Construirea unui brand autentic, consecvent și înrădăcinat într-o personalitate distinctă vă separă de concurență și permite clienților să se conecteze cu dvs. la un nivel mai semnificativ.
Construirea unui brand poate părea o activitate descurajantă. De fapt, multe întreprinderi mici simt că este ceva pe care doar „băieții mari” și-l pot permite.
Cu toate acestea, branding-ul este ceva pe care fiecare companie îl poate face dacă respectați câteva reguli de bază.
Ce este branding-ul?
Un brand este un întreg ecosistem al modului în care comunici cu lumea exterioară. Pe scurt, marca dvs. este o promisiune pentru oameni cu privire la modul în care veți face afaceri.
Această promisiune afectează modul în care vă construiți website-ul, modul în care vă creați cartea de vizită, chiar și modul în care răspundeți la mesaje și recenzii.
Stilul, culorile și cuvintele pe care le alegeți ar trebui să reflecte emoțiile pe care clienții dvs. le vor avea atunci când vă vor folosi produsul.
Cum să construiești un brand
Construirea unui brand poate fi un proces simplu atâta timp cât descompunem elementele creative în câțiva pași simpli. Nu vă faceți griji dacă reveniți la acești pași, e o parte firească a dezvoltării unei identități de marcă.
Puteți lua o decizie doar pentru a vă da seama mai târziu că nu este compatibilă cu alte elemente de design ale afacerii dvs.
Pur și simplu puneți bazele și revizuiți diferitele elemente ale mărcii dvs. ori de câte ori vi se pare necesar. Acum să începem procesul de construire a mărcii.
1. Analizați publicul țintă și concurenții
Orice parte a planificării afacerii dvs. ar trebui să implice un anumit nivel de cercetare de piață, iar branding-ul dvs. nu diferă. Trebuie să știți răspunsuri la întrebări precum:
- cine este publicul țintă;
- de ce produsul sau serviciul este mai bun decât la concurență;
- ce faceți ce nimeni altcineva nu poate face.
Încercarea de a răspunde la aceste întrebări vă ajută să vă gândiți la ce va rezona cu potențialii dvs. clienți și la modul în care se prezintă firmele actuale de pe piață.
Acest lucru poate informa imediat direcția eforturilor de branding. Va ajuta la eliminarea opțiunilor deja luate sau care nu au legătură cu clienții.
Sau, va evidenția imagini, tonuri și grafice care rezonează cel mai bine cu clientul ideal. În ambele cazuri, vă pregătește mai bine să gândiți critic la aspectele vizuale și de comunicare ale mărcii.
2. Definiți marca
Produsele și serviciile dvs. nu vor fi pentru toată lumea. Brand-ul ar trebui să reflecte acest lucru, fiind specific.
Este importantă o personalitate clară cu care publicul țintă să se poată identifica. Probabil ați trecut deja prin unele dintre acestea la definirea declarației de misiune.
În cazul în care nu ați făcut-o sau trebuie să vă perfecționați pe mai departe, iată câteva modalități de a face acest lucru.
2.1 Asocierea cuvintelor
Cum ați defini afacerea dvs.? Este primitoare și simpatică? Educativă și informativă? Poate un pic prostuță și răutăcioasă?
Încercați să vă perfecționați personalitatea mărcii în 3-5 cuvinte. Acest lucru vă ajută să condensați fiecare element al mărcii până la cea mai simplă formă.
Dacă nu sunteți sigur de unde să începeți, încercați mai întâi să vă definiți publicul și să vedeți dacă aceleași cuvinte se potrivesc cu imaginea mărcii.
În cele din urmă, acest lucru vă poate ajuta să vă definiți vocea și tonul atât pentru imagini, cât și pentru cuvinte.
2.2 Care este propunerea de valoare?
Dacă nu ați făcut deja acest lucru, trebuie să definiți de ce este valoroasă afacerea dvs. Ce o face diferită față de concurență? Ce problemă rezolvă pentru clienți?
Trebuie să cunoașteți avantajele pe care le oferiți și modul în care ofertele dvs. sunt mai bune decât ceea ce există în prezent.
Dacă nu o faceți sau nu o puteți explica în doar câteva propoziții, veți avea o perioadă foarte dificilă de îndepărtare a clienților de la concurenții dvs.
2.3 Vindeți marca printr-un tweet
Acum este timpul să încercăm să punem împreună aceste ultime două piese. Aveți o idee despre personalitatea afacerii dvs. și ce valoare aduceți „la masă”. Încercați să luați aceste elemente și să le transmiteți în doar 280 de caractere.
Va trebui să puteți face acest lucru în mod consecvent. Cu toate acestea, nu vă faceți griji dacă vă este mai greu la început. Este nevoie de timp pentru a vă rafina comunicările.
Însă, practicarea acestui lucru de la început, va face mult mai ușoară redactarea socială și online. De asemenea, vă oferă explicații scurte despre marcă pe care le puteți extinde în reclame, e-mail-uri, texte în format extins etc.
3. Alegerea numelui
Sperăm că analiza concurențială și exercițiile de definire a mărcii v-au oferit deja câteva idei despre cum doriți să vă numiți afacerea.
Așa cum am mai spus, branding-ul e mult mai mult decât numele și sigla, dar numele are o anumită importanță. În multe privințe, cuvântul sau expresia reunesc celelalte elemente ale mărcii.
Cu toate acestea, nu e ceea ce conferă brand-ului o personalitate.
Acestea fiind spuse, doriți să alegeți un nume unic și care nu e luat. Vreți ceva care să fie ușor de reținut și suficient de ofertant pentru a crește odată cu afacerea. Acum, a veni de fapt cu un nume poate fi dificil, așa că iată câteva modalități de a face acest lucru.
3.1 Combinarea a două cuvinte
Facebook, Snapchat, Skillshare sunt doar câteva exemple de cuvinte descriptive puse împreună. Aceste nume de marcă sunt rapide, ajută la explicarea produsului (odată ce îl înțelegeți) și sunt dificil de reprodus.
Încercați să utilizați câteva dintre cuvintele pe care le-ați setat în exercițiul de marcă anterior pentru a vedea dacă acestea funcționează împreună.
3.2 Revendicați un cuvânt comun
Apple, Uber, Basecamp, Slack sunt cuvinte simple și oarecum obișnuite ce au căpătat un nou sens. Unele mărci, cum ar fi Basecamp, sunt puțin mai descriptive sau metaforice.
Restul cuvintelor au evoluat pentru a reprezenta oferte de produse și servicii. Slack s-a transformat chiar într-un verb folosit de clienți atunci când fac referire la trimiterea unui mesaj instant.
Din nou, eliminați lista inițială de descriptori pentru a vedea ce poate funcționa aici. Puteți să vă uitați la soluțiile generale actuale care pot fi revendicate ca nume comercial modern.
3.3 Acronime sau abrevieri
Nu puteți ajunge la un nume de companie simplu, dintr-un cuvânt? S-ar putea să fie timpul să dezvoltăm un acronim. CVS, AT&T, HBO etc. sunt toate mărci cunoscute care nu își folosesc niciodată numele complet, dar sunt la fel de memorabile.
De asemenea, puteți căuta să modificați cuvintele eliminând vocalele pentru a obține același efect. Tumblr, Scribd și Flickr sunt doar câteva exemple care ne vin în minte.
3.4 Asigurați-vă că numele nu este luat
Este important să verificați disponibilitatea numelui dvs. pe măsură ce sortați opțiunile potențiale. Poate fi cu adevărat sfâșietor să găsești numele perfect al afacerii, doar să îți dai seama că a fost deja înregistrat.
4. Selectați culorile și tiparul mărcii
Cu un nume la locul potrivit, trebuie să vă ancorați vizual marca. Aceasta este adesea cea mai emoțională componentă pentru clienți și joacă în psihologia achizițiilor.
4.1 Alegerea culorilor
Culorile ar trebui să transmită un sentiment. Deși acest lucru este subiectiv în multe feluri, există motive pentru care anumite industrii gravitează adesea spre combinații de culori similare.
Fast food-ul, de exemplu, va folosi adesea o combinație de galben și roșu pentru a sublinia emoția, căldura.
Acum, găsirea nuanței potrivite de verde sau a nuanței potrivite de roșu sau a combinației potrivite de galben și gri poate face minuni în ancorarea unei poziții inatacabile în mintea clientului.
Este important să construiți un sistem de culori de marcă ce să includă culori de bază ale driverului în combinație cu accente îndrăznețe.
De asemenea, va trebui să luați în considerare lizibilitatea textului alb și negru asupra opțiunilor de culoare, precum și a variantelor care respectă conformitatea ADA.
Dacă puteți, încercați să aveți mai multe nuanțe diferite cu care să lucrați în diferitele situații de branding. Încercați să faceți acest proces cât mai ușor.
4.2 Alegerea fonturilor
Tiparul este un mod subtil, dar extrem de influent, de a transmite mesajul de marcă. Un tip modern san-serif spune lumii că sunteți inovator și gata să găsiți soluții neașteptate.
Un tip de serif tradițional spune lumii că sunteți de încredere. Puteți experimenta o combinație de stiluri de tip serif și sans-serif pentru a crea o expresie de marcă total unică.
Găsiți website-uri, anunțuri tipărite și broșuri ale companiilor cu o marcă similară cu a dvs. și uitați-vă la fonturile pe care le-au selectat.
Rețineți că, pentru utilizarea web și a publicității, probabil veți dori diferite variante de fonturi care pot fi utilizate pentru anteturi și nu numai.
5. Scrieți-vă sloganul
Sloganul este foarte asemănător cu propunerea de valoare. Este un slogan scurt și descriptiv. Va fi plasat adesea alături de siglă în anunțuri, în biografii sociale și oriunde pare relevant.
Un slogan bun ar trebui să fie scurt (maxim o frază) și memorabil. Dacă puteți, acesta ar trebui să transmită și un îndemn ușor la acțiune pentru clienții dvs.
Acum, sloganul se poate schimba în timp, pe măsură ce afacerea crește. S-ar putea să constatați că propunerea dvs. de valoare se schimbă sau se maturizează pur și simplu.
Sau că versiunea inițială nu reflectă, de fapt, marca dvs. Nu vă lăsați prea agățați de acest lucru și nu ezitați să continuați să modificați și să testați textul sloganului.
6. Colectarea imaginilor de marcă
Fotografia poate capta cu adevărat imaginația – și portofelele – potențialilor clienți. Fotografiile bine alese, cu o temă consistentă, fac o mare diferență în modul în care este percepută marca dvs.
Nike transmite puternic mesajul prin imaginea de marcă.
Analizați câteva website-uri de fotografii precum Getty sau iStock. Începeți să construiți o colecție de fotografii care să reprezinte marca dvs.
Conectați cuvintele cheie pe care le-ați identificat în exercițiul de asociere al cuvintelor și vedeți ce apare. Puteți utiliza aceste imagini în materiale promoționale sau pe website-ul dvs.
Ar trebui să vă ofere idei atunci când proiectați toate materialele de branding.
Asigurați-vă că utilizarea imaginilor este consecventă și reflectă mesajele mărcii dvs. În plus, poate fi înțelept să angajați în cele din urmă un fotograf sau să realizați propriile fotografii.
Creați imagini unice care sunt exclusive pentru afacere la un moment dat.
7. Creați-vă sigla
În sfârșit, ajungem să proiectăm sigla. Momentul ar trebui să fie procesat într-adevăr undeva în mijlocul traseului de branding.
Este pur și simplu prea ușor să creezi un aspect vizual foarte frumos, ceea ce literalmente nu înseamnă nimic pentru mesajul de bază al mărcii dvs.
Și acum aveți opțiuni de font și culoare, precum și imagini de referință ce vă pot ajuta să vă ghidați aspectul logo-ului.
Pe măsură ce începeți să proiectați, asigurați-vă că luați în considerare locul în care va fi prezentă sigla și cât de ușoară va fi scalarea la diferite dimensiuni.
Este posibil să trebuiască să dezvoltați diferite componente sau variante care să ia elemente ale logo-ului de bază, dar să le ajustați pentru dimensiuni unice sau cazuri de utilizare.
Probabil veți ajunge cu un logo ce încorporează numele companiei alături de un fel de pictogramă.
7.1 Căutați modalități de simplificare
Starbucks și-a „dezbrăcat” încet logo-ul până la o simplă emblemă. Folosesc, în continuare, fontul și sigla originală a companiei pe anumite articole.
Pe de altă parte, au lucrat pentru a elimina excesul de elemente pe măsură ce au câștigat mai multă recunoaștere a mărcii.
La fel ca în cazul sloganului, nu vă fie teamă să vă reanalizați și să vă reajustați sigla, în timp. Dacă aveți nevoie de inspirație, împreună cu o modalitate simplă de a crea logo-ul, consultați Canva.
8. Identificați de ce active de branding aveți nevoie
Sperăm că v-ați gândit la acest lucru de-a lungul procesului de creare a mărcii. Este timpul să vă consolidați activele de marcă de care aveți nevoie pentru afacerea dvs.
Acest lucru depășește elementele de bază ale definirii elementelor principale. De fapt, vă ajută să enumerați elemente vizuale specifice în care va trebui să vă adaptați marca:
- pagini web;
- postări pe rețelele de socializare;
- anunțuri digitale;
- materiale video;
- cărți de vizită;
- îmbrăcăminte;
- anunțuri tipărite;
- anteturi de e-mail;
- folii autocolante.
Și asta este doar pentru a numi câteva categorii generale. Nu aveți nevoie de o listă exhaustivă pentru a începe.
În plus, ar avea mai mult sens să le împărțiți în alte proiecte individuale. Astfel, puteți să le acordați prioritate în funcție de nevoile afacerii dvs.
Uitați-vă mai întâi la adaptarea branding-ului la website și apoi mergeți mai departe.
9. Stabiliți orientări de marcă
Ultimul lucru pe care vrei să-l faci este să-ți oficializezi brand-ul prin stabilirea liniilor directoare de marcă. Acestea acoperă elementele de bază ale mărcii, precum și modul în care ar trebui tratate atunci când este afișat pe diferite medii.
Cel mai probabil, nu veți avea toate posibilitățile acoperite la început. Însă, acest lucru vă va oferi o sursă de referință atunci când trebuie create noi imagini.
Cel mai bine este să lucrați cu o firmă de proiectare sau să angajați un proiectant pentru a vă ajuta să vă stabiliți liniile directoare. Dacă doriți să construiți de unul singur, merită să consultați liniile de la alte companii.
Concluzie
Iată! Componentele unei mărci de succes, inclusiv vocea mărcii, fotografia mărcii, culorile mărcii și stilurile tipului de marcă. Toate, înfășurate într-un sistem de marcă inteligent și absolut convingător.
Uşor? Nu. Distractiv? Da. Merită? Absolut. Dacă aruncați o privire la oricare companie mare, cum ar fi Apple, Starbucks sau Nike, veți găsi cu siguranță un sistem de marcă bine gândit și strategic.
Rețineți aceste principii de bază ale brand-ului. Astfel, veți avea fundația pentru afacerea care poate trece testul timpului.