Pur și simplu, marketingul de retenție este practica de a se concentra pe păstrarea și dezvoltarea clienților fideli, mai degrabă decât pe căutarea exclusivă a clienților noi.
Prin angajarea și atragerea clienților în efectuarea de achiziții repetate, marketingul de retenție vă poate ajuta să construiți o bază fermă de clienți fideli. Aceștia cheltuiesc, răspândesc și iartă mai ușor decât clienții noi.
În timp ce marketingul prin achiziții are ca scop promovarea numelui dvs. și creșterea imaginii pentru a atrage noi clienți, marketingul de retenție se concentrează pe asigurarea faptului că clienții dvs. existenți sunt cât mai fericiți și mulțumiți posibil.
Din păcate, marketingul de retenție este puțin mai complicat decât marketingul prin achiziții. Necesită să înțelegeți cu adevărat punctele sensibile prezentate de compania dvs.
În timp ce achiziționarea de noi clienți necesită doar ceva care atrage atenția, marketingul de retenție necesită să faceți o primă impresie bună și să o păstrați. Din fericire, recompensa este un client fidel, deci, efortul se merită pe deplin.
Strategii de marketing de retenție
Cunoașterea definiției marketingului de retenție nu vă oferă exact toate informațiile despre ceea ce presupune.
Această tendință populară este mai mult decât a decide să prețuiești clienții loiali față de clienții noi. Este vorba de analiza modului în care compania ta își desfășoară activitatea. Este despre a folosi strategii care vor asigura că prima ta impresie (și fiecare impresie după aceea) este una bună. Este cheia succesului în business.
Iată câteva strategii specifice pe care le puteți folosi pentru a păstra clienții fideli.
1. Îmbunătățiți serviciul pentru clienți
Clienții fericiți devin clienți fideli. Cel mai bun mod de a-i menține pe clienți fericiți este oferind asistență cuprinzătoare și expertă.
Indiferent care ar fi problema lor.
2. Utilizați automatizarea
Automatizarea este concepută pentru a vă ușura gestionarea proceselor în afaceri. În special, eforturile de asistență pentru clienți. Se face o optimizare de procese și proceduri.
Asigurați-vă că analizați modul în care puteți utiliza automatizarea ca parte a strategiei dvs. de implicare a clienților, de dragul dvs. și al clienților.
3. Încurajați feedback-ul clienților
Feedback-ul clienților este practic cercetare de teren gratuită pentru a vă îmbunătăți afacerea. În plus, îi face pe clienți să se simtă apreciați.
Practic, este cel mai simplu mod de a afla ce simt clienții despre compania dvs. Vă oferă în același timp date neprețuite despre cum să vă îmbunătățiți oferta.
4. Construiți o comunitate
O puteți face fie prin conținut, fie prin forumuri online. O comunitate de utilizatori fideli va genera mai mulți clienți fideli. Este important să vă mențineți compania în siguranță în mediul online.
Căutați modalități de a vă implica și de a vă dezvolta marca și brandul, fie prin intermediul rețelelor sociale, hub-urilor de cunoștințe sau conținut video.
5. Trimiteți buletine informative
Buletinele informative sunt unul dintre cele mai eficiente mijloace de marketing. Este un fapt real care generează o rată de conversie bună.
Dacă doriți să rămâneți pe radarul unui client, buletinele informative obișnuite pot fi un mod simplu și neinvaziv de a face acest lucru. Funcționează atâta timp cât nu trimiteți prea multe.
6. Fiți conștienți din punct de vedere social
În 2021, clienților le pasă de mai mult decât de preț și de caracteristici.
Clienții fideli apreciază o companie care face din binele social o parte a misiunii lor, așa că depuneți eforturi pentru a contribui la organizațiile caritabile și la cauzele sociale din comunitate.
Cât de eficient este marketingul de retenție?
Înainte ca marketingul de retenție să devină un trend, marketingul prin achiziții a fost principalul mijloc prin care companiile și-au asigurat viitorul.
Cu toate acestea, în ciuda longevității sale, marketingul de achiziții este de fapt mai puțin eficient în îmbunătățirea rezultatului dvs. comparativ cu marketingul de retenție.
În primul rând, retenția clienților generează în mod inerent clienți fideli. Reprezintă o cale lucrativă spre succes din mai multe motive. Din fericire, marketingul de retenție nu numai că vă aduce mai mulți bani, dar este, de asemenea, mai puțin costisitor atunci când vine vorba de implementarea strategiilor.
Achiziția de noi clienți costă de cinci ori mai mult decât păstrarea unui client fidel, în timp ce clienții fideli sunt cu 60% până la 70% mai predispuși să facă o achiziție repetată.
De ce este atât de important marketingul de retenție pentru afacerile mici?
Dacă doriți să vă dezvoltați afacerea, marketingul de retenție este pur și simplu cea mai accesibilă, cea mai profitabilă și cea mai evidentă opțiune. Efortul de a vă păstra clienții fideli – spre deosebire de concentrarea exclusivă pe obținerea de clienți noi – are sens.
Diversificarea, în cele mai multe aspecte ale lumii afacerilor, este un lucru productiv. Diversificarea strategiilor de marketing este întotdeauna o idee bună.
Evident, nu veți renunța la marketingul achizițiilor pentru a urmări o strategie de marketing de retenție mai solidă, dar combinația celor două ar putea avea un impact serios asupra succesului afacerii dvs.
Realitatea este că marketingul de retenție nu este doar o nouă strategie pentru a vă ajuta compania să crească. Este o strategie esențială pentru longevitate în lumea afacerilor.
Din ce în ce mai multe companii concurează pentru numărul limitat de clienți noi, iar concentrarea eforturilor pe construirea unei baze de clienți fideli este pur și simplu o investiție mai bună, cu randamente mai bune pe termen lung.