Deoarece este o rețea socială axată pe afaceri, prezența pe platformă e o necesitate pentru cei din B2B. Cu toate acestea, și companiile B2C pot prospera pe LinkedIn.
Întrucât rețeaua ține de afaceri, mulți utilizatori merg acolo pentru a căuta cu seriozitate soluții la o problemă pe care o au. Spre deosebire de Facebook sau Instagram unde s-ar putea să caute fotografii drăguțe cu animale de companie.
Dacă înțelegeți cum să utilizați platforma eficient, vă poate ajuta să dezvoltați rețeaua și să întreceți concurența. Iată cum o puteți face prin intermediul acestui articol de blog.
Construiți un profil puternic în LinkedIn
Călătoria dvs. pe LinkedIn începe cu un profil personal. Pentru a crea încredere, completați pagina cât mai bine posibil. Includeți o fotografie, o biografie și un CV complet.
Străinii se vor simți mai bine legându-se de dvs. dacă pot afla ceva din profil. În plus, cu cât includeți mai multe informații, cu atât este mai probabil să găsiți un punct semnificativ de legătură cu un străin.
De exemplu, sunteți amândoi absolvenți ai aceleiași școli. Acesta este un punct comun pentru care poate fi folosit în introducere.
Includeți și elemente de consolidare a încrederii. LinkedIn vă permite să solicitați conexiuni în aprobări. Contactați câțiva foști colegi sau clienți deja aflați în rețeaua dvs. LinkedIn.
Determinați-i să spună un cuvânt bun care să descrie în mod specific valoarea pe care o aduceți unei relații de muncă și de colaborare profesională.
Arătați cum puteți ajuta
După ce creați pagina de profil, puteți începe să contactați oamenii. Însă, există câteva reguli importante care ar trebui să fie urmate.
Mai întâi, faceți o mică cercetare cu privire la persoanele cu care veți intra în contact. Sunt într-adevăr potrivite pentru business? Ce puteți obține despre ele din profilul lor care să vă ajute să scrieți un mesaj personalizat?
Acesta este următorul pas important: creați un mesaj personalizat. Nu există nimic mai puțin atrăgător pentru un potențial client decât o solicitare generică LinkedIn de conectare.
Cel mai probabil a fost copiată pentru alte zeci de persoane din agendă. De ce ar trebui ca acea persoană să vă acorde atenție cât timp nu ați cercetat puțin ceea ce face?
Aruncați o privire la profilul lor. Să presupunem că sunteți un consultant de marketing în servicii SEO. Accesați website-ul posibilului client și verificați prezența lui pe Google.
Apoi, transmiteți un mesaj în care prezentați câteva sugestii pentru a îmbunătăți optimizarea SEO. Îi puteți întreba dacă au timp pentru o conversație în legătură cu acest subiect.
Acest mesaj are mult mai multe șanse să primească un răspuns decât unul în care cereți potențialilor clienți să-și definească propria problemă.
La urma urmei sunteți expertul! Ar trebui să puteți identifica de unul singur problema. Mesajele atent gândite și personalizate cresc șansele de a vă dezvolta rețeaua LinkedIn.
Creați o pagină pentru afacerea dvs.
În funcție de tipul de business, ar putea avea sens să creați o pagină pentru afacerea dvs. Dacă sunteți un liber profesionist, s-ar putea să aveți nevoie doar de propriul dvs. profil.
Însă, în cazul în care administrați o companie locală cu o marcă distinctă, e util să creați o pagină separată pentru afacerea dvs.
Regulile de aici sunt la fel ca în toate rețelele sociale. Atunci când vă configurați profilul, asigurați-vă că branding-ul și mesajele sunt în concordanță cu celelalte active online (website, alte profiluri de socializare etc.).
Completați profilul cu o descriere, fotografii și informații de contact. Cu cât puteți oferi mai multe date de bază și modalități de conectare către potențialii clienți, cu atât mai bine!
De asemenea, doriți să includeți elemente ce creează încrederea. Conectați-vă la celelalte profiluri și la website-ul dvs. Cu cât prezența în online este mai substanțială, cu atât câștigați mai multă legitimitate ca afacere.
LinkedIn vă permite, de asemenea, să vă conectați profilul afacerii la profilurile angajaților dvs. Profitați de această funcție! Demonstrați că aveți o echipă reală în spatele mărcii care vă ajută.
În plus, vă permite să accesați rețeaua existentă a colegilor dvs. Persoanele care sunt deja conectate pe LinkedIn vor vedea numele și profilul companiei dvs.
Pot alege să vă urmeze dacă sunteți asociat cu acea persoană cunoscută.
Publicați conținut semnificativ
Indiferent dacă publicați conținut prin propriul profil LinkedIn personal, pagina companiei dvs. sau ambele, doriți întotdeauna să vă concentrați pe crearea de articole care să stârnească interesul.
Unele platforme de socializare (Twitter) necesită o abordare mai rapidă și mai „furioasă” a postării. Cu LinkedIn, este bine să abordați o cadență mai lentă.
Distribuiți un amestec de conținut propriu și articole, videoclipuri și multe altele. Includeți propriile gânduri în articol într-un mod care să încurajeze urmăritorii să se angajeze cu opinia dvs.
Utilizarea de hashtag-uri în actualizări de stare vă poate ajuta să extindeți acoperirea postărilor. Oricine urmărește acele hashtag-uri are șansa să vadă și să reacționeze la conținutul dvs.
Când îi menționați pe alții, le atrageți atenția, crescând șansele să primiți o distribuire sau să vi se comenteze conținutul respectiv. Prin aceste acțiuni ajungeți în fața rețelei lor din LinkedIn.
După ce ați postat ceva care stârnește o discuție, rămâneți acolo pentru a interacționa cu urmăritorii și a continua discuția! Când oamenii răspund la conținutul dvs., ar trebui să răspundeți întotdeauna înapoi.
Nu ne referim doar la un like sau la un răspuns dintr-un cuvânt. Încercați să puneți întrebări sau să comentați într-un mod care să deschidă noi teme. Cu cât conversați mai mult cu un urmăritor pe un fir de socializare, cu atât relația devine mai puternică.
Folosiți anunțurile într-un mod selectiv
Publicitatea de pe LinkedIn vă poate ajuta să accesați un public și mai larg pentru conținut. Pentru proprietarii de întreprinderi mici, cel mai rentabil tip de publicitate LinkedIn este conținutul sponsorizat.
Vă permite să promovați o postare pe care ați distribuit-o deja.
Când utilizați anunțuri este important să fiți selectivi. Nu treceți la stimularea fiecărei postări pe care o publicați. E o pierdere de timp și de bani.
În schimb, aruncați o privire asupra performanței fiecărui conținut. Alegeți câteva postări care s-au descurcat deja bine în mod organic și concentrați-vă pe acestea.
Dacă a funcționat fără o mână de ajutor, știți că acel conținut a fost util și a rezonat cu publicul. Creșterea va duce la o acoperire și mai mare.
Știți că este un element atrăgător. Este mai probabil să atrageți atenția persoanelor noi care caută un brand la fel ca al dvs. în rețeaua LinkedIn.
Concluzie
LinkedIn poate fi esențial pentru a-i ajuta pe proprietarii de afaceri să își extindă rețelele. Fie că sunteți un liber profesionist, fie că sunteți proprietarul unei afaceri cu zeci de angajați, fie că vă concentrați pe B2C sau B2B, există o modalitate de a pune această platformă valoroasă la dispoziția dvs.