AfaceriMarketingȘtiri

Greșeli de evitat atunci când vă dezvoltați afacerea

De ce trebuie să ținem cont când dorim să scalăm?

Creșterea și extinderea afacerii este ceva la care speră toți proprietarii de startup-uri. Totuși, este important să planificați în mod corespunzător modul în care vă veți extinde. Trebuie să o faceți fără a compromite elemente precum experiența clienților, calitatea produselor și raportul calitate-preț.

În articolul de astăzi de pe blog, aruncăm o privire asupra celor mai frecvente greșeli pe care le fac proprietarii de afaceri atunci când se extind.

Lipsa de planificare și cercetare

Ar fi greșit să sugerăm că proprietarii de afaceri nu planifică și nu cercetează. Dar, este, de asemenea, corect să spunem că, din moment ce sunteți la conducerea unei companii, este mai greu să faceți un pas în spate pentru a face strategii adecvate.

Când creșteți, este prea ușor să vă grăbiți să luați decizii potențial costisitoare. Iată trei domenii specifice cărora ar trebui să le acordați o atenție suplimentară în ceea ce privește planificarea și cercetarea.

Recrutarea

O forță de muncă în expansiune este una dintre componentele principale ale unei afaceri de upscaling. Riscul este că vă extindeți dincolo de ritmul cu care crește afacerea.

Ajungi să angajezi prea mulți oameni și salariile lor devin o presiune pentru cashflow-ul companiei.

Pentru a evita acest lucru, trebuie să aveți o strategie de recrutare cu costuri totale, în care rolurile sunt create numai atunci când există un scop definit, cu un KPI de afaceri alături.

De asemenea, merită luat în considerare dacă ați putea economisi bani prin angajarea de profesioniști independenți. Mai ales, dacă aveți nevoie de muncă livrată ad-hoc.

Fluxul de numerar

O afacere în creștere va lucra invariabil cu o listă în creștere de clienți și furnizori. Pe măsură ce se întâmplă acest lucru, gestionarea și prognozarea fluxurilor de numerar devin mai complexe.

Fără sistemele și procesele potrivite, este ușor să întâmpinați probleme legate de fluxul de numerar. În această etapă este vital să aveți un plan de gestionare a riscurilor.

Amintiți-vă, prevenirea este mai bună decât vindecarea. Puteți evita această situație punând în aplicare un sistem de control al creditelor mai strâns. De exemplu, condiții de credit stricte, verificarea creditului pentru clienții noi și facturarea automată.

Finanțarea

Pentru a îmbunătăți calitatea, va trebui să investiți – pentru a cumpăra noi stocuri, pentru a extinde liniile de produse și pentru a cumpăra echipamente noi etc.

Asta poate însemna să vă adresați creditorilor pentru a strânge capital. Este întotdeauna mai bine să vă planificați din timp și să fiți pregătiți atunci când veți avea nevoie de finanțare suplimentară.

De exemplu, dacă sunteți o companie sezonieră, împrumutarea de bani pentru a plăti stocul pe care știți că îl veți vinde mai târziu pe parcursul anului vă poate ajuta pe termen lung. În general, este vorba de a vă asigura că investiți acolo unde veți vedea cel mai bun ROI.

Sindromul viziunii în tunel

Am atins deja aspectul cât de greu este să faci un pas înapoi. Acest lucru poate însemna că nu sunteți capabil să vă priviți afacerea în mod obiectiv și, în schimb, să fiți pradă sindromului de „viziune în tunel”.

Este o situație de înțeles. Ați investit atât de mult timp, energie și pasiune pentru a face afacerea dvs. un succes, încât nu mai puteți vedea o imagine de ansamblu.

Într-un scenariu extrem, s-ar putea ca, în ciuda eforturilor dvs., afacerea să nu reușească – dar căutați indiferent. Sau, mai puțin extrem, s-ar putea să vă concentrați energia asupra activităților greșite. Poate că nu puteți vedea oportunități generatoare de venituri în altă parte.

Cel mai simplu mod de a evita acest lucru este de a obține o perspectivă proaspătă din exterior. Contabilul dvs. ar trebui să poată oferi sfaturi financiare independente bazate pe datele dvs. comerciale – lăsând emoția și sentimentul la o parte.

O altă cale populară este aceea de a vorbi cu alți proprietari de afaceri mai consacrați, cu care puteți dezvolta o relație de mentorat. În mod ideal, aceștia vor fi trecut prin provocări similare cu dvs., poate lucrați în aceeași industrie și vă pot oferi informații relevante.

Există mai multe moduri de a găsi un mentor de afaceri:

  • participarea la evenimente locale de rețea;
  • alăturarea la grupurile de afaceri pe rețelele de socializare;
  • înscrierea la programe dedicate de mentorat;
  • vorbind direct cu anumiți proprietari de afaceri pe care îi cunoașteți și îi respectați.

În cele din urmă, nu uitați informațiile valoroase pe care le aveți în cadrul companiei. Veți avea membri ai personalului care se află în prima linie, care se ocupă de clienți și furnizori, iar feedback-ul acestora se poate dovedi neprețuit în formarea deciziilor.

Fii gata să te adaptezi la schimbare

Unul dintre avantajele majore pe care le au startup-urile asupra afacerilor consacrate este agilitatea lor. Startup-urile pot fi mai receptive la piață și pot inova mai ușor fără a fi grevate de sisteme și procese vechi.

Cu toate acestea, menținerea acestui spirit de evoluție și inovație nu este întotdeauna ușoară. A rămâne fidel valorilor dvs. poate fi o provocare atunci când apar oportunități de creștere.

De exemplu, dacă vă mândriți de afacerea dvs. cu furnizarea de servicii pentru clienți de primă clasă, în mod clar acest lucru devine mai greu atunci când resursele dvs. sunt suprasolicitate.

În mod similar, nerespectarea pieței și a concurenților dvs. ar putea însemna că produsul pe care îl oferiți devine învechit în ochii clienților. Vă ajută aici dacă aveți o misiune de afaceri care poate fi rezumată succint și să fie un principiu călăuzitor pentru tot ceea ce faceți.

Aveți nevoie de o misiune care vă inspiră și vă revigorează pentru a continua să provocați, să evoluați și să vă dezvoltați afacerea. Această misiune poate fi ceva la care vă întoarceți atunci când vă evaluați direcția de deplasare. „Această decizie confirmă misiunea noastră?” este o întrebare care vă poate ghida.

Gând final

Este important să rețineți că, în prezent, proprietarii de afaceri au la dispoziție mult mai mult sprijin. Există o mulțime de informații utile disponibile online de la videoclipuri YouTube la site-uri web de consiliere pentru afaceri.

Și apoi, există lumea interconectată a rețelelor de socializare, ceea ce face mai ușor să ajungeți la alți profesioniști cu aceeași idee.

De asemenea, aveți acces la instrumente și programe digitale nesfârșite, în mare parte gratuite, care vă pot ajuta să vă conduceți afacerea mai eficient – indiferent dacă este vorba de analize web, automatizare e-mail sau aplicații de contabilitate în cloud.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button