AfaceriMarketing

Cum să începeți o afacere de succes în domeniul fotografiei?

Pentru a fi un fotograf profesionist de succes, aveți nevoie de un plan de afaceri

Te gândești să-ți transformi pasiunea într-o profesie? Nu ești singur. Echipamentele de fotografie sunt acum ușor accesibile oricui are o conexiune la internet. Acum, oricine are o cameră foto poate face bani din munca sa.

Însă, după cum știm din experiența fotografilor profesioniști, există mult mai multe lucruri în conducerea unei afaceri de fotografie dacă dorim să avem succes.

Nu este vorba doar de a face fotografii, precum și cunoștințe tehnice și talent. Aveți nevoie de impuls, hotărâre și un plan de afaceri bine pus la punct.

Găsește-ți nișa

Sectorul fotografiei este deja o piață saturată. Așa că, pentru a ieși din mulțime, va trebui să găsești o nișă.

Clienții sunt pregătiți să plătească mai mult dacă văd un nivel de expertiză și stil într-un anumit domeniu. Așadar, nu încercați să fiți un jucător al „tuturor meseriilor”.

Alegeți un anumit domeniu și un stil în care vă simțiți confortabil. Încercați să găsiți ceva unic pe care să vă construiți afacerea.

După ce v-ați sortat nișa, indiferent de domeniul în care vă aflați (portrete, nunți, sport, publicitate sau editorial), decideți cum vă veți structura afacerea.

Cea mai ușoară și mai ieftină opțiune este ca proprietar unic.

Dar poate doriți să vă gândiți la crearea unei societăți cu răspundere limitată. În acest fel, bunurile dvs. personale sunt protejate în cazul în care afacerea ajunge aproape de faliment.

Concentrați-vă pe afacerea dvs.

Poate că sunteți în căutarea unui împrumut de afaceri pentru a acoperi costurile timpurii. Sau vă aflați în căutarea unei investiții terțe care ajută la creșterea pe termen lung a afacerii dvs.

Indiferent de situație, veți dori să arătați că aveți un plan de afaceri solid.

Pe lângă proiecțiile financiare, orice potențial investitor sau creditor va dori să vadă detalii despre afacerea dvs. Despre serviciile pe care le veți oferi și strategia de marketing, toate integrate în planul general de afaceri.

Creditorii pe care îi abordați pentru finanțare vor avea adesea doar o înțelegere de bază a industriei dvs.

Finalizați o analiză SWOT amănunțită. Identificați în mod clar elementele care vă fac diferiți de concurența dvs. Făcându-i să înțeleagă mai ușor afacerea și industria dvs., se vor simți mai confortabili investind bani în viziunea pe care o aveți.

Pregătiri

Șansele sunt ca, dacă îți transformi hobby-ul în job, vei avea deja o serie de echipamente pentru camere. Totuși, atât de ispititor este să cumperi un kit întreg dacă aveți echipament „potrivit” ce nu vă face automat profesionist.

Și poate fi o investiție uriașă.

Nu este nevoie să vă consumați tot bugetul. Împrumutați echipament, de exemplu. Puteți închiria cel mai recent kit la o fracțiune din cât costă să-l cumpărați.

Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a testa echipamentul în timp ce decideți ce funcționează cel mai bine pentru dvs.

Indiferent de ce echipament alegi, trebuie să îl cunoști din exterior. Adesea, trusa pe care o ai poate face mult mai multe decât îți dai seama.

GAS (Gear Acquisition Syndrome) este „blestemul” multor fotografi independenți. Cheltuirea constantă a banilor pe unelte noi și strălucitoare de care crezi că ai nevoie pentru a-ți îmbunătăți fotografiile. Totul ar putea sfârși prin a-ți paraliza financiar afacerea.

Reglarea balanței

Pentru majoritatea fotografilor profesioniști, este partea non-fotografică a afacerii pe care o consideră cea mai provocatoare. Și poate fi dificil să le echilibrezi pe amândouă.

De exemplu, să ne ocupăm de impozite, TVA și salarii. Există o mulțime de instrumente de contabilitate online disponibile pentru a vă ajuta cu evidența contabilă.

Dar dacă începeți să angajați în mod regulat asistenți sau începători, este posibil să aveți nevoie de un contabil profesionist.

Trebuie să aveți un sistem strict pentru facturi, chitanțe și costuri de funcționare. Va trebui să încercați să vă controlați contractele, să eliberați formulare și drepturi de autor.

Un contract standard

Un contract decent te protejează de clienții dificili. Trebuie să precizeze clar la ce se pot aștepta clienții, drepturile de utilizare a imaginii și formularea pentru a vă proteja propriile drepturi. Dacă nu sunteți sigur, obțineți sfaturi juridice cu privire la formularea contractului standard.

Pentru a vă proteja de viitoarele dureri de cap de licențiere, consimțământul este esențial. Deci, dacă doriți să utilizați imaginile pentru marketing, trebuie să aveți un formular de comunicare semnat.

În prezent nu există un standard industrial, dar șablonul de lansare al modelului RPS este unul bun. Puteți să-l descărcați gratuit și vine cu note utile despre cum să-l utilizați.

În această eră a internetului, este, de asemenea, vital să știi unde te afli în ceea ce privește drepturile de autor. Legislația este relativ clară. Cu excepția cazului în care fotograful este angajat, drepturile de autor asupra unei fotografii aparțin persoanei care a făcut-o.

Dacă clienții sunt confuzi cu privire la permisiuni ar fi bine să-i informați.

Dar dacă cineva vă folosește imaginile fără permisiune? Trebuie să știți cum să le eliminați sau să fiți plătit. Pentru că este important să fii plătit pentru munca ta, nu-i așa?

Arată și dă click pentru promovare

Amintiți-vă! Pentru a face vânzări trebuie să fiți o persoană. Acest lucru înseamnă să vă perfecționați abilitățile de comunicare. Întâlnirea cu clienții, afișarea portofoliului și încheierea tranzacției sunt necesare. Dar, trecând peste, există imagini de vândut.

În plus față de îmbunătățirea abilităților dvs. de vânzări, veți dori să obțineți cunoștințe de web. La urma urmei, dacă clienții nu vă pot vedea munca, nu o pot cumpăra.

Un website este o necesitate.

Totuși, nu trebuie să angajați un designer web. Veți găsi o mulțime de șabloane prietenoase cu fotografiile online. Dar, înainte de a alege o variantă, verificați dacă are toate funcțiile de care aveți nevoie.

Aveți nevoie de loc pentru un blog? Formulare de contact? Galeriile clienților? Un magazin online? Dacă utilizați Adobe Creative Cloud, profitați de Adobe Portfolio.

Vorbim despre un producător de website-uri care vine la pachet cu abonament pentru a trece rapid în online. Pentru un cost lunar, website-uri precum Squarespace au caracteristici și modele create special pentru fotografi.

Optimizare SEO

Precum vitrina, și platforma de vânzări (website-ul) este un instrument de marketing. Deoarece fotografia este o piață destul de saturată, va trebui să vă folosiți optimizarea pentru motoarele de căutare (servicii SEO).

Dacă nu aveți un control al optimizării SEO, ar putea merita să plătiți pentru ajutor. Ca alternativă, dacă aveți un buget puțin mai strict, puteți căuta resursele online.

Puteți folosi instrumente și informații, cum ar fi Centrul de învățare SEO Moz și Ghidul pentru începători SEO. Sau Ghidul de pornire pentru optimizare scris chiar de Google.

Prețul

Prețul este, de asemenea, o provocare majoră. În cazul în care munca nu reflectă prețurile pe care le percepeți, nu veți mai primi contracte viitoare.

Fotografia digitală a scăzut mult prețurile în industrie. Însă, taxând prea puțin, îi „alungați” pe oameni, deoarece vor presupune că nu sunteți bun.

Cel mai potrivit e să găsești un preț de mijloc și care să reflecte efortul depus.

Există o mulțime de blog-uri și cărți cu ghiduri utile care vă ajută să aflați informațiile de care aveți nevoie. Citiți-le. Faceți calculele. Alegeți un preț de pornire care vă aduce un profit sănătos și încercați să vă țineți de el.

Social media

Același lucru e valabil și pentru social media. Poate fi un consumator de timp pentru a rămâne în topul rețelelor sociale. Cu toate acestea, sunt esențiale pentru promovarea website-ului și menținerea unei vizibilități crescute.

Instrumentele precum Buffer și Later vă permit să programați postări în avans. Puteți lucra deosebit de bine cu rețelele sociale mai vizuale, cum ar fi Instagram.

O altă tactică excelentă este să configurați profiluri pe website-uri precum Unsplash. Oferiți câteva din imagini, gratuit. Includeți un link către portofoliu sau website astfel încât fanii muncii dvs. să vă poată găsi cu ușurință.

Concluzii

Nu trebuie să vă acoperiți echipamentul doar pentru daune și furt. Aveți nevoie de o asigurare de răspundere publică pentru daunele aduse persoanelor și bunurilor acestora.

Aveți nevoie de o asigurare de despăgubire profesională pentru a vă acoperi în caz de greșeli. Numindu-vă un profesionist și taxând pentru serviciile dvs., riscați să fiți dat în judecată.

De exemplu, dacă un client crede că ați făcut o greșeală, chiar dacă nu este cazul. Fără aceasta, de exemplu, ați putea fi răspunzător pentru compensații dacă ștergeți accidental imaginile acestora.

Deoarece asigurarea fotografilor profesioniști nu este un caz general, este o idee bună să discutați cu un broker de asigurări. El vă poate vorbi despre diferitele produse și vă poate ajuta să decideți de ce aveți de fapt nevoie.

Aceste recomandări vă pot economisi mult timp. Noi considerăm că este mai util pentru dvs. ca acest timp să fie investit în dezvoltarea afacerii.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button