Cu un activ la fel de valoros ca un brand, trebuie să îl protejați de cei care ar dori să îl imite pentru a vă fura o parte din „succes”. Implicit, o parte din piață.
Mai întâi trebuie să înțelegeți că aceasta este o provocare continuă. Este din ce în ce mai complexă. Activele de marcă au o viață nedeterminată și multe mărci gândesc, acționează și tranzacționează la nivel global.
Deși acest lucru este excelent pentru creșterea afacerii dvs. și extinderea acoperirii, înseamnă, de asemenea, că expuneți proprietatea intelectuală a mărcii unui număr mai mare de potențiali falsificatori.
Într-o lume digitală în care mărcile mici pot găsi clienți în locuri îndepărtate, falsificarea devine o mare problemă. În special pentru IMM-uri. Cu toții suntem familiarizați cu gențile false Gucci și Louis Vuitton, dar mărcile mai mici de multe ori nu au resurse pentru a-și impune drepturile de proprietate intelectuală.
O strategie IP bazată pe mărci internaționale rămâne cea mai bună protecție pentru nume de brand și marcă. Pot include culori, forme și sunete, dar drepturile de design și numele de domeniu sunt, de asemenea, esențiale.
Chiar dacă ați înregistrat mărci comerciale pe piețele cheie, IP-ul mărcii nu are grijă de sine. Trebuie monitorizat, crescut și gestionat ca activ valoros pe care îl reprezintă într-adevăr, într-un proces continuu de protecție activă.
Iată 4 sfaturi pentru gestionarea activelor IP ale mărcii. Rețineți că în articolul de astăzi de pe blog IP semnifică abrevierea de la proprietate intelectuală, nicidecum adresa IP a unui website.
Identifică activele mărcii tale
Fiecare companie trebuie să știe ce constituie IP-ul său de marcă. Nume, desene, culori, sunete și drepturi de autor, sunt toate „soft IP”. În același timp, brevetele de invenție sunt considerate „hard”.
Avocații mărcilor comerciale vă vor oferi consiliere cu privire la proprietatea intelectuală simplă, în timp ce avocații pentru brevete sunt necesari pentru proprietatea intelectuală intensă.
Dacă afacerea dvs. se bazează pe comerțul electronic, merită întotdeauna să luați în considerare înregistrarea defensivă a numelui de domeniu.
Aceasta implică achiziționarea de nume de domenii similare cu ale dvs. pentru a opri falsificatorii care creează website-uri frauduloase pentru a vă viza baza de clienți.
Protejați-vă activele mărcii
„Deținerea” unui nume sau a unei mărci comerciale nu este la fel de simplă ca și cumpărarea unui domeniu. Solicitarea unei mărci comerciale pentru a vă proteja numele pare simplă, dar a ajuns cineva mai întâi acolo?
În ce clase și pe ce teritorii intenționați să vă folosiți marca?
Mărcile comerciale sunt aplicate pentru fiecare țară. Acesta poate fi un exercițiu complicat și costisitor, mai ales dacă operați la nivel global. Necesită o planificare atentă și stabilirea de priorități.
Căutările sunt deseori necesare înainte de a finaliza alegerea unui nou nume de marcă sau de a extinde marca pe piețe noi. Acest lucru este vital pentru a vă asigura că nu încălcați în mod involuntar o marcă existentă.
Angajați un profesionist
Având în vedere importanța protecției mărcii, merită să căutați ajutor profesional de specialitate. Atât în planificarea, cât și în executarea strategiilor IP de marcă și ale aplicațiilor pentru mărci comerciale.
Clasificările de formulare și măsurare, dacă un semn este viabil sau nu, pot economisi mult timp și bani.
Negocierea acordurilor de coexistență, gestionarea obiecțiilor și a numeroșilor agenți internaționali sunt sarcini cel mai bine lăsate profesioniștilor. Desigur, pentru litigii va trebui, cu siguranță, să folosiți un avocat calificat.
În mod similar, dacă trebuie să vă comercializați marca prin acorduri de licențiere, distribuție sau parteneriat, este esențial un expert.
Urmăriți-vă semnele
Odată ce ați înregistrat marca, trebuie să o gestionați. Doar pentru că o înregistrare durează 10 ani, nu înseamnă că alții nu vor încerca să înregistreze mărci similare.
De multe ori se poate întâmpla în țări îndepărtate, sau unii agenți economici pot să încerce să vă anuleze marca pentru neutilizare în altă țară.
Unii agenți de marcă oferă servicii de vizionare a mărcilor, care sunt foarte recomandate. Vă pot alerta cu privire la aplicațiile potențial dăunătoare, la timp pentru a le soluționa.
Monitorizarea activității online este, de asemenea, foarte importantă. Rețelele sociale sunt acum extrem de influente în formarea percepțiilor consumatorilor.
Există multe platforme care pot oferi informații despre ceea ce se întâmplă pe piețele online din întreaga lume. Asigurați-vă că explorați opțiunile pe baza nevoilor dvs. individuale de afaceri.
Un răspuns proporțional provocării
Chiar și modul în care gestionați protecția mărcii poate afecta reputația. O abordare prea slabă și există riscul de a încuraja încălcarea. Una prea agresivă și s-ar putea să dați peste cineva pornit pe scandal.
O strategie agresivă de protecție riscă să afecteze bunăvoința publică a unei organizații. Mai ales dacă cei care urmăresc aplicarea sunt priviți ca mărci mari ce iau măsuri puternice împotriva „băieților mici”.
Aproape inevitabil, aceste acțiuni sunt stilizate și percepute ca o luptă de genul „David împotriva lui Goliat”. Cu organizația mai mare care încearcă să intimideze compania mai slabă sau proprietarul unei afaceri.
Chiar dacă marea corporație ar putea în mod legitim să încerce să-și protejeze valorosul activ de marcă. Uneori se declanșează reacții publice, alimentate de social media, cu tweet-uri și postări de pe Facebook care devin virale.
Acest lucru poate provoca daune semnificative imaginii publice a companiei mai mari și fidelității consumatorilor.
Concluzie
În cele din urmă nu există o abordare unică pentru protecția IP a mărcii. Trebuie definită o strategie proporțională adaptată priorităților dvs. de afaceri.
Doar în acest mod se poate asigura o abordare consecventă a protecției mărcii. Pe măsură ce afacerea se schimbă și crește, aceasta ar trebui revizuită și actualizată periodic.