Drumul către construirea unui startup de succes nu este întotdeauna unul lin. Există o mulțime de lucruri de corectat. Strategie, buget și concurență – pentru a numi doar câteva.
Acest lucru poate duce la faptul că mulți antreprenori în devenire uită una dintre cele mai importante influențe de care au nevoie pentru a conduce către succes. Un mentor.
În viața antreprenorială e inevitabil să te simți de parcă înoți împotriva curentului. Există o mulțime de entuziasm care vine odată cu libertatea de a face lucrurile pe măsură ce evoluați.
Navigarea într-un peisaj nou și necunoscut poate fi mai simplă dacă aveți îndrumarea unui mentor.
Pornind din propria experiență, nu avem o rețea de asistență care ne ajută să cântărim avantajele și dezavantajele opțiunilor disponibile. În special, dacă este prima afacere și a început să crească într-un ritm rapid.
Privind retrospectiv, credem că un mentor bun este o sursă excelentă de sprijin proactiv pentru orice antreprenor care are statutul de începător.
Ce face un mentor bun?
Există mai multe aspecte care definesc un bun mentor:
- un mentor bun ar trebui să fie un neexecutiv și să mențină o relație independentă cu afacerea;
- este vital ca aceștia să cunoască bine industria. Trebuie să înțeleagă provocările cu care se confruntă afacerea;
- un mentor ar trebui, de asemenea, să contribuie la consolidarea punctelor forte ale afacerii. Trebuie să ofere în același timp o bogăție de cunoștințe care provin din propria experiență personală;
- ei ar trebui să poată face toate acestea, menținând în același timp o pasiune revigorantă și energică pentru dezvoltarea antreprenorului și a jucătorilor cheie din echipă.
Cum pot mentorii să adauge valoare unei companii?
Un mentor trebuie să fie în măsură să preîntâmpine problemele sau obstacolele. În același timp, trebuie să se asigure că oportunitățile ascunse sunt recunoscute și profitabile.
Un mentor excelent va oferi, de asemenea, instrumentul de pornire suprem. Un ghid de contacte ce pot deschide ușile pe care mulți antreprenori nu le pot folosi.
Când un mentor susține antreprenorii, trebuie să se asigure că oferă cât mai multă perspectivă. El trebuie să ofere sfaturi pentru ca aceștia să aibă succes sprijinindu-i să ia propriile decizii.
Atenție – nu luând decizii pentru ei.
Aceasta poate include uneori să discutați cu clienții companiilor pentru a aduna opiniile înainte de a se întoarce ca perspective pentru echipa executivă.
Aceste informații externe pot permite furnizarea de instrumente și îndrumări necesare. Astfel, se pot forma bazele solide ale unei relații mentor-mentorat.
Este important să se atingă echilibrul corect. Totuși, odată reglat, poate accelera creșterea unei întreprinderi și poate ajuta o afacere să devină mai competitivă.
Cum aleg mentorul potrivit pentru afacerea mea?
Există mai mulți factori de luat în considerare atunci când căutați un mentor. Fiecare este la fel de integrant ca următorul.
Experiența antreprenorială directă și cunoștințele privind implementarea unei „strategii de întrerupere” sunt caracteristici vitale ale unui mentor de startup.
În mod crucial, un antreprenor nu ar trebui să caute un mentor până nu ia în considerare ceea ce speră. Atât el, cât și afacerea, să realizeze din relație.
Antreprenorul ar trebui să ia în considerare, de asemenea, ce stil de orientare sau furnizare de sfaturi este cel mai potrivit pentru el și echipă.
Există o diferență destul de semnificativă între angajarea unui mentor și angajarea unui antrenor. Ambele au scopuri diferite.
Un antrenor va folosi metodologii pentru a găsi răspunsuri la probleme. Pe de altă parte, un mentor va trage învățături din propriile experiențe.
Va oferi sfaturi bazate pe modul în care a abordat situații similare în trecut. Rețineți acest lucru atunci când decideți ce s-ar potrivi cel mai bine nevoilor dvs. de afaceri și stilului de lucru.
Limite și repere
Odată ce un mentor a fost numit, un prim pas critic este stabilirea reciprocă a obiectivelor. A frecvenței de intrare necesare și a termenelor relevante.
Acest cadru nu numai că va stabili repere, ci îl va ajuta pe mentor și pe cel mentorat să realizeze cum arată succesul pentru amândoi. Regulile de angajare, cum ar fi frecvențele întâlnirilor și nivelurile de implicare, trebuie, de asemenea, să fie abordate anterior.
Cel mai important element al unei relații e ca cel mentorat să preia locul de conducere. Un antreprenor lucrează cu un mentor, deoarece au recunoscut reciproc că afacerea are potențialul de a beneficia de înțelegere.
Prin urmare, cel mentorat trebuie să se ocupe de relație pentru a se asigura că poate obține rezultatul optim, lucrând împreună.
Puteți constata că întâlnirea în afara mediului de afaceri sau a companiei este cel mai eficient mod de a crește productivitatea.
Evitarea distragerilor inevitabile de la afacere permite deseori antreprenorului să gândească clar. Să recunoască ceea ce se întâmplă de fapt în cadrul afacerii.
Cele mai bune decizii de afaceri sunt adesea cele mai des luate în considerare. Nu există o modalitate mai bună de a duce o afacere spre succes decât prin implicarea cuiva care a mai fost acolo.