Advertoriale SEOAfaceriȘtiri

Cum se scrie un plan de afaceri în mai puțin de o oră

Majoritatea oamenilor cred că scrierea unui plan de business trebuie să fie o activitate grea. Suntem aici pentru a vă spune că nu trebuie să fie așa.

De fapt, este posibil să scrieți planul dvs. de afaceri inițial în mai puțin de o oră. La urma urmei, vă gândiți întotdeauna la afacere și la strategiile pe care le veți folosi pentru a vă dezvolta.

Punerea acestor idei pe hârtie nu ar trebui să fie dificilă.

Un nou tip de planificare a afacerii

Un plan de afaceri nu mai trebuie să fie un document lung, care durează săptămâni până la scriere și cercetare. Nu este ceva pe care îl tipăriți, îl legați profesional și apoi îl lăsați pe un raft.

Probabil că aveți nevoie de un plan de afaceri tradițional, formal, dacă sunteți în căutarea unui împrumut bancar. O altă variantă e în cazul în care urmăriți o creștere de capital din surse externe.

Însă, pentru majoritatea afacerilor, planificarea ar trebui să fie un proces simplu, continuu, care să vă ajute să descoperiți strategia ideală de afaceri.

Este mult mai puțin despre a pune împreună un document și mai mult despre a vă revizui frecvent strategia și datele financiare. Astfel, puteți răspunde rapid la provocări și oportunități.

În plus, simpla realizare a procesului de planificare a afacerilor s-a dovedit științific că te face să ai mai mult succes. Există o mulțime de alte motive pentru care e important să ai un plan de afaceri.

Vă încurajez să îmbrățișați un concept denumit „Lean Planning”. Are toate avantajele planificării tradiționale a afacerii fără dificultatea de a crea un document lung și stufos.

Veți începe cu o scurtă prezentare generală a afacerii dvs.: un plan Lean. Este strategia de afaceri, scrisă pe scurt, doar cu componentele esențiale ale planului.

Astfel, puteți actualiza rapid și ușor planul, pe măsură ce aflați mai multe despre afacere, clienți și dvs. Este un loc de plecare excelent pentru a vă asigura că ideea de afaceri e cu adevărat viabilă.

Ce să includeți în Lean Plan

Când scrieți Lean Plan, canalizați pe Twitter și încercați să păstrați fiecare secțiune a planului de afaceri cât mai scurtă posibil:

1. Propunere de valoare

O propoziție care descrie valoarea pe care o oferiți clienților. Dacă ați compune un tweet pentru a le spune oamenilor despre afacere, ce ați spune?

Cu doar 140 de caractere, descrieți ce faceți și ce vă face unic. Obiectivul dvs. este să comunicați valoarea pe care o oferiți clienților într-un mod pe care îl vor înțelege.

2. Nevoia pieței

Ce problemă rezolvă afacerea dvs. pentru clienți? Dacă nu rezolvați o problemă pentru clienții dvs., vă va fi greu să vă construiți afacerea.

Dacă nu sunteți sigur, încercați să discutați cu potențialii clienți. Întrebați-i ce le place la produsele sau serviciile dvs. De ce vă aleg în locul celorlalte alternative?

3. Soluția ta

Cum rezolvați problema clientului dvs.? Ce produse și servicii oferiți? Descrieți produsul sau serviciul și de ce e mai bun decât alternativa. În esență, dacă cineva întreabă ce vindeți, care e răspunsul? Creați o secțiune de blog cu articole relevante.

4. Concurența

Ce produse și servicii aleg astăzi clienții în locul dvs.? Prin ce sunteți diferit? Ce fac afacerea și produsele dvs. mai bine decât alternativele care există pe piață?

5. Piața țintă

Cine este clientul ideal? Descrieți-vă clientul ideal. Fiți cât mai specific posibil: vârstă, sex, obiceiuri de cumpărături. Vizați diferite tipuri de persoane? Creați segmente de piață pentru fiecare grup.

6. Vânzări și marketing

Cum comercializați produsele și serviciile către clienți? Care sunt canalele de vânzare sau locurile în care vă vindeți produsele? Dacă vindeți online, magazinul digital este un canal de vânzări.

Dacă aveți și un magazin fizic acesta e un alt canal de vânzare. Ce veți face pentru a comercializa afacerea?

Dacă intenționați să cumpărați publicitate, enumerați tipurile de publicitate pe care intenționați să le faceți aici. Nu uitați că diferitele piețe țintă ar putea avea nevoie de diferite tipuri de activități de marketing pentru a vă aduce produsul în fața lor.

7. Obiectivele bugetare și de vânzări

Cât credeți că veți vinde și cât vă va costa să faceți produsul sau să livrați serviciul? Ce cheltuieli cheie veți avea atunci când afacerea este în funcțiune? Ce obiective de vânzări trebuie să atingeți pentru ca afacerea să aibă succes?

Gândiți în linii mari pentru a vă face o idee aproximativă despre modul în care afacerea va funcționa din punct de vedere financiar. Puteți rafina detaliile mai târziu.

8. Repere

Ce limite ați atins până acum? Care sunt obiectivele majore pentru următoarele luni sau următorii ani? Acest lucru vă va ajuta să rămâneți pe drumul cel bun și să vă atingeți obiectivele.

Asigurați-vă că atribuiți repere persoanelor din echipă, astfel încât să aveți responsabilitate reală.

9. Echipa

De ce sunteți dvs. și partenerii de afaceri oamenii potriviți pentru a face un succes din companie? Chiar dacă începeți doar cu dvs., scrieți câteva idei rapide despre motivul pentru care sunteți persoana potrivită pentru a conduce această afacere.

Dacă aveți nevoie să angajați persoane cheie în viitor, enumerați aceste posturi, chiar dacă nu știți cine le va ocupa în acest moment.

10. Parteneri și resurse

Trebuie să lucrați cu alte companii sau organizații pentru a face din afacerea dvs. un succes?

11. Nevoile de finanțare

Acest lucru este opțional. Dacă trebuie să strângeți bani pentru afacerea dvs., de câți aveți nevoie și pentru ce îi veți folosi?

Chiar dacă vă începeți afacerea cu propriile economii sau utilizând împrumuturi, este o idee bună să planificați modul în care veți utiliza fondurile până când veți începe să realizați venituri.

Începeți cu Lean Plan: lăsați documentul detaliat al planului de afaceri pentru mai târziu

Pe măsură ce vă gândiți la fiecare dintre domeniile de mai sus, nu vă concentrați pe „planul de afaceri”. Imaginați-vă că purtați o conversație cu cineva și îi explicați afacerea în termeni simpli.

Este mult mai bine să abordați situația ca și cum ați „lansa afacerea”. La urma urmei, este o bună practică în afaceri și o cale mai rapidă și eficientă spre succes decât planul de afaceri tradițional.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button