Administrați un IMM. Lucrați noapte și zi pentru a vă dezvolta afacerea și o faceți cu un buget redus. Știți că trebuie să sporiți vizibilitatea mărcii dvs. pe piață și totuși nu puteți găsi banii pentru a angaja o firmă de PR. Ce trebuie să facă un proprietar de afaceri orientat și concentrat?
Credeți sau nu, o puteți face singur. Sigur, este posibil să nu aveți nivelul de conexiuni câștigat de firmele de relații publice.
Însă, există o mulțime de acțiuni pe care le puteți întreprinde. Nu numai pentru a atrage atenția asupra afacerii, ci și pentru a o menține în prim-plan în știrile din industrie.
PR pentru afaceri mici: activitate pe cont propriu
Dacă vă gândiți să vă faceți propriul PR și sunteți puțin neliniștit, nu sunteți singuri. La urma urmei industria de PR valorează niște sume colosale.
Asta înseamnă că industria se descurcă bine și probabil că veți concura cu un număr tot mai mare de specialiști PR influenți și conectați.
Acest lucru vă poate face sarcina să pară mai descurajantă. Cu excepția cazului în care considerați că cel puțin una dintre aceste firme este dispusă să împărtășească unele secrete din industrie.
Iată câteva strategii de top pe care le puteți folosi. Acestea pot fi folosite chiar și de un proprietar de afaceri cu puțină experiență în PR.
Le poate pune în aplicare direct și cu o eficiență surprinzătoare.
Învață să scrii un comunicat de presă
Dacă afacerea dvs. nu se află la știri, ar putea fi pentru că jurnaliștii nu știu că există. Proprietarii de afaceri sunt deseori surprinși să afle că multe știri sunt inițiate prin comunicate de presă (alias articole propuse).
Așadar, familiarizați-vă cu tipurile de povești pe care publicațiile de știri vizate tind să le publice. Căutați asemănări paralele cu marca dvs.
Căutarea pe Google oferă o mulțime de articole despre cum să scrieți un comunicat de presă eficient. Nu uitați că trebuie să promovați afacerea și compania, nu să tindeți spre Premiul Pulitzer.
Atâta timp cât comunicatul de presă conține toate informațiile relevante și oferă o poveste suficient de puternică, veți avea șanse mari să vă asigurați expunerea afacerii dvs.
Asamblați un kit de presă
Un kit de presă ar trebui să conțină copii digitale ale tuturor articolelor care vă ajută să vă prezentați și să explicați afacerea dvs. Poate conține biografii și fotografii ale unor persoane cheie, broșuri și orice alte garanții de marcă, inclusiv sigla companiei.
Vă recomandăm crearea unui fișier în Dropbox și partajarea link-ului, mai degrabă decât trimiterea prin e-mail a atașamentelor. Un e-mail poate frustra destinatarii cu timpi de încărcare lentă.
Trimiteți link-ul cu comunicatele dvs. de presă și pregătiți-l întotdeauna pentru a solicita anchete noi și sensibile la timp. Astfel, dovediți că sunteți pregătit și receptiv.
Pentru a face viața și mai ușoară jurnaliștilor, s-ar putea să doriți să aveți și un link către pagina de presă de pe website. Dacă aveți o afacere, sperăm ca în acest punct să aveți un website.
Conectați-vă cu jurnaliștii potriviți
Cine scrie despre industrie, întreprinderile mici sau evenimentele din zona dvs. geografică? Știind acest lucru vă va ajuta să faceți legături cu jurnaliștii care caută în mod regulat poveștile și informațiile pe care le aveți de oferit.
Căutați în online o bază de date cu jurnaliștii care caută în mod regulat colaboratori. Înscrieți-vă prin intermediul website-ului pentru a primi alerte despre oportunități de presă. Răspundeți la cele care se aplică afacerii dvs.
De asemenea, puteți urmări jurnaliștii pe care îi respectați pe social media. Ei vor posta adesea cereri de citate, articole și alte forme de contribuții.
Studiază-ți industria
O știre de succes duce la altele, deci e important să înțelegem că aceste oportunități apar adesea fără prea multe avertismente.
De aceea, vă recomandăm mereu să fiți la curent cu ultimele tendințe și evenimente din industria dvs. În acest fel, puteți vorbi inteligent despre ele în orice moment.
Înscrierea la Alerte Google este o modalitate excelentă de a rămâne la curent cu ceea ce face concurența, unde e menționată propria afacere și ce tendințe apar în industrie.
Configurați Alerte Google pentru numele companiei dvs., numele concurenților și termenii din industrie. Jurnaliștii vor lua act de cine este în general cel mai pregătit și vor merge la sursele lor cele mai cooperante, în timp util.
Vor alege cele mai informate surse pentru contribuții viitoare.
Includeți lideri de știri în rețeaua dvs.
Jurnaliștii nu raportează întotdeauna doar pentru un singur website de știri. Adesea, ei caută oportunități de raportare în mai multe industrii și pentru o serie de publicații.
Din acest motiv, poate fi reciproc benefic să păstrați câțiva dintre acești jurnaliști ocupați în cercul de conexiuni în afaceri. Țineți pasul cu ceea ce fac, astfel încât să puteți fi informat cu privire la ce fel de știri caută.
Invitați-i la evenimente și prezentați-le asociații dvs. de afaceri. Spuneți-le că le urmăriți munca. Păstrați legătura, astfel încât să fiți prima lor opțiune ori de câte ori apare o oportunitate de PR.
Oferiți-vă expertiza
Vine un eveniment în oraș care să atragă atenția clienților ideali? Există ceva în știre unde puteți completa cu date sau puteți oferi o perspectivă alternativă?
Există o publicație pentru care puteți scrie o rubrică săptămânală sau lunară care să atragă cititorii? Gândiți-vă la modalități prin care puteți servi publicațiile și publicul lor și faceți o propunere de colaborare.
Scrieți un articol de leadership bine gândit
Un articol de leadership e un articol editorial pe care îl puteți trimite unui agenții de presă, unei reviste de afaceri sau unei publicații comerciale, pentru a fi publicat în numele dvs. Este o formă de advertorial.
La ce puteți oferi comentarii perspicace? Pe ce subiecte se concentrează publicațiile? Pe ce se concentrează clienții ideali? Folosiți răspunsurile la aceste întrebări pentru a elabora un articol ce nu numai că vă exprima opinia dvs., dar vă dovedește expertiza, oferă sfaturi și multe altele.
Concluzie
Există o mulțime de agenții profesionale de PR care fac lucrurile la un nivel înalt. Cu toate acestea tipul de serviciu nu este fezabil pentru orice companie. Mai ales dacă ne referim la cele cu bugete extrem de limitate.
Urmând sfaturile puteți începe să faceți conexiuni și să construiți relații cu mijloace media ce oferă companiei dvs. cel mai bun tip de expunere.