S-ar putea să vină în timp ce vă luptați cu o problemă de bricolaj. Poate că se întâmplă în timpul cumpărăturilor săptămânale. Ar putea veni chiar și atunci când vă relaxați lângă piscină în vacanță. Dar, la un moment dat din viața ta, vei avea o idee pentru o afacere.
O mulțime de oameni își vor anula ideea spunându-și, „cu siguranță s-a mai gândit cineva”. Alternativ, s-ar putea mulțumi cu actualul echilibru dintre viața profesională și viața personală.
Majoritatea nu vor să își dedice viața construirii unui afaceri. Și fără nicio garanție că va avea succes, unii oameni pur și simplu nu vor avea pofta de risc necesară pentru a-și lansa propria companie.
Totuși, cel mai adesea, ceea ce îi oprește pe oameni să facă saltul este lipsa de experiență. Vânzarea unui produs le va fi străină. Nu vor avea habar ce canale de marketing sunt disponibile pentru întreprinderile moderne.
Gradul lor de competențe tehnologice va fi deschiderea unei aplicații pe smartphone-ul lor. Drept urmare, mulți „antreprenori potențiali” își dau visele în favoarea programului.
În cele din urmă, lipsa de experiență este mai mult o scuză decât un motiv valid pentru a nu începe o afacere. Singura modalitate de a câștiga experiență este să ieșiți în teren și să o faci. Și asta este la fel de adevărat pentru antreprenoriat ca și pentru orice altceva din viață.
Desigur, după ce ați citit această introducere, există toate șansele să descoperiți că marea idee nu a fost atât de mare până la urmă. Dar uitați-vă la partea bună. Cel puțin nu veți fi împrăștiat toți banii câștigați din greu pe un produs pe care nimeni nu va da banii.
Care este treaba ta?
În acest moment, ideea de afaceri poate exista doar în capul dvs. Cu toate acestea, punerea pe hârtie va ajuta la aducerea la viață.
Vă va oferi o temelie solidă pe care să construiți. Nu trebuie să fie un plan de afaceri complet în această etapă. Un scurt rezumat al afacerii și al diferenței față de ceea ce este pe piață va fi suficient.
Acesta poate fi un moment bun pentru a veni cu un nume pentru compania în devenire, cu excepția cazului în care ați făcut-o deja. Aruncați o privire la regulile pentru denumirea unei companii. Scrieți o listă de cuvinte pe care le-ați asocia cu propria afacere.
În acest moment aveți câteva opțiuni. Puteți combina cuvinte pentru a vedea dacă formează un cuvânt nou care sună natural sau puteți vedea traduceri străine de cuvinte (sau combinații de cuvinte).
Până la sfârșitul procesului, este posibil să aveți trei până la cinci nume care să iasă în evidență. Dacă nu, luați în considerare modul în care ați putea să vă încorporați propriul nume în numele companiei. Alegerea vă aparține.
Dacă totuși nu ați găsit ceva potrivit, ați putea lua în considerare ajutorul unei agenții de branding. Sau obțineți opinia consumatorilor atunci când efectuați cercetarea de piață.
Platformele de crowdsourcing pot fi utile dacă aveți un buget limitat.
Veți avea nevoie și de o siglă pentru afacerea dvs. Din nou, dacă bugetul este minim, website-uri precum Online Logo Maker, DesignMantic și Logomakr oferă servicii gratuite de proiectare a logo-urilor.
Ca alternativă, căutați online un designer independent sau freelancer care va percepe mai puțin decât firmele de design profesionale mai mari.
Cine sunt clienții tăi?
Înainte de a testa dacă există vreo cerere pentru produsul sau serviciul dvs., trebuie să identificați persoanele care pot să plătească pentru acesta. Ne aflăm în etapa în care vorbim despre piața dvs. țintă.
Dacă afacerea se adresează unei nișe foarte specifice, aceasta ar trebui să ușureze lucrurile. Cu toate acestea, dacă va atrage un public mai larg, trebuie să aprofundați puțin.
Imaginați-vă, de exemplu, că afacerea propusă este un comerciant cu amănuntul cu costuri reduse. Ar putea fi tentant să spunem că piața dvs. țintă este toată lumea care suferă de alergie sau intoleranță. Cu toate acestea, va trebui să împărțiți publicul în funcție de sex, vârstă și venit mediu.
Procedând astfel, veți putea crea „grupuri de clienți”. Sunt persoane fictive cu nume, vârste și personalități care se potrivesc cu profilul clientului dvs. țintă.
A te pune în pielea personajelor tale ar trebui să îți ofere o indicație timpurie a modului în care oamenii ar putea să răspundă la produsul tău.
Trebuie să-ți permită să îl modifici înainte de a-l testa cu clienții din viața reală. De regulă, vă sugerăm să nu creați mai mult de trei persoane, altfel s-ar putea să pierdeți din vedere esențialul.
Există o serie de șabloane de personalizare pentru clienți disponibile online. Nu trebuie să fie nimic prea elegant sau complicat. Atâta timp cât puteți prezenta o imagine clară a fiecărei persoane, asta este tot ceea ce contează.
Cine sunt concurenții tăi?
S-ar putea să credeți că ați observat un decalaj pe piață, dar asta nu înseamnă că veți fi liber de concurenți. De fapt, eșecul verificării concurenței este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poate face orice antreprenor.
În zilele noastre majoritatea informațiilor de care aveți nevoie pot fi găsite printr-o simplă căutare pe Google. Navigarea pe web nu numai că vă va ajuta să identificați cei mai mari jucători din industria dvs., dar ar trebui să vă ofere o perspectivă decentă asupra poziției lor financiare.
O scanare a website-urilor rivalilor dvs. vă va oferi, de asemenea, informații ample despre produsele sau serviciile lor. În același timp, conturile lor de social media ar trebui să ofere informații neprețuite cu privire la abordarea din marketing și servicii pentru clienți.
În funcție de natura afacerii, ar merita să faceți și câteva cercetări „offline”. Să luăm același exemplu al afacerii alimentare amintit mai sus. Competiția va avea forma supermarketurilor, precum și a comercianților cu amănuntul din domeniul sănătății cu produse similare.
Pe măsură ce strângeți aceste informații, asigurați-vă că le compilați într-un document simplu. O căutare Google a „șablonului de analiză a concurenților” vă va oferi o mulțime de opțiuni.
Există vreo cerere pentru afacerea dvs.?
Acesta este un punct de cotitură pentru orice proprietar de companie. Pur și simplu, un produs sau serviciu va fi viabil din punct de vedere comercial numai după ce s-a stabilit că oamenii vor plăti efectiv pentru acesta.
Cum puteți evalua dacă există vreo cerere pentru afacerea dvs.?
Odată cu avansarea tehnologiei, există o serie de căi disponibile pentru proprietarii de afaceri. Platforme online oferă o serie de instrumente care ajută antreprenorii să adune informații despre clienți.
Alternativ, puteți crea un sondaj simplu folosind Survey Monkey. Îl puteți încadra într-un anunț Facebook vizat. Trebuie doar să creați o pagină pentru afacerea dvs. pe platformă și să lansați o campanie folosind instrumentul.
Folosind Planificatorul de cuvinte cheie de la Google puteți afla câte persoane caută în fiecare lună termeni în legătură cu produsul sau serviciul dvs.
Similar, Google Trends urmărește interesul istoric pentru anumite subiecte. Vă permite să comparați nivelurile actuale de cerere cu lunile și anii anteriori. Ambele instrumente pot servi ca o parte valoroasă a „armei” dvs. de testare a produselor.
Dacă variantele de mai sus nu sunt adecvate afacerii dvs., metodele tradiționale pot fi la fel de utile. Indiferent dacă este vorba despre un sodaj în cartier sau de organizarea unui focus grup, e esențial să știți că produsul dvs. se va vinde.
Este cea mai importantă întrebare înainte de a continua lucrurile.
Cum vă înregistrați afacerea?
S-ar putea să decideți să vă înregistrați compania la o dată anterioară, dar nu este absolut necesar până când nu începeți să tranzacționați ca afacere.
Printre primele lucruri pe care trebuie să le decideți este dacă vă veți înregistra ca PFA, societate cu răspundere limitată (S.R.L.), societate comercială sau societate pe acțiuni.
Website-ul oficial al guvernului oferă explicații cu privire la toate aceste structuri comerciale. Asigurați-vă că citiți ce înseamnă toate și luați sfaturi suplimentare, înainte de a decide modelul adecvat pentru afacerea dvs.
În funcție de structura pentru care optați, va trebui să vă înregistrați. În funcție de forma pe care ați ales-o dosarul de acte poate fi diferit. Pentru a scăpa de multe drumuri la instituțiile statului, puteți apela la o firmă profesională care oferă acest gen de servicii.
Deși nu face parte strict din procesul de înregistrare, acesta ar putea fi un moment adecvat pentru înregistrarea unei mărci comerciale.
E un pas recomandat astfel încât nicio altă companie să nu poată utiliza marca înregistrată fără permisiunea dvs. Dacă ați inventat sau proiectat un produs nou ar trebui să luați în considerare solicitarea unui brevet de invenție.
Cum îți vei finanța afacerea?
În această etapă, ar trebui să știți cât costă lansarea companiei dvs. După ce aveți aceste informații la dispoziție, va trebui să decideți cum veți finanța afacerea până când va deveni profitabilă.
Aveți suficienți bani în bancă pentru a o face pe cont propriu? Preferați să o finanțați cu un amestec de economii personale și finanțare externă? Dacă vizați cea dea doua opțiune va trebui să decideți ce este mai important.
Păstrarea controlului asupra afacerii dvs. sau menținerea companiei în creditare?
Desigur, natura afacerii dvs. va determina în cele din urmă cantitatea și tipul de capital pe care îl veți solicita. Cu toate acestea, pentru a asigura orice tip de finanțare externă, va trebui să produceți un plan de afaceri.
Acesta oferă o descriere clară a companiei și explică USP-ul dvs. Trebuie să includă studiile de piață, analiza concurenților și feedback-ul clienților. Dacă nu sunteți sigur cum să vă formatați planul de afaceri, căutați „șabloane de planuri de afaceri” pe Google.
Cel mai important, planul de afaceri va trebui să arate modul în care compania va câștiga bani. În plus, trebuie să ofere proiecții financiare realiste pentru lunile și anii următori.
Dacă nu sunteți suficient de încrezători în a face acest lucru pe cont propriu, probabil că este timpul să aduceți un contabil în echipă sau să luați în considerare un serviciu de contabilitate online.
Care este „vitrina” ta?
Dacă intenționați să lansați o afacere de comerț electronic, „magazinul” va fi website-ul dvs. Platforme precum WordPress și SnapPages îți sunt prietene aici. Îți permit să construiești website-uri simple și atractive, fără a avea nevoie de multă experiență tehnică.
Cu toate acestea, dacă nu aveți un ochi format pentru design sau experiența utilizatorului, va trebui să găsiți un dezvoltator pentru a vă construi și a vă îngriji website-ul.
Este posibil să trebuiască să oferiți unui dezvoltator o parte echitabilă a capitalului sau un salariu pentru a face oportunitatea suficient de atractivă. Integrați și o ofertă de servicii SEO, dacă doriți să fiți vizibili în căutări.
Pe de altă parte, dacă afacerea dvs. necesită o prezență fizică, va trebui să vă găsiți un spațiu adecvat. Luați în considerare dacă preferați să cumpărați sau să închiriați. Apoi trebuie să căutați online proprietăți comerciale disponibile în locația potrivită.
După ce ați securizat un spațiu, este timpul să vă puneți în funcțiune utilitățile. Dacă închiriați, unele sau toate acestea ar putea fi incluse în chirie (sau acoperite de proprietar).
Însă, dacă ați cumpărat un birou sau o unitate de vânzare cu amănuntul, va trebui să încheiați contracte cu toate cele necesare de la furnizori.
Există, de asemenea, necesitatea ca sediul să aibă nevoie de decorare sau reamenajare. Așa că, dacă nu dețineți abilitățile DIY necesare, va trebui să găsiți un decorator local care să poată desfășura lucrările. Amintiți-vă că atragerea atenție este cheia.
De multe ori acest obiectiv poate fi îndeplinit prin decor.
Care sunt secretele unei lansări reușite?
O strategie solidă de PR și marketing ar trebui să asigure faptul că oamenii știu despre compania dvs. înainte ca aceasta să se deschidă.
Deși probabil că nu vă veți putea permite serviciile unei agenții încă, există multe lucruri pe care le puteți face pentru a crește gradul de conștientizare înainte de lansare.
Primul pas este să identificați consumatorii din industria dvs. Încercați să scrieți un comunicat de presă care să răspundă la cinci întrebări cheie.
- Cine ești tu?
- Ce faci?
- Unde aveți sediul?
- Când lansați?
- De ce vă lansați?
Găsiți un șablon adecvat online și, dacă textul nu este forța voastră, apelați la un prieten sau coleg care vă poate ajuta să îi dați o formă de comunicat. Diverse website-uri pot face procesul mai ușor pentru întreprinderile mici.
Date de identificare
Departamentul de PR va trebui să fie bazat pe un anumit marketing direcționat. Dacă sunteți un comerciant cu amănuntul, ar putea însemna să aveți câteva pliante concepute ieftin și să le „aruncați” prin cutii poștale.
În funcție de bugetul dvs., ați putea chiar explora posibilitatea unui anunț radio, pe lângă un anunț în ziarul local. Aceste mici acțiuni vă pot face lansarea un succes.
Anunțurile de pe Facebook pot fi un mijloc rentabil de a genera interes. Capacitățile de direcționare locală sunt o opțiune bună pentru companii offline, precum și online. Va trebui să creați o pagină de substituent pe website-ul dvs. care să spună când deschideți.
Ar putea include chiar și un câmp de e-mail pentru ca oamenii să își înregistreze interesul. Asta înseamnă că veți avea o bază de clienți angajată înainte ca afacerea dvs. să înceapă activitatea.
Vă recomandăm G-Suite Google (anterior Google Apps for Business). Instrumentul permite să înregistrați adrese de e-mail care sunt legate de numele de domeniu al companiei dvs.
În cele din urmă, veți dori ca oamenii să vă poată găsi atunci când deschideți afacerea. Prin urmare, asigurați-vă că vă înregistrați compania pe Google My Business și în toate celelalte directoare online.
Concluzie
Sperăm că acest ghid este suficient pentru a face primii pași într-o nouă călătorie de afaceri interesantă. Cu toate acestea, când vine vorba de ceva important ca lansarea propriei companii, nu puteți avea niciodată prea multe informații.
Alocați-vă timp pentru a citi tot ce puteți în legătură cu acest subiect. Inclusiv și celelalte articole din secțiunea noastră de blog. Încercați să vorbiți cu oricine credeți că ar putea ajuta.
Succes cu afacerea pe care începi să o pui pe picioare!