AfaceriȘtiri

Cum să începeți o afacere în 8 pași? Ghidul complet pentru 2021

De ce trebuie să abordăm provocările ca pe oportunități?

Începerea unei afaceri necesită multă muncă. Volumul de documentație, cerințele legale și dezvoltarea strategică pot fi copleșitoare. Fără să depuneți efort veți avea probleme în a transforma ideea într-o afacere de succes.

Acum, nu căutăm să vă speriem de antreprenoriat. Vrem doar să menținem lucrurile realiste, în timp ce vă spunem că este 100% posibil să vă începeți propria afacere.

Va fi nevoie de timp, efort și, probabil, de câteva obstacole, dar o puteți face.

Cum să începeți o afacere

În acest moment, s-ar putea să vă întrebați de unde să începeți. Ar trebui să lucrați la numele și logo-ul companiei dvs. sau să abordați structura afacerii? Are sens să începi deja să aplici pentru împrumuturi sau să te concentrezi pe dezvoltarea produselor?

Poate fi dificil să știi pașii corecți de parcurs. Dar este în regulă. Începerea propriei întreprinderi are ca scop încercarea și eroarea. Treceți prin procesul pentru a găsi ceea ce funcționează pentru dvs. și ce rezonează cu potențialii clienți.

Dar, mai degrabă decât să fii copleșit de toate deciziile și sarcinile pe care le ai la îndemână, există pași pe care îi poți lua pentru a iniția dezvoltarea afacerii. Să începem.

1. Stabiliți dacă antreprenoriatul este ceea ce doriți

Înainte de a vă „scufunda” în detaliile potențialei dvs. afaceri, cel mai bine este să faceți un bilanț asupra dvs. și a situației în care vă aflați.

  • de ce vreți să începeți o afacere? Banii, libertatea și flexibilitatea pentru a rezolva o problemă sau un alt motiv?
  • care sunt abilitățile dvs.?
  • în ce domenii aveți cunoștințe?
  • doriți să oferiți un serviciu sau un produs?
  • ce vă place să faceți?
  • cât de mult trebuie să riscați?
  • va fi o afacere cu normă întreagă sau cu jumătate de normă?

Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să vă concentrați atenția.

Acest pas nu ar trebui să vă descurajeze în a începe propria afacere. Mai degrabă, este aici pentru a vă ajuta să gândiți și să planificați. Pentru a începe o afacere, doar pasiunea nu este suficientă.

1.1 Efectuați o autoevaluare

Trebuie să vă planificați, să vă stabiliți obiective și, mai presus de toate, să vă cunoașteți. Care sunt calitățile dvs.? Care vă sunt slăbiciunile? Cum vor afecta acestea operațiunile de zi cu zi? Ați putea efectua o analiză SWOT asupra dvs. pentru a vă da seama.

Pe măsură ce începeți, afacerea dvs. vă va domina probabil viața. Asigurați-vă că ceea ce faceți e stimulant și provocator, dar nu complet în afara expertizei dvs.

Veți participa la proiect pe termen lung. Folosiți ceea ce descoperiți din analiza SWOT. Gândiți cum vreți să vă fie viața, nu doar ceea ce vreți de la afacere.

Câteva întrebări bune:

  • ce ați face dacă banii nu ar fi o problemă?
  • sunt cu adevărat importanți banii? Sau mai bine zis, este foarte important să faci o mulțime de lucruri?
  • ce contează cu adevărat pentru dvs.?
  • aveți sprijinul familiei, în special al membrilor apropiați? E posibil să trebuiască să facă sacrificii la început, deci e important să îi aveți alături.
  • pe cine admirați în afaceri?
  • de ce îi admirați? Care sunt trăsăturile lor plăcute? Ce puteți învăța de la ei?

Răspunsurile la aceste întrebări (și multe altele) despre dvs. și abilitățile pe care le aveți nu asigură neapărat succesul.

Însă, vă va face să vă gândiți la obiectivele dvs. și la ceea ce vă motivează și vă inspiră. Folosiți acest timp pentru a vă asigura că vă potriviți afacerea pe care doriți să o începeți cu aspirațiile personale.

2. Rafinați ideea

După ce știți de ce doriți să începeți o afacere, e timpul să vă găsiți și să vă dezvoltați ideea. Mai mult ca sigur aveți deja ceva în minte după ce ați trecut de autoevaluare.

Acum nu este suficient să credeți că aveți o idee bună și să îi dați drumul. Trebuie să confirmați că există o nevoie. În plus, trebuie să începeți să vă întrebați dacă această idee este durabilă sau nu.

2.1 Începeți cu un plan Lean

Vom intra în specificul modului de a explora piața și de a stabili dacă ideea dvs. este potrivită într-un moment. Acum vă recomandăm să luați în considerare începerea unui plan Lean pentru a facilita restul procesului.

Planul Lean este un document simplu, de o pagină, care vă ajută să vă rafinați ideea. Vă asigură că gândiți misiunea și propunerea de valoare din timp.

În același timp, oferă structură pentru porțiunile mai tehnice ale afacerii. De fapt, acesta va oferi șablonul perfect pentru a aborda restul pașilor.

3. Efectuați cercetări de piață

Odată ce vă decideți asupra unei afaceri care se potrivește obiectivelor și stilului de viață, e timpul să vă evaluați ideea. Cine vă va cumpăra produsul sau serviciul? Cine vor fi concurenții?

Acest proces vă va ajuta să abordați oportunitatea, propunerea de valoare, dimensiunea pieței și secțiunile de concurență din planul Lean.

Există mai multe moduri în care puteți face acest lucru, inclusiv:

  • efectuați căutări generale pe Google;
  • vorbiți cu oameni care lucrează deja în industria dvs. țintă;
  • citiți cărți ale oamenilor din industria dvs.;
  • cercetați persoanele cheie;
  • citiți website-uri de știri și reviste din industrie;
  • urmați cursuri de specialitate (dacă acest lucru este posibil).

3.1 Evaluați publicul țintă

Nu este suficient să menționați doar piața actuală. Trebuie să știți ce porțiune veți putea revendica și dacă este cu adevărat posibil. Pentru a determina cât de atractivă e piața potențială vă sugerăm să faceți o analiză a pieței.

Aceasta vă va ghida cercetările în timp ce vă gândiți la:

  • cât de urgent au nevoie oamenii de ceea ce vindeți sau oferiți acum?
  • care este dimensiunea pieței? Există deja mulți oameni care plătesc pentru produse sau servicii similare cu ale dvs.? Știți exact din cine este formată piața țintă? A fi specific vă ajută să vă concentrați mesajul de marketing și investiția.
  • cât de ușor este (cât vă va costa) să atrageți un client? Dacă vindeți software de întreprindere, acest lucru poate necesita o investiție semnificativ mai mare decât o cafenea.
  • câți bani și efort vă costă pentru a oferi valoarea pe care ați dori să o oferiți?
  • cât va dura până ajunge pe piață? O lună? Un an? Trei ani?
  • de câtă investiție inițială veți avea nevoie înainte de a începe?
  • va continua afacerea dvs. să fie relevantă pe măsură ce trece timpul? O afacere care repară ecranele telefoanelor iPhone X rămâne relevantă numai atât timp cât iPhone X e în zonă. Dacă afacerea este relevantă doar pentru o anumită perioadă de timp, gândiți-vă la planurile viitoare.

3.2 Cercetați competiția

Dacă doriți, puteți chiar să faceți un pas mai departe. Considerați că nevoile consumatorilor nu sunt îndeplinite în prezent de către companiile din industrie.

Acesta este un moment bun pentru a arunca o privire asupra potențialilor concurenți. Și nu uitați, prezența concurenților este adesea un semn bun!

Înseamnă că piața produsului sau serviciului dvs. există deja. Știți că aveți clienți potențiali care sunt dispuși să cheltuiască bani pentru produsul sau serviciul dvs.

Aflați cât de multe puteți despre concurenții dvs., despre ceea ce le oferă clienților lor, cum atrag atenția și dacă clienții lor sunt fericiți sau nu.

Dacă vă puteți da seama ce lipsește, chiar înainte de a începe, treaba va fi mult mai ușoară atunci când veți înființa un magazin.

3.3 Validați ideea

În cele din urmă, este important să vă testați în teren ideea, serviciile sau produsele. Pe măsură ce efectuați cercetări, acordați-vă timp pentru a vorbi cu clienții potențiali.

Prezentați-le conceptul pe care intenționați să îl lansați pentru a evalua interesul. Observați ce concurenți ar putea folosi deja produsul sau serviciul și prețul pe care ar fi dispuși să îl plătească.

Dacă puteți, dezvoltați un produs minim viabil (MVP) ce vă ajută să prezentați ceea ce veți furniza. Nici nu trebuie să faceți acest proces în persoană. În schimb, puteți:

  1. trimite sondaje;
  2. să vă alăturați forumurilor și grupurilor de pe Facebook;
  3. rula anunțuri;
  4. vinde precomenzi.

Important este să stabiliți cum arată succesul. Aflați ce prag trebuie să atingeți. Fiți dispuși să vă direcționați ideea sau publicul țintă dacă nu se desfășoară așa cum vă așteptați.

4. Scrieți-vă planul de afaceri

Dacă veți căuta finanțare externă, un plan de afaceri este o necesitate. Dar, chiar dacă aveți de gând să finanțați singur afacerea, un plan de afaceri vă va ajuta să vă dați seama de câți bani veți avea nevoie pentru a începe, ce va fi nevoie pentru ca afacerea dvs. să fie profitabilă, ce trebuie făcut când și unde vă îndreptați.

4.1 O foaie de parcurs pentru afacere

În termeni simpli, un plan de afaceri este o „foaie de parcurs”. Ceva ce veți folosi pentru a vă ajuta să urmăriți progresul și care va contura lucrurile pe care trebuie să le faceți pentru a vă atinge obiectivele.

În loc să vă gândiți la un plan de afaceri ca la un document important pe care îl veți folosi o singură dată (poate pentru a obține un împrumut de la o bancă), gândiți-vă la el ca la un instrument pentru a gestiona modul în care afacerea dvs. crește și își atinge obiectivele.

S-ar putea să vă folosiți planul de afaceri ca parte a pitch-ului pentru investitori și bănci și pentru a atrage potențiali parteneri și membri ai consiliului.

Pe de altă parte, îl veți putea folosi și pentru a vă defini strategia, tacticile și activitățile specifice pentru execuție. Inclusiv etapele cheie, termenele limită, și bugetele ori fluxul de numerar.

4.2 Aveți un avantaj cu Planul Lean

Iată ce se întâmplă. Planul dvs. de afaceri nu trebuie să fie deloc un document formal, dacă nu este necesar să îl prezentați unor persoane din exterior.

În schimb, poate urma un proces simplu de planificare care implică crearea unui pitch, prognozarea numerelor cheie ale afacerii dvs., evidențierea etapelor cheie pe care sperați să le realizați și verificări periodice ale progresului în care vă revizuiți planul.

Dacă nu vă prezentați investitorilor, nu vă gândiți la aceasta ca la o prezentare formală a pitch-ului, ci în schimb ca la o imagine de ansamblu despre cine sunteți, problema pe care o rezolvați, soluția dvs. la problemă, piața țintă și tacticile cheie pe care le veți folosi pentru a vă atinge obiectivele.

Sperăm că ați început deja să vă dezvoltați Planul Lean în acest moment, pe măsură ce vă explorați ideea de afaceri. Dacă nu, acum este momentul să începeți.

Nu credeți că aveți nevoie de un plan de afaceri formal? Oricum ar trebui să parcurgeți procesul de planificare. Ajută la descoperirea oricăror zone pe care nu le-ați gândit suficient de bine.

4.3 Ce intră într-un plan formal de afaceri?

Dacă trebuie să scrieți un document formal de plan de afaceri, trebuie să urmați schița de mai jos.

Planul de afaceri standard cuprinde nouă părți:

  1. rezumatul executiv;
  2. piața țintă;
  3. produse și servicii;
  4. plan de marketing și vânzări;
  5. repere și valori;
  6. prezentarea generală a companiei;
  7. echipa de management;
  8. plan financiar;
  9. documente adiționale.

Doriți informații detaliate despre cum să scrieți un plan de afaceri pentru a fi prezentat băncilor sau finanțatorilor? Există o mulțime de resurse online foarte utile pentru un start-up și nu numai.

4.4 Tipuri de planuri de afaceri

Pur și simplu creați un plan de afaceri pentru a stimula o discuție cu potențiali parteneri și asociați? Vă recomandăm să alegeți un „plan de pornire”, cunoscut și sub numele de plan de fezabilitate.

Pe măsură ce afacerea crește, puteți concretiza secțiunile după cum doriți.

În contrast cu planul standard și planul de pornire se află operațiunile sau planul anual. Acest tip de plan este utilizat în scopuri interne. Reflectă, în primul rând nevoile membrilor companiei.

Acest tip de plan nu este destinat băncilor și investitorilor externi. Îl veți folosi fie pentru a planifica creșterea sau extinderea companiei, fie pentru a stabili priorități la nivelul întregii companii.

Dacă utilizați planul pentru a vă direcționa strategia internă, creați un plan strategic. Un tip de plan care va include o strategie la nivel înalt, fundamentele tactice ale strategiei, responsabilități specifice, activități, termene limită, bugete și un plan financiar.

5. Faceți afacerea legală

În mod realist, înregistrarea afacerii dvs. e primul pas către realizarea acesteia. La fel ca în etapa de evaluare personală, luați-vă timp pentru a cunoaște avantajele și dezavantajele diferitelor entități de afaceri.

Dacă este posibil, lucrați cu un avocat pentru a rezolva detaliile. Aceasta nu e o zonă în care doriți să vă înșelați. De asemenea, va trebui să obțineți licențe și permise de afaceri corespunzătoare.

În funcție de afacere, pot exista și reglementări ale orașului, județului sau statului. Acesta este, de asemenea, momentul să vă verificați asigurările și să găsiți un contabil bun.

Petreceți ceva timp să cunoașteți avantajele și dezavantajele fiecărei forme de afaceri. Nu uitați să decideți un nume de companie și să cercetați disponibilitatea acestuia.

6. Finanțarea afacerii

În funcție de dimensiunea și obiectivele întreprinderii dvs., poate fi necesar să solicitați finanțare de la un investitor „angel” sau de la o firmă cu capital de risc. Majoritatea întreprinderilor mici încep cu un împrumut, ajutor de la prieteni și familie etc.

Notă: un plan de afaceri frumos concretizat nu vă garantează că veți fi finanțat. De fapt, potrivit lui Guy Kawasaki, planul de afaceri e unul dintre cei mai puțin influenți factori atunci când vine vorba de strângerea banilor.

Pentru a avea o șansă realistă de a obține fondurile de care aveți nevoie, e bine să vă concentrați mai întâi pe „pitch-ul” dvs.

Majoritatea investitorilor nu se deranjează să citească planul de afaceri complet, deși s-ar putea să se aștepte totuși să îl aveți. E mult mai ușor să transformi un pitch într-un plan de afaceri decât să-ți reduci planul.

7. Alegeți locația companiei

Planul dvs. de afaceri a fost stabilit, banii sunt în bancă și sunteți gata de pornire. Dacă afacerea e online și nu veți avea nevoie de o vitrină, probabil că vă uitați să vă construiți website-ul cu soluția pentru un coș de cumpărături.

Poate că veți putea lucra dintr-un birou de acasă sau dintr-un spațiu de lucru în loc să închiriați sau să cumpărați spații de birou. Dacă afacerea are nevoie de o locație fizică există multe considerații.

Găsirea unei locații. Negocierea contractelor de închiriere. Instalarea echipamentelor. Angajarea personalului. Stabilirea prețurilor. O petrecere mare pentru deschidere.

Gândiți-vă cu atenție la fiecare dintre acești pași. Locația companiei dvs. va dicta tipul de client pe care îl atrageți, ce promoții puteți desfășura și cât de mult va dura să creșteți.

Deși o locație excelentă nu vă va garanta neapărat succesul, o locație proastă poate contribui la eșecul prematur al afacerii dvs.

7.1 Ce să cauți într-o locație fizică

Pe măsură ce vă gândiți unde doriți să configurați magazinul (inclusiv orașul, județul sau statul), luați în considerare următoarele:

  • prețul: vă puteți permite să fiți acolo unde vreți să fiți? Dacă nu, continuați căutările;
  • vizibilitatea: oamenii vă vor putea găsi cu ușurință? Vor vedea promoțiile și ofertele dvs.? Sunteți în centrul orașului sau mai la periferie? Observați cum vă va afecta acest lucru;
  • acces la parcare sau la mijloacele de transport în comun: oamenii vă pot găsi cu ușurință din opțiunile de parcare disponibile și rutele de transport? Dacă trebuie să meargă prea departe pot renunța;
  • distribuția concurenților: există mulți concurenți apropiați? Dacă da, poate fi un semn că locația este premium pentru clientela pe care doriți să o atrageți. Pe de altă parte, poate însemna că nu veți face nicio afacere. Luați în considerare cu atenție modul în care doriți să abordați situația;
  • reguli și reglementări locale, orășenești și de stat: consultați reglementările, deoarece unele zonele pot fi mai stricte decât altele. Asigurați-vă că nu există restricții ce limitează operațiunile sau care vor acționa ca bariere în calea magazinului dvs.

7.2 Lucruri de luat în considerare atunci când dezvolți o locație de retail

Marketing-ul dvs. va stabili scena pentru viitorul magazinului. Acesta va stabili așteptări, va genera hype (dacă este făcut bine). Va aduce vânzări din prima zi și se va asigura că oamenii știu unde sunteți și la ce se pot aștepta de la dvs.

Aspectul, design-ul și amplasarea produselor din magazin, toate vor decide nu numai atmosfera generală, ci și ce produse văd și cumpără oamenii.

Luați în considerare zonele pe care doriți să le luminați bine. Observați modul în care produsele se vor așesa pe rafturi (dacă este necesar). Ce culori îi vor face pe oameni să se simtă bine și cum se vor deplasa prin magazinul?

Începeți să vă gândiți la modul în care faceți dvs. cumpărături. Acest lucru vă va face să vă gândiți mai critic asupra propriului magazin.

Alegerea produselor și modul în care decideți să le prețuiți vor crea o reputație. Luați în considerare doar acele articole care vor crea senzația pentru care doriți să deveniți cunoscut.

Dacă sunteți o companie de servicii, construiți-vă serviciile într-un mod similar. Luați în considerare clientela dvs. și valoarea pe care o vor obține din diferitele opțiuni pe care le aveți la dispoziție.

Dacă un pachet foarte accesibil vă va scădea marca, vă recomandăm să îl excludeți. Dacă o opțiune mai costisitoare vă va limita clientela prea drastic, reduceți unele dintre serviciile incluse.

7.3 Afaceri în mediul online

Multe locații de vânzare cu amănuntul se confruntă cu închideri în 2021, ceea ce face din ce în ce mai probabil ca întreprinderile să se lanseze în online.

O afacere online sau la distanță elimină potențialul risc, dar adaugă și alte complicații pe care va trebui să le luați în considerare.

În primul rând, trebuie să acordați prioritate dezvoltării web și experienței de utilizator online. Nu aveți o locație fizică sau un serviciu live pentru clienți?

Trebuie să vă asigurați că experiența website-ului dvs. este perfectă. Aceasta înseamnă alegerea cu atenție a unei platforme de comerț electronic, testarea design-ului UX și realizarea consecventă a unor modificări pe baza feedback-ului utilizatorilor.

În al doilea rând, trebuie să integrați munca de la distanță în afacere. Puteți fi singur la început, dar pe măsură ce vă dezvoltați, trebuie să știți cum să gestionați o forță de muncă virtuală.

Verificați instrumentele de lucru la distanță. Căutați să înregistrați procese virtuale și documentație încă din prima zi. Asigurați-vă că știți cum să comunicați online. Manipulând aceste lucruri în avans, vă puteți asigura că nu vor deveni obstacole pe drum.

8. Pregătirea pentru dezvoltare

Indiferent dacă începeți prima sau a treia afacere, așteptați-vă să faceți greșeli. Acest lucru este natural și atâta timp cât învățați din ele, este un proces benefic.

Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru a profita de orice eroare este crearea proceselor de revizuire pentru a vă ajuta să luați decizii. Intervine planul Lean sau planul complet la care ați lucrat.

Dacă aveți planul actualizat puteți stabili întâlniri lunare de revizuire. Treceți peste numere, strategia dvs. și dezvoltați prognoze pentru următoarea lună, următorul trimestru și următorul an.

E un mod simplu de a urmări performanța și de a lua în mod activ decizii pe baza rezultatelor reale. Mai degrabă decât să reacționați la situațiile rele, pregătiți-vă pentru ele.

Dacă afacerea dvs. este bazată exclusiv pe mediul online nu uitați să treceți în strategie o ofertă de servicii SEO. Nu ezitați să ne scrieți pe adresa noastră de contact problemele pe care le întâlniți.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button