AfaceriȘtiri

Riscul valutar și modul în care îl pot gestiona companiile

Fluctuațiile cursului de schimb pot afecta foarte mult o afacere. Dar există modalități de a minimiza impactul

Cursurile de schimb fluctuante ne afectează pe fiecare dintre noi. Indiferent dacă acest lucru se referă la costul bunurilor importate pe care le cumpărați sau pur și simplu la puterea dvs. de cheltuieli atunci când plecați în vacanță. Prețul este dictat, parțial, de piața valutară.

Cât de mare este piața valutară?

Aproximativ 5,3 trilioane de dolari sunt tranzacționați zilnic. Cea mai mare parte a acțiunii are loc în Marea Britanie. Este responsabilă pentru aproape 37% din activitate.

Odată cu deschiderea piețelor în Sydney și închiderea la sfârșitul tranzacționării în New York – cu o lichiditate adăugată din Orientul Mijlociu – înseamnă că ratele de schimb sunt fluide pentru marea majoritate a oricărei săptămâni.

Ce afectează ratele de schimb?

Politica băncii centrale este un factor cheie al ratelor de schimb. În ultima vreme, ne-am obișnuit cu relaxarea cantitativă și cu reducerea ratelor dobânzii.

O astfel de slăbire a politicii monetare – sau opusul: înăsprirea – va afecta puterea monedei naționale respective a băncii.

Comunicările de date economice vor avea, de asemenea, un impact asupra cursurilor de schimb. Produsul intern brut (PIB) al unei țări este de mult anticipat de piețe ca un indicator al puterii economice. Dacă cifra iese mai bine decât se aștepta, moneda se apreciază în valoare și invers.

Zvonurile politice pot provoca și activități de preț pe termen scurt.

Cu toate acestea, realitatea este că nimeni nu are un glob de cristal. Un dezastru natural poate avea un impact asupra ratelor valutare, iar forțele naturale incontrolabile nu pot fi prezise.

De la criza economică globală din 2008, piețele au tranzacționat la fel de mult. Asta face gestionarea riscurilor cu atât mai critică.

De ce sunt expus riscului?

Cel mai evident risc valutar se referă la preț ca urmare a volatilității imprevizibile a pieței. Însă, putem spune că „risc” nu trebuie să fie un cuvânt murdar.

Cu fluctuațiile cursului de schimb aveți în joc atât riscul de creștere, cât și de dezavantaj. Dacă importați bunuri și moneda se întărește, acele bunuri devin mai ieftine. În mod similar, dacă moneda se depreciază, inversul este adevărat.

Singura modalitate de a elimina riscul valutar e de a intra pe piață și de a asigura un curs de schimb. Momentul la care intrați pe piață va depinde de apetitul pentru risc și de cursul de schimb la care au fost bugetate prețurile dvs. la începutul anului sau al trimestrului.

Cu toate acestea, dacă sunteți supus unor restricții de timp, cum ar fi o factură care trebuie plătită astăzi, nu veți avea luxul de a aștepta să vedeți cum se tranzacționează piața în următoarele zile sau săptămâni.

Cum îmi gestionez cel mai bine riscul valutar?

În timp ce piețele în sine sunt fiare complexe, există o mână de instrumente ușor de utilizat la dispoziția dvs. pentru a vă ajuta să vă gestionați riscul valutar. Când intrați pe piața valutară aveți la dispoziție două tipuri de contracte.

O tranzacție spot este o instrucțiune de cumpărare sau vânzare a monedei la cursul valutar actual. Un contract forward, pe de altă parte, vă permite să asigurați cursul de schimb de astăzi pentru utilizare la o dată viitoare de plată. Aceasta este uneori denumită „acoperire”.

Este concepută pentru a vă proteja de fluctuațiile negative ale ratei.

Tipuri de comenzi

Există două tipuri de comenzi de piață disponibile pentru companii când intră pe piața valutară. O comandă de piață este o instrucțiune de cumpărare sau vânzare a valutei atunci când se atinge o rată prestabilită.

Pe lângă faptul că este un mod flexibil de a profita la maximum de volatilitate, o comandă ar trebui să vă ofere, în general, acoperire ori de câte ori piețele tranzacționează. Aceasta înseamnă că sunteți protejat în afara orelor de lucru.

În timp ce o comandă limită se află deasupra pieței și vă permite să profitați de riscul ascendent, o comandă stop-loss se află sub piață pentru a vă proteja de scăderea prețurilor.

Comenzile limită și stop-loss pot fi folosite separat sau împreună. De obicei, acestea sunt considerate „bune până la anulare”, așa că nu uitați să anulați orice comandă plasată înainte ca aceasta să fie declanșată dacă nu mai trebuie să tranzacționați.

Dacă schimbul valutar are impact asupra companiei dvs., este util să știți că există oferte gratuite de îndrumare. Acest lucru va varia de la furnizor la furnizor, dar un număr de specialiști în monedă se bazează pe acest lucru în serviciul lor.

Vă poate ajuta să ajungeți la propria concluzie cu privire la care este strategia potrivită pentru afacerea dvs.

Definiții cheie

Câteva definiții cheie importante pe care trebuie să le cunoașteți. Sunt utile dacă acționați pe diferite piețe pentru a înțelege pe deplin cum puteți gestiona riscul mai eficient.

Dacă aveți suficiente resurse, vă recomandăm ca riscul valutar să fie inclus în planul general de atenuare a riscului în afaceri.

Comerț la fața locului

Achiziționarea unei valute străine la un curs de schimb convenit „la fața locului” de către părțile care cumpără și vând.

Cursul de schimb la care se procesează tranzacția este cunoscut sub numele de curs la vedere.

Contractul forward

De asemenea, denumit „currency forward” sau „forward FX”, un contract forward este un acord între două părți de cumpărare sau vânzare a monedei la cursul de schimb de astăzi pentru a fi utilizate la o dată viitoare de plată.

Comandă limită

Este o instrucțiune de a cumpăra sau a vinde o monedă la un preț specific sau mai bun, așa cum s-a convenit în momentul plasării comenzii.

Comandă stop-loss

Un acord de vânzare a valutei odată ce aceasta scade la un anumit preț de piață, limitând astfel pierderile unui proprietar de afacere în caz de scădere a cursurilor de schimb.

Sunt ratele de schimb singurul lucru pe care trebuie să îl iau în considerare?

Volatilitatea prețurilor va constitui fără îndoială partea principală a strategiei dvs. de gestionare a riscurilor. Totuși, în niciun caz nu ar trebui să fie singura considerație.

Trebuie să aflați cum vă puteți proteja afacerea în fața crizelor viitoare.

La începutul oricărei relații cu un nou furnizor de lichidități ar trebui aplicată diligența adecvată riscului de contrapartidă. Trebuie să vă întrebați dacă furnizorul în cauză este o organizație de renume cu care faceți afaceri.

Dacă lucrați în teritorii mai exotice, activitatea dvs. de fundal ar trebui să meargă mai departe, ținând cont dacă partenerul ales are capacitățile potrivite de a tranzacționa monedele necesare.

Care este planul dvs. de rezervă dacă acel partener nu mai poate facilita ceea ce aveți nevoie? De exemplu, care e impactul asupra afacerii dacă furnizorul va înceta brusc să tranzacționeze o monedă exotică, lăsându-vă temporar în imposibilitatea de a cumpăra bunuri de la un producător?

În timp ce cursul de schimb tinde să domine procesele de gândire, în centrul oricărui comerț valutar se află plata în sine. Livrarea la timp a fondurilor este o necesitate. La fel ca necesitatea de a vă asigura că întreaga sumă de bani ajunge în contul beneficiarului ales.

Concluzie

Nu există un standard universal pentru taxele de plată internaționale. Deși este posibil ca acestea să nu vă falimenteze, costurile pot începe să crească dacă plătiți sume mai mici.

Pe lângă faptul că luați în considerare tipul de plată care va funcționa cel mai bine, trebuie să fiți conștienți de faptul că unii furnizori nu vă vor percepe nicio taxă.

Atunci când efectuați transferuri internaționale de bani, trebuie să aveți în vedere deducerile nedorite care pot fi preluate din plata dvs. Fondurile sunt adesea conectate prin bănci intermediare care deduc o sumă mică pentru acest privilegiu.

În același mod, băncile beneficiare pot percepe o taxă când creditează o plată în contul beneficiarului. Există modalități de a vă proteja afacerea împotriva ambelor taxe.

Prin urmare, asigurați-vă că întrebați partenerul înainte de a efectua următoarea plată.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button