AfaceriMarketingȘtiri

Poveste, cum se realizează mesajul ce trebuie adresat potențialilor clienți

Când vine vorba despre marketing-ul propriei afaceri merită să aveți o poveste bună

Povestirea a existat încă din zorii timpului. O poveste convingătoare are puterea de a inspira cititorii, de a-i face să gândească și de a-i motiva să acționeze.

Crearea unei povești de bază (una care transmite din inimă ceea ce faceți, de ce sunteți aici și pentru ce) vă poate ghida toate mesajele de marketing.

Vă ajută să vă conectați cu oamenii pe tot parcursul călătoriei clienților.

Deci, cum dezvolți o poveste și un mesaj de bază puternic? Urmați acești pași prezentați în prezentul articol de blog. Pentru servicii SEO sau de advertoriale vă invităm să intrați în contact cu noi!

Dezvoltați prototipul clientului ideal

Primul dvs. impuls ar putea fi că povestea de bază ar trebui să fie despre dvs. De fapt, nu este cazul. În schimb, clientul dvs. ar trebui să fie „eroul” poveștii. Plasându-l în centrul poveștii dvs. de bază, vă este garantat că stabiliți un mesaj care să rezoneze cu acesta.

Așadar, scrierea unei povești minunate începe cu „construirea” clientului ideal. Pentru a vă construi clientul ideal, aruncați o privire asupra datelor pe care le aveți despre clienții dvs. existenți.

De exemplu, câștigurile pe care le generează pentru afacerea dvs. De acolo veți începe să vedeți tiparele ce apar. Majoritatea celor mai buni clienți vor avea anumite atribute, comportamente și credințe în comun.

Ce faceți odată ce ați strâns tot ce puteți de la examinarea internă a faptelor și cifrelor? Contactați acei clienți care au apărut drept sursele dvs. principale de afaceri.

Efectuați interviuri, întrebându-i despre lucrurile care contează cel mai mult pentru ei. De ce iubesc afacerea dvs.? Ce i-a determinat să vă aleagă într-o competiție directă cu concurența? Cum oferiți soluția perfectă la problemă?

Înarmat cu date și informații direct de la sursă, puteți crea acum clientul ideal. Sau, așa cum le-am putea numi de dragul metaforelor de povestire, eroul dvs.

Definiți antagonistul

Fiecare mare basm are un erou. Dar povestea nu ar merge nicăieri fără un personaj negativ care să-l provoace pe iubitul nostru protagonist.

Acum înțelegeți cine este clientul sau eroul dvs. ideal. E timpul să fiți mai specific cu privire la definirea problemei cu care se confruntă respectiva persoană.

De multe ori, eroul dvs. nu este pe deplin conștient de problema pe care o are. E posibil să nu fie conștient care este adevărata problemă. Ar putea avea dificultăți în a identifica ceea ce îl afectează cu adevărat.

De exemplu, să presupunem că administrați un business de reamenajare. Clientul ar putea spune că problema lui este că are o bucătărie veche, urâtă și depășită.

În realitate, problema este că nu are spațiu funcțional pentru familie.

Clientul își definește problema în termeni pur practici, dar este cu adevărat mai mare decât atât. Ceea ce aduceți „la masă” cu serviciile dvs. este oportunitatea pentru o viață mai bună.

De exemplu, prin crearea unei bucătării în care o familia să se poată relaxa. Să petreacă timp împreună și să-și creeze amintiri frumoase.

Când vă gândiți la antagonistul din poveste, priviți dincolo de acel punct de durere de la nivelul suprafeței. Foarte frecvent, ceea ce îl afectează cu adevărat pe eroul dvs. este de natură emoțională, nu practică.

Înțelegeți-vă rolul

Când vă gândiți cum să comercializați afacerea, este firesc ca primul impuls să fie plasarea dvs. în centrul poveștii. Dar acum știți, clientul dvs. ideal este protagonistul. Deci, cine sunteți dvs.?

Sunteți mentorul înțelept care ajută eroul să-și rezolve problemele. Deschide calea pentru ca aceștia să reușească. Vedem această tipologie în literatură și filme, tot timpul. Gândiți-vă la: Atticus Finch, Gandalf sau domnul Miyagi.

Când mergeți să vă definiți propriul rol în povestea de bază, vă ajută să vă gândiți la ceea ce aduceți la masă. Cum îndepliniți acest rol de ghid sau mentor într-un mod diferit de toți ceilalți? De ce ar trebui să-i pese publicului?

Scrieți povestea de bază

Acum că ați asamblat toate elementele unei povești (eroul, antagonistul și mentor) e timpul să vă scrieți povestea. Începeți prin a vă stabili eroul în centrul poveștii dvs.

Prezentați foarte clar cine este clientul dvs. ideal și cum arată. În aceste condiții, alți potențiali clienți similari se vor putea recunoaște imediat în acel erou.

Apoi, introduceți personajul negativ. Asigurați-vă că are o imagine clară a ceea ce îi afectează cu adevărat. Chiar dacă este ceva diferit de ce ar putea presupune inițial că este esența problemei lor.

De acolo, stabiliți-vă ca mentor care are cunoștințele și instrumentele necesare pentru a duce eroul unde trebuie. Încheiați povestea arătând cum va arăta viața lor odată ce le rezolvați problema.

Transportați persoana din zilele întunecate ale unei vieți pline de probleme la un viitor luminos. Putem spune că ați îndrumat clientul să iasă din întuneric la lumină.

Ultimul pas este să le oferiți o chemare la acțiune (sau, așa cum ați putea spune în basm, o provocare). În esență, trebuie să spuneți: „Ați văzut problemele cu care vă confruntați și oportunitatea pe care o prezentăm pentru a vă ajuta să ajungeți într-un loc mai bun. Sunteți gata să faceți această călătorie cu noi?”

Utilizați povestea de bază pentru a vă ghida mesajele

Acum v-ați creat povestea din aceste elemente cheie. Mai apoi, această poveste de bază trebuie să vă ghideze toate mesajele.

Povestea nu poate exista doar în vid, ci trebuie să fie desfășurată în fiecare etapă a călătoriei clienților. În acest mod, vă ghidați „eroul” spre soluția pe care o oferiți.

Povestea trebuie să dispună de puterea de a influența eroul în călătorie:

  • cunoașteți și apreciați: gândiți-vă la acest aspect ca la primele câteva capitole dintr-o carte. Oferiți publicului șansa de a cunoaște toți jucătorii cheie din poveste. Aceștia ajung să se identifice ca eroi, să vadă personajul negativ cu care se confruntă, întâlnind mentorul care ar putea să-i ajute;
  • aveți încredere și încercați: acum eroul dvs. știe care este problema și aveți ocazia să vă prezentați soluția. Aici vă susțineți expertiza, dovedind că sunteți bine poziționat pentru a-i ghida în confruntările cu problemele lor;
  • cumpărați: aici le oferiți îndrumări pas cu pas pentru a înțelege soluția pe care o oferiți. Cu un mare proces de integrare, materiale de instruire, tutoriale și asistență pentru clienți, deveniți în esență acel mentor. Rămâneți lângă ei în timp ce se confruntă cu încercările și necazurile călătoriei lor;
  • repetați și consultați: până acum, i-ați ajutat să ajungă la sfârșitul călătoriei individuale. Dacă ați spus povestea bine și ați respectat promisiunile, ei se vor simți confortabili întorcându-se la dvs.

Distribuiți mesajul oriunde

Ultimul pas în dezvoltarea poveștii este să vă asigurați că o împărtășiți oamenilor. Situația începe de pe website-ul dvs. Pagina de pornire ar trebui să prezinte clar povestea de bază, pe toate laturile.

Ar trebui să fie o imagine scurtă și la nivel înalt a poveștii. Gândiți-vă la descrierea de pe coperta unei cărți. Ceva care intrigă utilizatorii și îi încurajează să deschidă cartea și să citească mai multe!

De acolo, puteți crea alt conținut care se bazează pe povestea dvs. și care e distribuit pe alte canale de marketing. De la social media la e-mail marketing și de la videoclipuri până la podcast-uri, există întotdeauna o modalitate de a încorpora povestea dvs. de bază în tot ceea ce faceți.

Când vine vorba despre a decide unde să vă spuneți povestea, are sens să vă întoarceți la eroul dvs. Direcționați canalele unde este cel mai probabil că întâlniți respectivul client ideal.

Concluzie

Crearea unei povești de marcă este una dintre cele mai eficiente modalități de conectare la nivel emoțional cu clienții și potențialii clienți.

Când vă concentrați povestea în jurul nevoilor, problemelor și dorințelor lor, vă prezentați ca un mentor înțelept și simpatic. Acesta îi poate ajuta să treacă peste obstacolele din viața lor și să realizeze lucruri grozave.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button