Deoarece din ce în ce mai multe companii iau măsuri pentru a-și pregăti personalul pentru munca de la distanță, este important să luați în vedere opțiunea de a lua în considerare modul în care puteți sprijini angajații în timp ce lucrează de acasă.
Mulți proprietari de afaceri trec în prezent la munca de la distanță în conformitate cu sfaturile guvernului pentru a încetini răspândirea pandemiei.
Împreună cu pașii de pregătire a personalului pentru munca de la distanță, cum ar fi introducerea unor politici sigure de lucru la distanță, este important să luați în considerare modul în care puteți sprijini personalul în timp ce lucrează de acasă cu aspecte precum singurătatea și sănătatea mintală.
Viking, furnizori de mobilă de birou și papetărie, au efectuat recent un sondaj pentru a afla exact cu ce se luptă profesioniștii independenți și personalul de la distanță în timp ce lucrează din propriile case.
Au întrebat 1.500 de muncitori, jumătate la birou și jumătate lucrători de la distanță despre orice, de la durata săptămânii de lucru până la sănătatea lor mentală, în speranța de a descoperi diferențele majore. Din aceste rezultate, am putut oferi câteva îndrumări cu privire la sprijinirea lucrătorilor îndepărtați în acest timp incert.
Cu ce luptă muncitorii aflați la distanță?
Freelancing-ul și munca de la distanță au beneficiile sale evidente. Gândiți-vă la evitarea deplasărilor zilnice, organizarea îngrijirii copiilor și animalelor de companie și multe altele.
Dar lucrătorii independenți și lucrătorii de la distanță chestionați au evidențiat unele dintre aspectele care fac din munca de acasă o luptă. Primele cinci cele mai grave aspecte ale activității independente au inclus:
- să te simți singur la locul de muncă;
- „lupta” de a trece la locul de muncă;
- lucrează prea multe ore;
- găsirea unei munci consistente;
- lipsa sprijinului pentru problemele de sănătate mintală.
După cum arată rezultatele, sentimentul de singurătate și lupta de a te întrerupe cu adevărat din ziua de lucru sunt teme cheie care afectează lucrătorii de la distanță. Acesta este locul în care proprietarii și managerii de afaceri trebuie să intervină și să ia măsuri pentru a preveni personalul să sufere de aceste probleme.
Munca la distanță duce la singurătate
S-ar putea să pară puțin evident de spus, dar cei care lucrează la distanță sunt mult mai predispuși să sufere de singurătate. Acest lucru poate avea alte efecte negative asupra sănătății mintale.
Aproape două treimi (64%) dintre profesioniștii independenți au declarat că suferă de singurătate la locul de muncă, comparativ cu doar 29% dintre lucrătorii care merg la birou.
Efectele acestui lucru sunt evidențiate în faptul că 55% dintre profesioniștii independenți și lucrătorii de la distanță au spus că se simt deprimați ca urmare a locului lor de muncă, doar 30% dintre lucrătorii de birou spunând același lucru.
În plus, 54% dintre lucrătorii independenți au mai spus că productivitatea lor suferă ca rezultat direct al rolului lor de lucru, aspect care afectează doar o treime (33%) din lucrătorii care merg la birou.
Freelancerii sunt, de asemenea, mai predispuși să vadă efecte negative asupra calității somnului. 60% afirmă că, calitatea lor de somn este direct afectată de muncă, comparativ cu 40% dintre lucrătorii de la birou. Somnul de bună calitate este o parte vitală a menținerii unei sănătăți mintale bune.
Nu trebuie să lăsați lucrurile să se agraveze
În calitate de angajator, este important să verificați continuu sănătatea mintală a tuturor angajaților, inclusiv a celor care nu sunt la birou.
Păstrarea în contact regulat cu lucrătorii îndepărtați și întrebarea despre bunăstarea lor este un punct de plecare excelent.
Organizarea de întâlniri sau recuperări prin videoconferință vă poate ajuta, de asemenea. Dacă este sigur să faceți acest lucru, încercați să-i invitați la birou pentru zile de contact, unde pot lucra printre ceilalți angajați pentru un impuls.
Stresul vieții de zi cu zi
Forfota vieții de zi cu zi poate fi dificilă pentru toată lumea. În ciuda faptului că nu au o navetă zilnică la care să participe, există încă o mulțime de provocări pentru profesioniștii independenți și lucrătorii de la distanță.
Principala preocupare pentru lucrătorii independenți a fost finanțele lor personale. 53% au spus că își fac griji cu privire la finanțele lor zilnic. Acest lucru este comparat cu 44% dintre lucrătorii care merg zilnic la birou.
Deși îngrijorările legate de finanțe sunt obișnuite pentru mulți oameni, profesioniștii independenți și angajații la distanță au stresul suplimentar al propriilor cheltuieli generale.
Munca de acasă poate însemna o creștere a facturilor la utilități, precum și a echipamentelor și consumabilelor. Pentru profesioniștii independenți care nu au contracte fixe, există îngrijorarea suplimentară privind facturarea și plata, precum și de unde va veni următoarea lucrare.
Un lucru pozitiv pentru cei care lucrează de la distanță a venit sub forma sănătății lor fizice. Doar 12% au spus că își fac griji în legătură cu sănătatea lor, comparativ cu aproape un sfert (22%) dintre lucrătorii care frecventează biroul.
Reducerea poverii financiare pentru cei care lucrează la distanță ar putea fi rezolvată asigurându-se că li se oferă echipamentul potrivit pentru a-și îndeplini sarcinile. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să iasă și să cumpere propriile lor lucruri, de la hârtie pentru imprimantă la pixuri, adăugând la propriile facturi.
Când vine vorba de profesioniști independenți, asigurarea faptului că plătiți corect și la timp toate facturile va contribui la eradicarea stresului cauzat de urmărirea acestora.
Cum pot ajuta proprietarii de afaceri?
În general, încurajarea angajaților să identifice semnele problemelor de sănătate mintală și epuizarea este incredibil de importantă.
Lăsarea lucrătorilor la distanță pe propriile forțe ar putea părea o modalitate excelentă de a arăta câtă încredere aveți în ei pentru a face performanță, dar poate fi, de asemenea, o modalitate sigură pentru ca aceste simptome să apară fără a fi abordate.
Acest lucru este valabil mai ales dacă personalul se autoizolează în timp ce lucrează de acasă și este posibil să nu poată părăsi casa pentru o perioadă de timp.
Încercați să creați o cultură de lucru în care angajații își petrec timp pentru a-și îngriji propria sănătate mintală și să se simtă complet confortabil abordând colegii și conducerea cu problemele lor.
Într-adevăr, nu există un substitut pentru conversația deschisă și onestă atunci când vine vorba de îngrijirea lucrătorilor dvs. îndepărtați. Totuși, mici măsuri, implementate consecvent, pot scădea riscurile care pot apărea în timp.