
Dacă creați un website pentru afacerea dvs. mică, unul dintre primii pași de luat în considerare este alegerea unui furnizor de gazdă web.
Există atât de multe opțiuni disponibile. Deci, cum vă restrângeți căutarea în mod eficient? Vă prezentăm pas cu pas procesul pentru a vă ajuta să decideți care furnizor de gazdă web se potrivește cel mai bine nevoilor dvs. unice.
Afacerile sunt diferite. Nevoile acestora la fel. Prin urmare, unul din aspectele importante este să identificați foarte clar nevoile.
Un magazin online va necesita alte resurse decât un website de prezentare. Am dat în alt articol de pe blog unele sfaturi despre găzduirea web. În articolul de astăzi dorim să detaliem acest subiect.
De ce tip de găzduire aveți nevoie?
Înainte de a putea începe să căutați un furnizor de gazdă web, trebuie să vă gândiți la ce tip de găzduire are nevoie website-ul companiei dvs.
În principal, aveți următoarele opțiuni disponibile.
1. Găzduire partajată
Găzduirea partajată este ideală pentru website-urile mici și mijlocii. Cu această soluție, un număr de website-uri și clienți vor partaja același server.
Aceasta este o opțiune bună mai ales dacă sunteți la început de drum. Multe companii decid apoi să treacă la un plan dedicat sau VPS la o dată ulterioară.
Găzduirea partajată este ieftină și simplă. Dar, deoarece veți partaja resursele serverului cu diverse website-uri, performanța poate avea de suferit.
2. Găzduire VPS
VPS înseamnă Virtual Private Server. Acesta este mijlocul dintre găzduirea partajată și un server dedicat. Cu un VPS, serverul va fi împărțit în mașini virtuale, care acționează ca servere dedicate independente.
Cu toate acestea, diferența este că există porțiuni mult mai mari pentru fiecare client și veți avea mai mult control. Puteți adăuga și elimina resurse de calcul suplimentare atunci când este necesar.
3. Găzduire dedicată
În cele din urmă, există găzduire dedicată, care este potrivită pentru website-uri performante. Veți avea un server întreg pentru a vă alimenta aplicațiile sau website-ul.
Acest lucru înseamnă că fiecare nevoie de configurație poate fi satisfăcută, deoarece veți avea control deplin asupra arhitecturii doting. Aceasta înseamnă că puteți personaliza totul, de la echilibrare a sarcinii și sisteme de operare la sisteme de securitate.
Ce resurse aveți nevoie?
Acum, că aveți o mai bună înțelegere a diferitelor tipuri de soluții de găzduire, trebuie să luați în considerare de ce resurse aveți nevoie și câte dintre acestea sunt necesare.
Totul depinde de natura afacerii dvs. De exemplu, puteți acorda prioritate funcționalității e-mail-ului față de stocare.
Cu toate acestea, un dezvoltator poate avea nevoie de securitate strictă și de rate de lățime de bandă ridicate. Deci, să aruncăm o privire la unele dintre caracteristicile cheie ale majorității pachetelor pe care le puteți găsi.
1. Securitate și asistență
Există multe elemente care alcătuiesc securitatea website-ului dvs., inclusiv puterea parolei și comportamentul administratorului.
Cu toate acestea, infrastructura unei companii de găzduire poate fi o verigă slabă majoră dacă nu alegeți cu grijă. 40% din website-uri sunt compromise din cauza vulnerabilității unei gazde.
Prin urmare, e imperativ să găsiți o gazdă care să ofere suplimente de securitate. Inclusiv servicii de monitorizare și firewall-uri. De asemenea, va trebui să vă uitați la asistența oferită. Merită remarcat faptul că asistența 24/7 a devenit standardul pentru companiile de găzduire în zilele noastre.
2. Fiabilitate și rate de disponibilitate
Timpii de nefuncționare pot fi extrem de nocivi pentru orice afacere, în special în comerțul electronic. Poate însemna pierderea productivității, deteriorarea reputației mărcii și oportunități de vânzare ratate.
Majoritatea gazdelor vă vor garanta 99,9% timp de funcționare. Dacă există întreruperi neplanificate dincolo de acordul la nivel de serviciu, vă vor rambursa eventualele prejudicii.
3. Domenii și e-mail
Găzduirea web și înregistrarea domeniului sunt două servicii diferite, deși sunt de obicei combinate. Numele dvs. de domeniu (adresa website-ului) nu trebuie să fie înregistrat la compania dvs. de găzduire.
Cu toate acestea, unii oameni preferă să păstreze totul într-un singur cont. Veți găsi o mulțime de companii de găzduire care vin cu oferte în ceea ce privește înregistrarea domeniului și transferurile.
De asemenea, vă recomandăm să găsiți o gazdă care să ofere găzduire de e-mail. Inclusiv cu funcții avansate de e-mail, cum ar fi răspunsuri automate și servicii de redirecționare sau filtrare.
4. Transfer de date și lățime de bandă
Lățimea de bandă contează la cantitatea de date încărcate sau descărcate de pe website-ul dvs. Poate avea un impact mare asupra performanțelor acestuia.
În esență, lățimea de bandă va dicta cât de repede utilizatorii pot accesa informațiile de pe website. O lățime de bandă mai mare echivalează cu un număr mai mare de persoane care pot vizualiza website-ul dvs. în același timp.
Nivelul de trafic va juca un rol important când vine vorba de acest lucru.
5. Stocare și RAM
Să încheiem cu una dintre cele mai ușoare funcții de găzduire: stocarea (sau spațiul pe disc). Pentru furnizorii de găzduire partajată, aceștia vor oferi adesea pachete de găzduire nelimitate.
Când treceți la pachete dedicate și VPS, puteți configura stocarea pe măsură ce traficul crește. Cel mai important lucru pe care trebuie să-l căutați în acest sens este SSD – unitățile în stare solidă, deoarece sunt fiabile și rapide.
În ce privește memoria RAM, în găzduirea web aceasta oferă un scop similar cu memoria RAM a computerului dvs. Procesează rapid datele stocate, deci acesta este un alt factor de luat în considerare.
Dar prețul?
În cele din urmă, trebuie să luați în considerare prețul. Găzduirea gratuită este disponibilă pe scară largă, dar nu este întotdeauna o idee înțeleaptă. Este posibil să pierdeți o serie de caracteristici benefice.
Când vine vorba de preț, sunt câteva aspecte de luat în calcul.
În primul rând, gândiți-vă la viitor și la cerințele dvs. care vor fi probabil peste câțiva ani. Aveți nevoie de o gazdă în care să puteți crește.
Mai mult decât atât, descoperiți care va fi prețul de la an la an. O mulțime de gazde ademenesc oamenii cu prețul de pornire excelent și apoi cresc tarifele.
Concluzie
După cum puteți vedea, există multe lucruri care trebuie luate în considerare atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor de gazdă web.
Dacă luați în considerare cu atenție toate punctele menționate mai sus, ar trebui să puteți găsi cea mai bună gazdă pentru situația dvs.
Și nu uitați: nu trebuie să fiți legat de același furnizor de gazdă web pentru totdeauna. Pe măsură ce nevoile se schimbă și afacerea crește, este posibil să descoperiți că o altă gazdă devine mai potrivită.