AfaceriMarketingȘtiri

Prezentare, care mai este rolul pliantelor într-o lume a vânzărilor digitale

Cu toate aceste canale de marketing digital chiar aveți nevoie de materiale de prezentare?

Lumea digitală a complicat călătoria clienților. În trecut, aceștia trebuiau să se adreseze oamenilor de vânzări dacă doreau să afle mai multe despre business.

Acum ei pot face cea mai mare parte a cercetărilor într-o companie online. Pot trece prin paginile website-ului și pot citi recenzii de la clienți pentru a găsi adevărul despre afacerea dvs.

De asemenea, pot arunca o privire asupra prezenței dvs. pe rețelele de socializare pentru a obține un sentiment mai bun al personalității dvs.

Cu aceste canale de marketing digital care fac atât de multe chiar aveți nevoie de materiale de vânzare? Oare un potențial client va consulta cu adevărat catalogul sau va citi broșura?

Răspunsurile la aceste întrebări le aflați citind prezentul articol de blog. Materialele de prezentare încă dețin un loc important în călătoria clienților.

Indiferent dacă echipa dvs. de vânzări se întâlnește cu potențialii clienți în persoană sau prin apel video, există încă un loc pentru materiale de prezentare.

De ce încă mai contează materialele de prezentare

Unele companii s-au convins că marketing-ul digital este tot ceea ce contează în 2021. Dar materialele tipărite rămân o piesă importantă a puzzle-ului.

Oamenii care citesc materiale tipărite au petrecut mai mult timp implicându-se. Au avut o reacție emoțională mai mare la conținut, crescând șansele să acorde o valoare mai mare produsului sau serviciului prezentat.

Materialele de prezentare vă pot ajuta să:

  • clădiți încrederea. Când cheltuiți bani pentru a obține materiale tipărite frumoase, faceți o impresie puternică. Semnalizați potențialilor clienți că nu sunteți niște afaceri neserioase. Sunteți profesioniști cărora le pasă de ceea ce fac pentru a crea materiale de înaltă calitate și durabile;
  • lăsați o amprentă. În fiecare zi suntem „bombardați” cu mesaje digitale. De la e-mail-uri la bannere publicitare pe fiecare website, este ușor să reglați „zgomotul” digital. Dacă poți lăsa ceva fizic în urmă, cum ar fi o broșură sau o revistă, sunteți mult mai greu de uitat;
  • arătați, nu spuneți. Știm cu toții acea zicală veche că o imagine face cât o mie de cuvinte. Există cu siguranță un anumit adevăr în acest sens. Lăsarea materialelor tipărite pline de imagini vă poate ajuta să prezentați afacerea într-un mod cu totul nou;
  • adăugați valoare. Sperăm că aveți deja un website plin de conținut excelent și care se bucură de servicii SEO. Materialele de prezentare pot duce lucrurile cu un pas mai departe. Prin schimbul de informații cu potențialii clienți care se întâlnesc individual cu echipa dvs. dați un sentiment de valoare adăugată.

Cum faceți ca materialele de prezentare să conteze în zilele noastre

Materialele de prezentare au încă un loc asigurat în lumea de astăzi. Însă, e de necontestat faptul că marketing-ul digital a schimbat peisajul.

A influențat ceea ce funcționează și ce nu când vine vorba de crearea de materiale de prezentare excelente. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să creați materiale care să atragă atenția și să facă o impresie de durată.

1. Investiți în materiale de înaltă calitate

Acest lucru s-ar putea să pară nebunesc, dar materialele de prezentare (tipărite sau digitale) vor funcționa în favoarea dvs. doar dacă arată excelent.

Flyerele pe hârtie trecute în grabă printr-un aparat de copiat alb-negru nu vor inspira multă încredere. Același lucru este valabil și pentru un PowerPoint slab formatat.

Arătați neglijent și lasă să se ghicească timpul și efortul depus pentru clienți.

Materialele de prezentare trebuie să continue să vorbească pentru dvs. mult timp după primul contact. Asigurați-vă că arată frumos! Merită să investiți în creativitate: texte inteligente, imagini, design și aspect.

Dacă vorbim despre materiale tipărite, merită să le trimiteți la o tipografie profesională, mai degrabă decât să încercați să vă descurcați cu imprimanta dvs. de birou.

2. Personalizați tot ce se poate

Personalizarea e o necesitate în lumea de marketing și vânzări. Google raportează că 61% din oameni se așteaptă ca experiențele și interacțiunile cu un brand să fie adaptate preferințelor lor.

Materialele de prezentare nu trebuie să facă excepție de la personalizare.

Odată cu proliferarea serviciilor de tipărire la prețuri scăzute și de înaltă calitate, este în totalitate posibil să creați mai multe variante de broșuri, cataloage sau fișiere de produse. Trebuie adaptate la nevoile diferitelor segmente ale publicului dvs.

Să presupunem că sunteți un consultant de marketing care se concentrează pe mici afaceri. Poate există anumite nișe pe care vă concentrați: furnizorii de servicii la domiciliu, de educație timpurie sau reprezentanțe auto locale.

Poate că oferiți aceleași pachete de marketing pentru fiecare segment. Însă, puteți crea o broșură ce evidențiază studii de caz din industria specifică. Materialul poate prezenta modul în care metoda dvs. de marketing e aplicată clientului dvs.

Puteți obține rezultate excelente în vânzări și cu personalizare low-tech. Luați în considerare ca vânzătorul dvs. să scrie un mic text. Acesta se poate adăuga în catalogul pe care îl lăsați potențialilor clienți.

Atenția la detalii poate produce o impresie puternică și pozitivă.

3. Continuați să adăugați valoare în materialele de prezentare

Când vorbim despre materiale de prezentare excelente vorbim de materiale ce continuă să adauge valoare. Sigur, magneții de frigider sau pixurile ar putea fi niște suplimente distractive.

Tchotchke-urile de marcă nu vă promovează conversațiile cu potențialii clienți, în timp ce materiale de prezentare excelente fac acest lucru. Lăsați în urmă ceva care adaugă valoare.

Nu ar trebui ca broșura să fie disponibilă pentru descărcare de pe website-ul dvs. În schimb, faceți din materialele de prezentare o sursă de informații pe care potențialii clienți nu o pot obține accesând zona de online.

În plus, conținutul materialelor ar trebui să se potrivească vânzărilor și strategiei de marketing. Conținutul trebuie să ajute la îndrumarea discuției între reprezentantul dvs. de vânzări și potențialul client.

Trebuie să servească drept memento al tuturor punctelor de discuție.

4. Încurajați colaborarea între departamentele de vânzări și marketing

Cel mai bun mod de a vă asigura că realizați materiale de prezentare semnificative este să vă implicați echipa de marketing în conversație.

Călătoria clienților de astăzi este mult mai complicată decât oricând. Înseamnă că există un nivel fără precedent de suprapunere între ceea ce fac echipele de vânzări și cele de marketing.

Nu lăsați echipa de vânzări să scrie și să proiecteze propriile broșuri. Dar, pe de altă parte, nu lăsați nici echipa de marketing să creeze conținut ” în orb”.

Echipa dvs. de vânzări are experiență și poate împărtăși informații din lumea reală. De exemplu, despre ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează în termeni de mesaje.

De asemenea, aceștia pot informa echipa de marketing despre lacunele din prezentare. Sau despre modul în care materialele tipărite ori digitale pot ajuta la completarea acestora.

La rândul ei, echipa de marketing poate rafina mesajele echipei de vânzări. Poate aduce consistență prezentărilor și materialelor și poate ridica materialele la nivelul adecvat.

Concluzie

Materialele de prezentare, fie ele tipărite sau digitale, joacă un rol important în călătoria de astăzi a clienților. S-ar putea să vă simțiți tentați să lăsați reprezentanții de marketing digital și vânzări să vorbească pentru dvs.

Există totuși o valoare în a oferi un produs semnificativ și atent pentru a completa discuțiile despre vânzare.

Advertoriale

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Back to top button