Advertoriale SEOAfaceriMarketingȘtiri

De ce este important să aveți un plan de gestionare a riscurilor

A face pasul și a decide să începi propria afacere mică nu este pentru toți. Te-ai întrebat vreodată de ce?

De ce ar prefera unii oameni să lucreze pentru alții și nu pentru ei? Un motiv principal este legat de securitate. Dacă afacerea pentru care lucrați merge mai prost, cel mai rău lucru care se va întâmpla este că veți rămâne fără un loc de muncă și că veți căuta unul nou.

Dacă afacerea pe care o dețineți și o conduceți eșuează, veți pierde mult mai mult. Simplu spus, începerea unei afaceri mici este un demers riscant și în care foarte puține lucruri sunt garantate.

Toate întreprinderile, mari și mici, se confruntă cu o mare varietate de riscuri potențiale. Cu toate acestea, se poate spune că fiecare risc este amplificat pentru proprietarii de întreprinderi mici.

Fiecare pierdere de bani poate afecta o companie mică, ceea ce nu se poate spune despre marile corporații.

De aceea, punerea la punct a unui plan de gestionare a riscurilor ar trebui să fie printre primii pași pe care orice potențial proprietar de afacere mică îl face pe „drumul” antreprenorial.

Ce este managementul riscurilor?

Gestionarea riscurilor este un proces. Acest proces include identificarea riscurilor dvs. de afaceri, evaluarea acestora și apoi stabilirea modului de gestionare a lor.

Știați că 42% dintre startup-uri eșuează deoarece nu exista o cerere de piață pentru ceea ce încercau să vândă? S-ar putea să pară un risc care ar fi trebuit identificat în primele etape ale afacerii.

Ai fi surprins de cât de multe companii nu efectuează cercetările de piață adecvate necesare pentru identificarea unui astfel de risc.

Procesul de elaborare a unui plan de management al riscului ar trebui să aibă ca rezultat crearea unui plan pe care afacerea dvs. îl va putea urma pentru a se expune la cel mai mic risc posibil.

Acest plan va permite companiei dvs. să stabilească proceduri. Acestea vă vor ajuta să evitați riscurile care pot fi evitate și să minimizeze impactul riscurilor inevitabile.

Gestionarea riscurilor este, de asemenea, un proces ciclic care nu se termină niciodată. Riscurile trebuie reevaluate continuu pe măsură ce afacerea dvs. se schimbă și crește.

Să aruncăm o privire mai detaliată asupra procesului de elaborare și implementare a unui plan bun de gestionare a riscurilor.

Cum să elaborați un plan puternic de gestionare a riscurilor

Dacă doriți să îl rezumați la cei mai esențiali pași necesari pentru a elabora un plan solid de gestionare a riscurilor pentru afacerea dvs. mică, există trei pași principali care trebuie parcurși:

  • identificare;
  • evaluare;
  • atenuare.

1. Identificare

Această parte a procesului solicită proprietarilor de afaceri să elaboreze o listă, cât mai exhaustivă posibil, a riscurilor potențiale care le pot afecta afacerile.

Aceste riscuri pot fi legate de strategiile de afaceri și de cât de eficiente sunt, riscuri legate de operațiunile zilnice ale afacerii, riscuri de reglementare legate de legi și conformitate, riscuri de reputație, riscuri financiare și multe altele.

2. Evaluare

După ce v-ați identificat riscurile, este timpul să le analizați. Ceea ce este cel mai important de luat în considerare în această fază a procesului este cât de probabile sunt aceste riscuri și cât de grave vor fi consecințele în cazul în care apar.

Cunoașterea impactului posibil al riscurilor dvs. vă ajută să luați o decizie cu privire la modul de a le reduce.

3. Atenuare

Aceasta este etapa planului dvs. în care recomandați acțiuni concrete care trebuie întreprinse în raport cu fiecare risc pe care l-ați identificat.

Gestionarea riscurilor este un proces continuu

Așa cum am menționat mai devreme, acest proces nu se încheie cu adevărat atât timp cât afacerea dvs. funcționează.

Planul dvs. de gestionare a riscurilor și modul în care îl implementați trebuie să fie continuu monitorizat și modificat în timp, pentru a vă asigura că vă protejați întotdeauna afacerea cât mai bine posibil.

Acum știți cum să elaborați un plan de gestionare a riscurilor. Să aruncăm o privire asupra celor mai comune moduri în care companiile își pot confrunta riscurile în procesul de atenuare.

Tacticile comune de gestionare a riscurilor

Odată ce afacerea dvs. mică a identificat riscurile și a analizat impactul lor potențial, partea de atenuare a procesului necesită o decizie cu privire la modul de a face față și de a aborda fiecare dintre posibilele riscuri pe care le-ați identificat și evaluat.

În general, există patru tactici utilizate cel mai frecvent:

  1. Evitarea riscurilor

Ați evaluat un risc ca fiind potențial volatil? Vedeți șansele ca acesta să producă daune financiare mari afacerii dvs. dacă vă asumați riscul? Atunci, este probabil un risc care trebuie evitat.

De exemplu, dacă administrați o gelaterie vă puteți gândi să adăugați produse de patiserie sau alte dulciuri în ofertă.

Dacă ați făcut unele cercetări în rândul clienților și nu ați văzut prea mult interes, ar putea fi cel mai bine să evitați riscul în acest moment.

Dar, după cum s-a menționat anterior, toate riscurile ar trebui revizuite periodic. Acest lucru înseamnă că, deși o idee ar putea fi una extrem de riscantă în acest moment, s-ar putea să nu fie la fel de riscantă în câțiva ani de acum înainte.

De exemplu, afacerea cu înghețată crește constant. Vă puteți extinde oferta cu un risc financiar mai mic, pur și simplu pentru că aveți mai mulți bani de cheltuit pentru optimizarea afacerii.

2. Reducerea riscului

Reducerea înseamnă practic să faci tot ce poți pentru ca riscul să fie „mai puțin riscant”. Utilizăm același exemplu cu gelateria.

Nu sunteți gata să experimentați și să adăugați alte produse care nu sunt înghețate? Doriți să vă asumați un anumit risc în speranța de a vă îmbunătăți vânzările?

Sunt riscuri mai mici pe care le puteți lua pentru a face acest lucru.

De exemplu, puteți adăuga pur și simplu noi arome de înghețată și toppinguri în ofertă. Procedând astfel, v-ați asumat un risc schimbându-vă meniul, dar nu ați făcut nimic drastic ce ar putea să vă pună într-o situație financiară periculoasă.

3. Acceptarea riscului

În exemplul de mai sus, v-ați redus riscul modificând oferta într-un mod minor și, adăugând noi arome și completând meniul, ați definit acest risc ca fiind unul acceptabil.

Acceptarea este cel mai bun mod de a face față riscurilor care nu vă pot provoca multe daune, chiar și în cele mai nefavorabile situații.

4. Transferul riscului

Ori de câte ori auziți pe cineva vorbind despre cumpărarea unei asigurări de afaceri, se vorbește despre transferul de risc.

Atunci când afacerea dvs. mică achiziționează o poliță de la un asigurător, aceștia plătesc în mod esențial pentru a transfera riscul unei terțe părți.

Indiferent cât de mare sau mică este afacerea dvs., achiziționarea unei asigurări de afaceri pentru a atenua diferitele riscuri comerciale este practic inevitabilă.

Rolul asigurărilor în gestionarea riscurilor

După identificarea și evaluarea riscurilor, veți putea înțelege mai bine ce riscuri ar trebui transferate unui asigurător.

Pentru început, majoritatea întreprinderilor mici, care abia încep, vor cumpăra, de obicei, o Business Owner’s Policy, cunoscută sub numele de BOP.

Este în esență un pachet de polițe de asigurare care vă oferă trei polițe: asigurare de răspundere civilă generală, asigurare de proprietate și asigurare de întrerupere a afacerii.

BOP-urile sunt populare, deoarece oferă întreprinderilor mici o bună acoperire de bază. În plus, plătesc mult mai puțin decât ar plăti dacă ar dori să cumpere aceste trei polițe separat.

Bineînțeles, prețul BOP depinde de profilul de risc al companiei. Însă, indiferent de prețul respectiv, vă va costa în continuare mai puțin decât dacă le veți cumpăra separat.

Să aruncăm o privire asupra unora dintre riscurile pe care o BOP le-ar acoperi, de obicei:

1. Răspunderea generală

Acoperă creanțele legate de daune materiale sau de vătămările corporale ale unor terți. Dacă un client se rănește în magazinul dvs. și vă cheamă în justiție, această poliță de asigurare va acoperi costurile legale și eventualele daune.

2. Asigurarea proprietății comerciale

Daunele provocate de vreme, dezastre naturale și incendii sunt exemple de riscuri neașteptate și, de obicei, inevitabile care vă pot paraliza afacerea.

Dacă achiziționați o acoperire a proprietății, asigurătorul dvs. va acoperi costul daunelor de proprietate, de inventar și echipamente în caz de vreme severă, vandalism, incendii, întreruperi de curent și alte riscuri care sunt adesea scăpate din controlul dvs.

3. Asigurarea întreruperii afacerii

Dacă afacerea dvs. arde într-un incendiu, asigurarea proprietății vă va ajuta să reconstruiți și să redeschideți. Dar ce veți face până atunci?

Asigurarea de întrerupere a afacerii va acoperi cheltuieli precum pierderea de venituri, salarii, chirie și împrumuturi, astfel încât să vă puteți menține afacerea pe linia de plutire în timp ce vă ridicați din propria cenușă.

Nevoile de asigurare sunt diferite pentru fiecare afacere

Așa cum există un număr nelimitat de riscuri comerciale, există și o multitudine de produse de asigurare care au fost create pentru a atenua multe dintre ele.

Două companii nu au același profil de risc.

De exemplu, un plan de gestionare a riscurilor pentru o firmă de avocatură și unul creat pentru o agenție imobiliară nu vor fi identice.

Chiar și în cazul a două întreprinderi cu amănuntul, de exemplu, riscurile cu care se confruntă aceste companii depind de câți angajați au, indiferent dacă vând online sau în magazine fizice, ce tipuri de produse vând și o serie de alți factori.

Acesta este motivul pentru care e important să discutați cu un broker cu experiență. Acesta este familiarizat cu industria specifică a întreprinderii dvs. mici.

Primiți recomandări de calitate cu privire la acoperirea care vă va proteja afacerea cât mai holistic posibil de riscurile care sunt atât severe, cât și, de obicei, scăpate de controlul dvs.

Avantajele unei gestionări adecvate a riscurilor

Cel mai evident avantaj al realizării unui plan bun de gestionare a riscurilor este că vă ajută să evitați riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra afacerii dvs.

Cu toate acestea, un alt lucru extraordinar despre gestionarea adecvată a riscurilor este că poate avea efecte pozitive și asupra altor aspecte ale afacerii dvs., de exemplu:

1. Finanțe mai bune

Atunci când afacerea dvs. are un plan puternic de gestionare a riscurilor și îl execută bine, puteți evita unele capcane care ar fi putut afecta rezultatele afacerii dvs. dacă riscurile nu ar fi fost identificate și evitate sau atenuate.

Mai mult, băncile și alte instituții financiare sunt mult mai susceptibile și mai dispuse să ofere împrumuturi companiilor care își gestionează și își transferă în mod corespunzător riscul.

2. Un brand mai puternic

O afacere care își gestionează corect riscurile este adesea una de succes, stabilă și prosperă. Atunci când o afacere mică este proactivă în ceea ce privește gestionarea riscurilor sale, trimite un mesaj clar angajaților, partenerilor și clienților că au de-a face cu profesioniști care iau în serios succesul și reputația.

3. Eficiență sporită

Procesul de evaluare a riscurilor poate descoperi, de asemenea, domenii ale afacerii dvs. care sunt administrate ineficient.

Acest lucru vă permite apoi să remediați problemele care ar putea duce la o scădere a calității produsului sau serviciului pe care îl oferiți.

Practicile de identificare a riscurilor pot descoperi deseori și procese financiare ineficiente și domenii în care este posibil să scăpați bani inutil.

Un plan de gestionare a riscurilor este vital pentru succesul afacerii

Efectuarea analizei riscurilor și elaborarea unui plan de gestionare pentru întreprinderile mici vă ajută să aflați mai multe despre afacerea dvs.

Vă permite să vă cunoașteți mai bine partenerii de afaceri și clienții.

Aceste beneficii adăugate nu fac decât să amplifice importanța creării unui plan de gestionare a numeroaselor riscuri care vă pot afecta afacerea.

Cel mai important, punând în aplicare planul respectiv și menținându-l actualizat, afacerea dvs. va crește și va evolua odată cu trecerea anilor.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button