Marketing-ul este un sistem. Nu este o serie de tactici pe care le abordați vrând-nevrând. Nu este un articol pe blog aici, un episod podcast în altă parte și o reclamă pe social media din când în când. Marketing-ul care obține rezultate reale este condus de strategie, fiind constant rafinat.
Astăzi parcurgem cei șapte pași pe care trebuie să-i facă orice business pentru a construi un sistem de marketing robust. Parcurgerea acestor pași acum și revizuirea lor anuală este cheia asigurării succesului pe termen lung.
1. Începeți cu strategia
Când vă gândiți la marketing, mintea dvs. ar putea să sară la elemente tactice:
- crearea unui profil de social media;
- crearea de videoclipuri cu instrucțiuni demne de distribuit pe canalul de YouTube;
- solicitarea unor recenzii pozitive.
Toate acestea sunt bune și sunt cu siguranță elemente pe care doriți să le abordați în cele din urmă. Dar mai întâi trebuie să începeți cu strategia, iar strategia începe prin cunoașterea clientului ideal.
Dacă nu înțelegeți cine este clientul dvs. ideal (problemele lor de bază și valoarea pe care o aduceți fiecărui angajament) cum puteți găsi un mesaj care să rezoneze și să identifice tactica ce va funcționa?
Răspunsul scurt este că nu puteți! Fiecare strategie excelentă de marketing se bazează pe identificarea clientului ideal. De asemenea, se bazează și pe modul în care dorește să interacționeze cu o afacere.
După ce stabiliți clientul ideal puteți începe să conectați ce oferiți cu modul în care rezolvați problemele acestuia.
2. Preluați controlul călătoriei clienților
Călătoria de astăzi a clienților este condusă chiar de către clienți. Oamenii se pot conecta online pentru a vă citi website-ul, pentru a vă urmări profilurile de social media și pentru a se informa din recenziile clienților existenți.
Călătoria de cumpărare se poate desfășura fără niciun aport din partea dvs.
Însă afacerile inteligente nu stau pe spate și lasă clientul să facă ceea ce vrea. Ele iau frâiele în călătoria clientului. Ne place să încadrăm călătoria clienților ca pe una care curge printr-o clepsidră de marketing.
Călătoria are șapte pași:
- cunoașteți;
- apreciați;
- aveți încredere;
- încercați;
- cumpărați;
- repetați;
- recomandați.
O numim clepsidră de marketing, deoarece tactica dvs. trebuie să fie implicată la fiecare pas de parcurs. Nu este suficient să faceți un salt chiar înainte de vânzare.
Trebuie să utilizați tacticile din timp pentru a ajuta potențialii clienți să vă descopere marca. Acel conținut trebuie să-i convingă că sunteți plăcut și de încredere.
Eforturile de marketing trebuie să continue mult după ce se realizează prima vânzare. Veți continua să fiți implicat în procesul de încurajare a repetării activităților și a unui flux constant de recenzii și recomandări pozitive.
Un specialist în marketing ajută clienții să facă fiecare pas de-a lungul călătoriei în mod logic.
3. Conținutul a crescut la un nivel strategic
Nu combinați cuvântul „conținut” cu „articol pe blog”. Conținutul este mult mai mare de atât. Conținutul ne permite să ne ținem de promisiunea pe care am făcut-o pentru a rezolva o problemă.
Conținutul se poate extinde astfel încât să putem domina căutarea și rețelele de socializare. Sunt locuri în online unde potențialii clienți caută răspunsuri despre marca dvs.
Puteți folosi hub-uri de conținut pentru a crea „ghișee unice” pentru tipul de conținut informativ și semnificativ. Acel conținut răspunde nevoilor clienților oriunde se află de-a lungul călătoriei.
Paginile Hub sunt concepute pentru a reuni informațiile relevante despre un anumit subiect pe o singură pagină. Gândiți-vă la ele ca la un cuprins pentru o carte online excelentă din aria dvs. de expertiză.
Poate că cineva tocmai vă descoperă afacerea. Sau se întoarce pentru o ultimă privire înainte de a face o primă achiziție. Ori împărtășește informații de contact despre dvs. unui prieten care caută o recomandare.
Indiferent de situație, centrele de conținut au ceva pentru toată lumea.
Centrele de conținut nu sunt doar resurse excelente pe website. În plus, vă ajută să vă îmbunătățiți clasamentul în servicii SEO. Astfel, vă asigurați că publicul nou vă poate descoperi mai ușor afacerea.
4. Fiți prezent oriunde în mediul online
Oamenii își trăiesc astăzi viața în mediul online. Utilizatorul mediu de internet este în online timp de șase ore și jumătate în fiecare zi! Deci, acolo trebuie să fie toate aceste afaceri despre care vorbim.
Crearea unei prezențe online totale vă permite să întâmpinați oamenii indiferent unde se află pe internet. Cineva a trecut pe lângă magazinul dvs. și pe urmă v-a căutat pe Facebook?
Trebuie să aveți un profil complet, cu fotografii, recenzii și date de contact!
V-a recomandat unul dintre clienții dvs. fericiți prietenului său? Asigurați-vă că website-ul dvs. e optimizat pentru căutare, astfel încât să apăreți în interogări.
Poate că acel prieten a uitat cum se scrie numele companiei dvs. În schimb, caută un termen asociat cu ceea ce faceți. Din acest motiv, zona de servicii SEO și advertoriale trebuie să fie la cel mai înalt nivel de profesionalism.
Ultimul punct în prezența totală în online e asigurarea faptului că toate piesele sunt integrate pentru a funcționa ca un întreg. Asigurați-vă că utilizați un brand constant pe toate profilurile dvs.
În acest mod, oamenii vor putea să vă recunoască ușor drept aceeași afacere. Puneți pictogramele de socializare pe website astfel încât oamenii să poată face click din pagina de pornire spre profilul de Instagram sau Facebook.
Și invers! Utilizați postări organice de social media și publicitate pentru a conduce traficul înapoi către website-ul dvs. pentru și mai multă vizibilitate.
5. Păstrați fluxul de clienți la un nivel constant
Un flux constant de clienți potențiali este ceea ce vă va menține în afaceri pentru anii următori. Nu fiecare client potențial va deveni client. Dacă aveți în mod constant noi oportunități, vă puteți dezvolta în continuare afacerea.
Nu există o singură modalitate de a genera clienți potențiali. De fapt, cel mai bine e să răspândiți informația astfel încât să fiți prezent în toate zonele unde se află clienții dvs. ideali.
Acestea fiind spuse, merită să nu vă întindeți prea tare. Nu trebuie să fiți pe fiecare canal de socializare, să fiți un invitat în toate podcast-urile sau să apăreți în fiecare căutare legată de industria dvs.
În schimb, concentrați-vă eforturile pe canalele care sunt cele mai susceptibile de a genera rezultate. Clienții dvs. ideali sunt Baby Boomers? Nu e nevoie să petreceți timp pe un website dominat de Generația Z cum e Snapchat.
Cel mai bine este să vă concentrați pe construirea acelor canale care sunt cele mai susceptibile a genera în mod constant clienți potențiali.
6. Concentrați-vă pe conversia potențialilor clienți
Faceți ceea ce este necesar pentru a converti fiecare urmăritor în potențial client? Aveți un plan de reactivare a clienților vechi și pierduți? Puteți avea un impact dramatic asupra unei afaceri configurând experiențe mai bune de-a lungul călătoriei clienților.
Acest lucru începe cu cartografierea călătoriei clienților. Cartografierea vă permite să înțelegeți exact ce se întâmplă în fiecare etapă a călătoriei.
Dacă există elemente care contribuie la o experiență mai puțin bună, puteți să le schimbați și să le îmbunătățiți. Ce se întâmplă odată ce știți că ați construit o experiență extraordinară până la capăt?
Aveți o șansă mai bună de a recâștiga acei clienți pe care i-ați pierdut și de a-i prelua și pe cei noi.
Cartografierea călătoriei clienților vă ajută să luați în considerare toate comportamentele de conversie. Nu doar vânzarea contează, ci fiecare etapă de conversie care duce la aceasta.
Oamenii se înscriu la newsletter? Vă descarcă e-book-ul? Rezervă o întâlnire online pentru chat cu reprezentanții dvs. de vânzări?
Urmărind și măsurând fiecare comportament de conversie, puteți începe să identificați acele puncte slabe. Dacă puteți crește conversia pe fiecare punct slab cu unul sau două procente, se adaugă la o creștere uriașă cumulativă pe parcursul călătoriei.
7. Realizați un plan
Nu trebuie să fiți ca acele corporații gigantice care au planuri strategice pe cinci și zece ani. Dar aveți nevoie de un plan pentru un an, trimestru cu trimestru.
Majoritatea afacerilor încearcă să scoată mai multe priorități decât pot duce. Limitați-le la trei sau patru în fiecare trimestru. De acolo, puteți împărți aceste obiective de ansamblu în pași de acțiune.
Marketing-ul nu e ceva ce puteți stabili și uita. Trebuie să se întâmple zilnic, așa că programați-vă acțiunile astfel încât să vă asigurați că devin un obicei.
Dacă aveți o echipă, coordonați activitatea pentru a vă asigura că prioritățile dvs. se realizează. Este important să atingeți fiecare dintre acești pași acționabili la timpul potrivit.
După ce descoperiți tacticile și strategiile care funcționează pentru dvs., scrieți-le. Prin documentarea proceselor, este ușor să transmiteți sarcinile membrilor sau asistenței de marketing externe.
Vă puteți concentra asupra următoarei strategii pentru a dezvolta afacerea.
Concluzie
Marketing-ul excelent este o activitate ciclică. Nu se termină niciodată cu adevărat. După ce ați parcurs acești șapte pași, reveniți imediat la început și rafinați abordarea. Trebuie să revizitați profilul clientului dvs. ideal?
Există un nou canal online pe care ar trebui să îl luați în considerare în eforturile dvs. de marketing? Exercițiile dvs. de cartografiere au evidențiat o nouă oportunitate de a stimula conversiile într-o etapă dată a călătoriei?
Revizuiți cei șapte pași ai strategiei dvs. de marketing în fiecare trimestru. În acest fel vă puteți menține abordarea „proaspătă” și puteți identifica noi modalități de a ajunge la clienți în orice afaceri.