și retenție);
  • neatenție în ceea ce privește procedurile și politicile de siguranță, ducând la mai multe accidente.

Cum să identificați epuizarea angajaților?

Epuizarea angajaților este o preocupare serioasă și pe care veți dori să o eliminați cât mai curând posibil.

Dar pentru a face acest lucru, trebuie să recunoașteți semnele de avertizare timpurie cu care un angajat se confruntă (sau le va experimenta în curând) atunci când îl atinge epuizarea.

Fiți atenți la următoarele semnale de alarmă:

Epuizarea

Angajatul nu mai este revigorat de munca sa. De fapt, ele apar în mod constant.

Burnout-ul poate avea un efect fizic și, pe deasupra, probabil că angajatul nu va dormi bine.

Un număr crescut de greșeli

Angajatul dvs., cândva harnic și precaut, lasă acum să se strecoare din ce în ce mai multe erori.

Câteva greșeli nu ar trebui să reprezinte motive de îngrijorare. Dar dacă face mai multe decât obișnuia, acesta e un semnal de luat în seamă.

Absenteismul

Angajații care se apropie de epuizare vor fi obosiți. De asemenea, vor fi temători de muncă la un anumit nivel.

Deci, indiferent dacă sunt sau nu bolnavi fizic (și s-ar putea să fie, având în vedere modul în care burnout-ul îi poate afecta fizic), se vor îmbolnăvi mai des.

De asemenea, ar putea să caute scuze pentru a veni la muncă târziu sau pentru a pleca devreme.

O schimbare de comportament

Dacă angajatul tău, extrovertit, pozitiv, este acum vizibil descurajat, introvertit sau rezervat, acesta este un semn că ceva nu este în regulă.

Cinismul

Angajații care suferă de burnout nu mai sunt pasionați sau entuziasmați de munca lor și adesea verbalizează acest lucru.

Sensibilitate crescută la feedback

Cum reacționează angajatul dvs. la criticile constructive?

Sunt din ce în ce mai iritabili sau nu sunt înclinați să primească feedback-ul dvs.? Acesta este un semn că le-a trecut grija privind activitatea de la locul de muncă.

Ar putea însemna, de asemenea, că deja s-au adunat prea multe și nu mai sunt interesați de nimic.

O scădere a productivității și a calității muncii

Dacă un angajat este epuizat, nu va putea să performeze la nivelul avut odată, chiar dacă vrea acest lucru.

Sunt pur și simplu epuizați și situația lor se va oglindi în munca desfășurată.

Ce trebuie să faceți în legătură cu epuizarea angajaților?

Mai jos sunt câteva moduri în care companiile pot sprijini mai bine angajații care trec prin burnout.

Cu câteva modificări organizaționale puteți face diferența în cultura companiei și experiența angajaților. Pot rezulta niveluri crescute de implicare, moral și productivitate.

Promovați o cultură deschisă și înțelegătoare despre stres

Introduceți programe de instruire pentru manageri și angajați. Astfel, aceștia pot să devină mai familiarizați cu semnele și simptomele epuizării.

Încurajați angajații să discute despre experiențele lor și să ceară ajutor când au nevoie. O astfel de comunicare va reduce stigmatul asociat stresului și va crește șansele depistării timpurii a epuizării.

Ședințe regulate cu angajații

Ședințele ajută la crearea unei relații mai strânse și mai de încredere între angajați și manageri. Îi vor încuraja pe angajați să vorbească atunci când au nevoie de ajutor.

Managerii de linie ar trebui să întrebe cum fac față angajații, deschizând liniile de comunicare.

Organizați ateliere de reziliență care explorează abilitățile și strategiile de adaptare

Această instruire îi va face pe toți cei din compania dvs. mai rezistenți și mai conștienți de stres. De ceea ce îl determină și ce se poate face pentru a atenua epuizarea.

De asemenea, puteți efectua și evaluări ale bunăstării. Vă pot ajuta să identificați domeniile de activitate ale companiei care sunt expuse riscului de epuizare. O să puteți preveni epuizarea înainte de a se produce.

Întrebați angajații de ce au nevoie

Acest feedback este de neprețuit. Numai ei vor ști ce elemente s-au adunat pentru a ajunge la problema actuală.

Aveți o idee clară despre locul în care au început problemele și modul în care v-au afectat angajatul? Puteți începe să elaborați un plan de acțiune cu privire la modul de a rezolva situația.

Acum sunteți pregătit pentru a evita repetarea problemei în viitor.

Efectuați un audit de rezistență personală

Se fac pentru a obține o imagine mai bună a punctelor tari și a punctelor slabe ale angajaților. Aceste audituri vor ajuta managerii atunci când vine vorba de atribuirea sarcinilor.

Companiile vor avea atunci cei mai buni oameni care se potrivesc funcției ce îndeplinește sarcina. Angajatul nu se va simți sub tensiune, deoarece cunoaște punctele forte.

Mai mult, se poate oferi instruire pentru a ajuta angajatul să-și dezvolte și să-și elimine punctele slabe.

Gând final

Ce ne-am propus să transmitem cu acest articol de pe blog? Ce credeți, burnout-ul poate fi o cauză de faliment?

Contează foarte mult dimensiunea afacerii și cashflow-ul ei. Noi considerăm că este posibil ca stresul îndelungat să fie un motiv de insolvență.

Da, ne dăm seama că este poate cel mai absurd motiv! Dar ce credeți? Cât de eficient e să schimbați personalul la fiecare jumătate de an din cauza burnou-ului? Puteți susține o asemenea situație pe termen lung?

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button