Când porniți la drum cu un business, supravegheați fiecare aspect al companiei:
- contabilitate;
- promovarea vânzărilor;
- muncă administrativă;
- și să nu uităm, sunteți și directorul de marketing cu normă întreagă.
Lista dvs. de roluri și responsabilități continuă. Și aceste lucruri se adună rapid. Majoritatea antreprenorilor suferă de convingerea că pot face de toate. Dar, în cele din urmă, va veni un moment în care va trebui să recunoașteți că a face totul singur nu este eficient.
De aceea, am creat un ghid în acest articol de blog ce vă poate fi de ajutor. Puteți găsi și angaja pe cineva în care aveți încredere pentru a vă prelua o parte din sarcini.
Semne că este timpul să angajați pe cineva care să vă ajute:
1. Când pur și simplu nu mai aveți timp
Când sunteți răspândit în prea multe zone, având grijă de toate celelalte aspecte ale afacerii dvs., zilele încep să devină din ce în ce mai lungi.
Lista de sarcini devine mai mult decât o simplă listă. Se transformă în veritabile pagini de cerințe care nu suportă nicio amânare. Anumite activități încep să fie puse de-o parte, cum ar fi eforturile dvs. de marketing.
2. Când reparați în mod constant greșeli și stingeți focuri
Când sunteți legat de timp și în grabă, calitatea muncii are de suferit. Au loc greșeli și sunteți ocupat să remediați chestiunile problematice în loc să creați și să vă dezvoltați. Protejarea afacerii este importantă în aceste situații.
Greșelile de marketing pot costa afacerea dvs. o mulțime de venituri pierdute. Când se întâmplă acest lucru, este timpul să faceți un pas înapoi și să căutați ajutor suplimentar.
3. Când vă dați seama că efectuați sarcini repetitive
În calitate de proprietar al afacerii, atenția dvs. ar trebui să se concentreze pe conducerea, prezentarea produselor sau a serviciilor dvs. și gestionarea operațiunilor, în ansamblu.
Vă găsiți lucrând la o listă de activități repetitive? Cum ar fi programarea rețelelor sociale, gestionarea clienților sau pregătirea rapoartelor de marketing?
Aveți nevoie de ajutor pentru vă putea concentra asupra imaginii generale.
4. Când vă lipsește consistența în eforturile de marketing
Campaniile dvs. de marketing trebuie să producă rezultate. Înseamnă că au nevoie de atenție constantă și efort constant.
Scrierea unor articole aleatorii pe blog la fiecare două luni. Trimiterea unui e-mail unic ce promovează un produs nou sau, uneori, urmărirea unui calendar de conținut. Toate aceste activități nu vor aduce rezultatele dorite.
Nu vă puteți aștepta ca grădina să crească dacă nu o udați.
Vă regăsiți în oricare din aceste semne revelatoare? Dacă răspunsul este afirmativ, e timpul să aduceți pe cineva care vă poate comercializa afacerea în mod constant: manager-ul de marketing.
Ce face un marketing manager
Un manager de marketing vă ajută cu activitățile și inițiativele de marketing zilnice ale unei companii.
Acesta lucrează la:
- creșterea gradului de conștientizare a mărcii;
- gestionarea rețelelor de socializare;
- planificarea și implementarea campaniilor de marketing;
- crearea de conținut pentru servicii SEO și trafic;
- urmărirea și analizarea datelor de performanță etc.
Pentru a vă asigura că angajați persoana potrivită, trebuie să știți ce să căutați la un manager de marketing.
Cum arată o zi tipică pentru un manager de marketing
Fiecare zi poate fi diferită, dar unele dintre cele mai frecvente activități pe care le puteți delega unui manager sunt lucruri de genul:
- crearea de conținut pentru publicare pe blog;
- gestionarea și interacțiunea cu conturile de socializare;
- scrierea de newsletter-uri pentru a fi trimise către lista din date de contact;
- proiectarea garanțiilor și activelor pentru social media;
- scrierea paginii de destinație pentru a susține o campanie promoțională sau de advertoriale SEO.
Acestea sunt câteva activități care formează ziua unui manager de marketing. De multe ori poartă „pălării” diferite și de obicei are o listă lungă de responsabilități.
Abilitățile pe care trebuie să le căutați la un manager de marketing
Există 6 abilități de bază pe care ar trebui să le căutați atunci când angajați pe cineva care să vă ajute:
- creativitatea. Folosesc gândirea imediată pentru a crea idei și a dezvolta strategii în creșterea afacerii;
- scrierea. Vor fi responsabili pentru crearea multor conținuturi. Este imperativ să înțeleagă cum să scrie pentru public într-un mod care să le capteze atenția. Mai mult, să se conecteze cu ei la un nivel cât mai profund;
- cercetarea. Au nevoie de abilități de cercetare pentru a ține pasul cu noile tendințe din industrie. De exemplu, în funcție de publicul țintă al companiei dvs.;
- omni-channel și social savvy. Trebuie să înțeleagă că traseul clientului nu este liniar. Aceștia ar trebui să știe cum să implementeze tactici și strategii de marketing pe toate canalele: e-mail, social, plătit, SEO și conținut;
- gândirea critică. Aceștia ar trebui să poată înțelege și să folosească date pentru a ghida deciziile de marketing și strategia generală;
- management de proiect. Trebuie să știe cum să jongleze și gestioneze mai multe proiecte/inițiative simultan.
Ce trebuie să includă o descriere a postului de marketing manager
Locul de muncă în sine variază în funcție de nevoile companiei. Iată un exemplu de descriere a postului. Aceasta include responsabilități și calificări de bază pe care ar trebui să le includeți în postul de manager de marketing:
Responsabilități:
- cercetează și analizează comportamentul și perspectivele clienților. Tendințele consumatorilor, analiza pieței și cele mai bune practici de marketing pentru a construi strategii de succes;
- planifică, realizează și implementează campanii strategice de marketing care se aliniază obiectivelor companiei;
- organizează active promoționale și campanii pentru lansări de produse/servicii noi;
- configurează și menține sisteme de urmărire pentru activități de marketing online;
- scrie conținut pentru campanii pe diferite canale, cum ar fi rețelele sociale, e-mail și blog;
- gestionează toate canalele de producție online. Inclusiv website-ul, paginile de socializare, campaniile prin e-mail și răspunsurile;
- creează, menține și consolidează marca generală a organizației prin toate căile media;
- creează și distribuie conținut pe canale cheie pentru a ajunge la noi segmente de public.
Cerințe:
- experiență de lucru dovedită în marketing digital și cunoștințe de gestionare a conținutului. Scriere creativă, concepte publicitare și negocieri cu furnizorii;
- experiență demonstrabilă în social media marketing, e-mail marketing, campanii publicitare, baze de date și analize de marketing și SEO/SEM;
- cunoașterea instrumentelor tradiționale de marketing;
- gândire critică și competențe puternice în rezolvarea problemelor;
- cunoașterea solidă a website-urilor și a instrumentelor de analiză de marketing;
- creativitate, cu experiență în identificarea publicului țintă și în planificarea campaniilor digitale;
- cunoașterea diferitelor sisteme de management al conținutului (CMS);
- abilități organizatorice solide și orientate spre detalii;
- abilitatea de a lucra sub presiune și de a respecta termenele limită;
- abilități de comunicare scrisă și verbală;
- capacitatea de a simplifica informații complexe într-un format ușor de utilizat.
Găsiți candidați de clasă mondială căutând în aceste locuri
Din fericire, există multe locuri în care specialiștii în marketing își desfășoară activitatea. Rețele sociale, website-uri de rețea sau forum-uri destinate locurilor de muncă.
Majoritatea specialiștilor în marketing au o prezență online considerabilă. În aceste condiții, există o mulțime de locuri în care puteți căuta viitoare talente. Iată câteva locuri de unde puteți începe:
1. LinkedIn
LinkedIn este un loc minunat pentru a începe. Vă puteți posta locul de muncă acolo, precum și sursa pentru candidați pe baza titlului lor.
2. Website-uri independente
Upwork și Fiverr sunt website-uri dedicate angajării de talente și găsirii de locuri de muncă. Puteți răsfoi profiluri și să contactați oameni pentru a-i invita să aplice pentru locul de muncă vacant.
Oamenii vă pot găsi postarea și pot aplica singuri.
3. Grupuri de Facebook
Există multe grupuri pe Facebook ce sunt alcătuite din persoane cu seturi de abilități specifice. De exemplu, conținut de marketing, clubul de redactori, job-uri de marketing la distanță.
Oamenii adaugă adesea postări despre locuri de muncă în grupuri. Aceste tipuri de postări primesc, de obicei, mult angajament din partea utilizatorilor.
4. Forum-uri pentru locuri de muncă
Forum-urile destinate locurilor de muncă au o mulțime de candidați cu toate nivelurile de experiență. Există, de asemenea, forum-uri de marketing pe care le puteți consulta.
Întrebările adresate unor candidați pentru postul de marketing manager
Ar trebui să puneți întrebări care să ofere candidatului posibilitatea de a arăta modul în care gândește și abordează diversele probleme.
„Care este un exemplu de campanie generatoare de clienți potențiali la care ați fi încântat să lucrați aici?”
Această întrebare oferă candidatului o oportunitate de brainstorming la fața locului. Evidențiază ceea ce știu despre compania dvs. și dacă au făcut pregătirea pentru interviu înainte.
„Împărtășiți un exemplu de provocare cu care v-ați confruntat la unul dintre angajatorii dvs. anteriori.”
Modul în care reacționează o persoană când lucrurile devin dificile sau când sunt surprinse într-o situație dificilă este important. Această întrebare clarifică modul în care gestionează respectivele situații.
Cum puteți introduce rapid noul marketing manager în activitate
Doriți ca manager-ul dvs. de marketing să devină rapid productiv? Iată câteva lucruri pe care le puteți face pentru a configura succesul în afaceri:
- oferiți-le acces la instrumentele de marketing. Doriți să puteți gestiona sarcinile și proiectele la care lucrează manager-ul de marketing. Oferirea accesului la programe și instrumente pe care echipa dvs. le folosește este importantă pentru transparență și responsabilitate;
- integrați-l în echipă. Majoritatea oamenilor lucrează cel mai bine acolo unde se simt „parte a echipei”. Vor comunica mai bine cu dvs. și echipa. Acest lucru e deosebit de important pentru rolurile de marketing în care colaborarea este esențială;
- puneți-l să intervieveze câțiva dintre cei mai buni clienți ai dvs. Aceasta e o modalitate rapidă pentru noul dvs. membru al echipei de a afla rapid de afaceri. De a învăța direct de la public și de a-l face să chestioneze clienții.
Două lucruri sunt aproape întotdeauna rare pentru proprietarii de afaceri mici: timpul și banii. Merită să cheltuiți bani pe un manager de marketing dacă vă eliberează timpul și contribuie la creșterea afacerii dvs.?
Răspunsul este, cel mai probabil, da!
Angajând un manager de marketing, veți putea să vă „eliberați” și să vă concentrați asupra imaginii generale. În primul rând, vă recuperați puțin din timpul pierdut.
În al doilea rând, acum aveți pe cineva al cărui scop principal este să se concentreze asupra eforturilor care vă vor dezvolta afacerea.
Alegeți cea mai potrivită persoană, iar rentabilitatea investiției dvs. ar trebui să depășească acel cost inițial.