Acolo unde multe întreprinderi au transformat blocarea în „închidere” prin oprirea operațiunilor și reducerea cheltuielilor, altele au muncit din greu. Totul pentru a se adapta, pivota și a răspunde pozitiv la această perioadă de schimbare fără precedent.
Aceeași tendință este predominantă în atitudinile față de marketing. Cei care au folosit această oportunitate pentru a crea și implementa o strategie eficientă sunt mai predispuși să devină mai puternici pe măsură ce ne întoarcem la afaceri ca de obicei.
Având în vedere acest lucru, ce anume ar trebui să ia în considerare proprietarii de afaceri atunci când creează o strategie de marketing eficientă în timpul pandemiei?
Și ce poate genera cele mai bune rezultate în acest moment dificil? În articolul de astăzi de pe blog, am analizat patru lucruri care vă pot fi de ajutor în situația prin care trecem.
Continuați cu ceea ce funcționează
Când a lovit pandemia, milioane de proprietari de afaceri ar fi căutat diferite moduri în care să-și reducă costurile. Indirect, aceste acțiuni au dus la reducerea cheltuielilor de marketing.
Ceea ce este cel mai îngrijorător aici este că această decizie s-ar fi bazat pe eliminarea cheltuielilor generale, în loc să ia în considerare strategia sau valoarea.
În primul rând, dacă activitatea dvs. de marketing a dat rezultate bune, în niciun caz nu ar fi trebuit să fie „întreruptă”. Chiar dacă vânzările au început să încetinească.
În al doilea rând, dacă v-ați redus deja cheltuielile de marketing sau le luați în considerare, același lucru îl pot face și concurenții dvs.
Pentru proprietarul strategic al afacerii, aceasta prezintă o oportunitate reală nu numai pentru a dezvolta gradul de cunoaștere a mărcii și a menține o conductă de vânzări, ci și pentru a crește cota de piață în timp ce concurenții practic „dorm”.
Demonstrați valoare
Mulți proprietari de afaceri sunt îngrijorați de faptul că acum nu este momentul potrivit pentru a investi în marketing. Totuși, atâta timp cât aveți strategia potrivită, nu există timp mai bun.
Mai mulți oameni ca oricând vor petrece mai mult timp online. O vor face pentru a citi și a interacționa cu conținutul. Vor căuta informații indiferent dacă circulă prin platformele de socializare sau încearcă să se informeze prin actualizări de știri.
Pentru majoritatea companiilor, aceasta prezintă o oportunitate reală de a prezenta valoare ca marcă prin conținut informativ și educațional. El poate fi livrat prin bloguri, articole, social media și video.
De exemplu, dacă desfășurați o practică de contabilitate, ar trebui să vă concentrați pe crearea și publicarea de actualizări clare, consistente și valoroase legate de ANAF, amânări de impozite și taxe pentru a oferi proprietarilor de întreprinderi informații valoroase. În acest fel vă creșteți gradul de conștientizare a mărcii în rândul unui public țintă relevant.
Cu cât oferiți mai multă valoare, cu atât cititorii dvs. se vor gândi mai mult la dvs. și la afacerea pe care o aveți. Deveniți prima opțiune data viitoare când vor avea nevoie de produsul sau serviciile dvs.
Maximizați oportunitățile de publicitate
Recent s-a înregistrat o scădere semnificativă a cheltuielilor publicitare pe platformele de socializare precum Facebook și Instagram, precum și Google. Scăderea a fost înregistrată în mai multe industrii.
Mulți vor percepe acest declin accentuat ca un semn de a nu face publicitate. În realitate, reprezintă o oportunitate de a interacționa cu publicul țintă, întrucât concurenții nu participă la „joc”.
Deși va trebui să vă adaptați mesajele pentru a face apel la publicul țintă, trebuie să fiți, de asemenea, strategici în abordarea dvs. Trebuie să vă asigurați că marca nu pare neglijentă și, ca și cum ați profita de situație. Din nou, acest lucru se rezumă la a oferi valoare.
Acuma e momentul cel mai potrivit de a integra o ofertă de servicii SEO în strategia dvs. de promovare online.
Ieșiți mai puternic
În ciuda provocărilor semnificative, această perioadă prezintă, de asemenea, o oportunitate reală de a evalua website-ul dvs. actual. Puteți verifica poziționarea mărcii, prezența online și strategia de marketing mai largă.
Nu este un secret faptul că website-ul este „vitrina” dvs. în mediul onlinne. Totuși, multe companii subevaluează importanța acestuia. Examinați ce funcționează și ce nu și, fiți decisiv cu schimbarea.
Acolo unde este necesar, investiți într-un nou website, lucrați din greu pentru a vă îmbunătăți mesajele de marcă și alocați-vă timp pentru a implementa o strategie de marketing eficientă și integrată, axată pe obținerea de rezultate pe termen lung.
Nu numai că veți crește cota de piață pe măsură ce măsurile se vor anula, dar veți avea o strategie puternică, care va domina industria atunci când concurenții își vor redeschide activitatea.