Fie că vă place sau nu, primele impresii contează cu adevărat. Un studiu în acest sens a fost realizat de platforma online pentru CV-uri, Zety.
S-a constatat că 83% dintre angajatori consideră că sentimentul inițial legat de o persoană este un factor critic. Mai ales atunci când se iau decizii de angajare. Ceea ce determină o primă impresie sunt trăsăturile dvs.
Continuați să citiți acest articol de blog oferit de agenția de advertoriale SEO. Oferim și servicii SEO sau de marketing digital. Pentru mai multe detalii vă invităm să intrați în contact cu noi.
Diferența dintre trăsături și abilități
„Trăsăturile sunt diferite în comparație cu abilitățile” spune Jacques Buffett, expert în carieră de la Zety. „Abilitățile sunt cele din CV-ul tău. Abilitățile hard ar putea fi un limbaj de programare pe care îl cunoașteți. Pe de altă parte, abilitățile ușoare includ permisul de șofer, munca în echipă și comunicarea.
Trăsăturile personale sunt calitățile care apar în timpul interviului. Este impresia pe care o lași prin atitudinea ta și prin modul în care te comporți din momentul în care intri pe ușă.”
În studiul Zety, recrutorii au clasat ceea ce consideră a fi cele mai importante trăsături. Iată care sunt primele 10 identificate de aceștia:
1. Loialitatea
Recrutorii vor să angajeze pe cineva care să fie loial echipei și companiei. Angajații loiali contribuie mai mult la afaceri, spune Buffett.
„Este esențial pentru succesul spiritului de echipă”, spune el. „Este modul în care un business își construiește un «esprit de corps».”
2. Integritatea
Consumatorii se uită tot mai atent la companii și își judecă integritatea corporativă. La rândul lor, întreprinderile caută această trăsătură la un angajat.
„Vor ca angajatul să aibă integritate morală”, spune Buffett. „A devenit din ce în ce mai importantă cu atât de mult control din partea publicului”. Deseori acțiunile din plan personal pot avea efecte dăunătoare asupra celor din plan profesional.
3. Sinceritatea
Sinceritatea este greu de măsurat, deoarece este subiectivă, spune Buffett.
„Se rezumă la impresia pe care o are recrutorul în timpul unui interviu. Și dacă crede cu adevărat ceea ce spune persoana respectivă”, spune el.
„Angajatorii își doresc angajați prietenoși și sinceri. Nu este o trăsătură pe care o poți clasa obiectiv pe un tablou de bord; se reduce la judecata umană”.
4. Adaptabilitatea
În 2020, companiile au aflat că cele mai bune planuri stabilite nu se realizează întotdeauna. Drept urmare, recrutorii caută candidați care să se poată adapta „din mers”.
Angajații trebuie să fie capabili să abordeze noi probleme, provocări și oportunități. „Există o creștere atât de mare în fiecare sector de afaceri”, spune Buffett.
Angajații trebuie să se poată adapta.
5. Perseverența
Această trăsătură se alimentează în adaptabilitate. Ai nevoie de perseverență pentru a continua, spune Buffett. „Fie că inovați sau depășiți provocări, uneori situația specifică nu poate fi rezolvată într-o singură zi”, spune el.
„Perseverența se referă, în cele din urmă, la obiective, fie la nivel micro, fie la nivel macro.”
6. Bunătatea
Este necesară construirea unei echipe care să funcționeze bine împreună. Mai mult, membrii acesteia trebuie să reușească să evite conflictele inutile. În aceste condiții, este necesară angajarea de colegi care să devină membri simpatici.
„Pentru a lucra strâns împreună, angajații trebuie să-și construiască încrederea în mod reciproc”, spune Buffett. „Dacă ești rău nu contribui mult la consolidarea încrederii.”
7. Răbdarea
O altă trăsătură necesară pentru a lucra împreună cu colegii este răbdarea.
„Dvs. sau un coleg de muncă aveți o zi proastă? Veți avea nevoie de răbdare pentru a face față provocărilor într-un mod politicos și eficient”, spune Buffett.
„Sunt atât de multe companii ce au departamente de servicii pentru clienți. Fie că este o legătură externă cu clienții sau colaboratorii, fie că există legături cu alții în cadrul organizației. Este nevoie de răbdare și acolo.”
8. Inteligența emoțională
Această trăsătură este deosebit de importantă pentru liderii care au nevoie să „citească” emoțiile altora. De exemplu, pentru a comunica mai eficient, spune Buffett.
„Pentru a răspunde în mod adecvat, trebuie să înțelegeți motivațiile persoanei”, declară el. „Există o mulțime de șefi răi.
Pentru a fi un șef bun ai nevoie de înțelegere emoțională și compasiune. Angajații nu sunt roboți. Echipele sunt formate din indivizi unici cu trăsături și calități unice.”
9. Toleranța
Una dintre cele mai recente cauze ale conflictelor la locul de muncă a fost politica (în special în America), spune Buffett.
„Vedem multă intoleranță la locul de muncă, împărțind liniile de partid. Dar intoleranța poate avea și caracteristici personale sau alte prejudecăți”, spune el.
„Angajarea unei persoane intolerante poate crea un mediu de nesuportat. Recrutorii vor să evite efectele sale negative în cadrul companiei.”
10. Open-minded
Recrutorii caută, de asemenea, spiritul liber. Este cel dispus să încerce noi moduri de a face afaceri și noi metode de lucru.
„Această trăsătură se alimentează și în toleranță”, spune Buffett. „Este, de asemenea, deschis la diferite culturi, religii și medii politice. Nu trebuie să fii de acord pentru a fii deschis la minte și tolerant”.
Cum identifică angajatorii trăsăturile viitorilor colaboratori
Primele impresii pot fi valoroase, dar recrutorii vor „săpa” mai adânc pentru a-și confirma instinctele. Buffett spune că mulți se vor adresa platformelor de socializare precum Facebook, Tik Tok sau YouTube.
„Este un mod foarte obișnuit de a găsi informații personale”, spune el. „Recrutorii nu vor găsi aceste informații pe LinkedIn. Dacă sunteți în căutarea unui loc de muncă, asigurați-vă că profilurile de social media sunt «curate».”
Recrutorii se bazează, de asemenea, pe testele de comportament. Sondajul a constatat că peste jumătate din companii folosesc tehnici de profil psihologic. În acest mod, pot identifica trăsăturile de personalitate ale candidaților.
Rețelele de socializare și testele de personalitate ajung până în „adâncurile” personalităților noastre. Pe de altă parte, dacă prima impresie nu este bună, e posibil ca un recrutor să nu vă aleagă.
Care trebuie să fie concluzia unei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă? Țineți cont de comportamentul dvs. din momentul în care intrați la interviu sau vă conectați la videoconferință.
Buffett spune că apelurile telefonice și e-mail-urile pot ajuta, de asemenea, la formarea acestei impresii. „Vorbește cu prietenii și colegii actuali pentru a afla ce impresie au oamenii despre tine”, recomandă el.
„Uită-te la cele 10 trăsături cheie și determină cum poți să le îmbunătățești. Modul în care te prezinți este critic.”