AfaceriMarketing

Sponsorizarea, o tactică ignorată de multe afaceri și antreprenori

Modul în care sponsorizarea unei echipe sportive, a unui eveniment sau a unei emisiuni TV poate stimula afacerea

Adesea confundată cu publicitatea, sponsorizarea din partea mărcilor a devenit una dintre cele mai tangibile strategii de marketing pe care o afacere le poate folosi.

Publicitatea promovează un singur mesaj către un public uriaș. Sponsorizarea oferă mărcilor oportunitatea de a construi o relație continuă cu o echipă sportivă, un eveniment sau un program TV care urmărește să satisfacă financiar ambele părți.

Sponsorizarea este o abordare direcționată a marketing-ului.

Brandurile pot alege să sponsorizeze un eveniment sau o echipă care rezonează cu baza lor de clienți, cu scopul de a se extinde. Spre deosebire de ceea ce unii ar putea crede, sponsorizarea nu este limitată la companiile mari.

De fapt, organizațiile de toate dimensiunile sunt capabile să încheie parteneriate care să se potrivească bugetului lor. Echipele sportive locale se bazează adesea pe sponsorizări de afaceri pentru a-și menține nivelul.

Prin urmare, aceasta este o modalitate excelentă pentru întreprinderile mici de a ajunge la o nouă piață.

Considerațiile cheie atunci când vine vorba de sponsorizare sunt dacă publicul se potrivește mărcii dvs. În special, cum va susține identitatea și personalitatea mărcii.

Care sunt beneficiile?

Sponsorizarea este o modalitate excelentă de a vă spori autoritatea și competitivitatea în nișa companiei dvs.

Dacă publicul țintă se referă la evenimentul pe care alegeți să îl sponsorizați, există potențialul de a se îmbunătăți imaginea, starea și percepția companiei dvs.

De asemenea, oferă oportunitatea de a vă aduce marca în fața unei noi piețe de potențiali clienți, expunând o varietate de noi oportunități de marketing.

Cunoașterea mărcii

Indiferent de amploarea tranzacției, sponsorizarea ar trebui să contribuie la creșterea gradului de cunoaștere a mărcii și a vizibilității. Veți promova produsul sau serviciul pe o piață nouă, dar vizată.

Nivelul de conștientizare primit depinde foarte mult de cine este beneficiarul sponsorizării. Sunt activi pe rețelele de socializare? Vor primi o acoperire media semnificativă? Există acoperire fizică, de exemplu, online, la televizor sau la produse promoționale?

Considerațiile pot avea un impact semnificativ asupra succesului campaniei.

Crește-ți profilul

Sponsorizarea deschide noi oportunități pentru mărci de a primi publicitate. Aspect care poate nu a fost fezabil înainte.

Sponsorizarea unei echipe sau a unui eveniment local este o modalitate excelentă de a crește prezența online și offline.

Există probabilitatea ca localnicii să fie dornici să împărtășească povești despre companiile de start-up care contribuie la o cauză mai bună.

Sponsorizarea e una din cele mai puternice oportunități pe care le are un brand de a se conecta cu comunitatea mai largă și de a plasa afacerea într-un context semnificativ.

A ieși în evidență

Pe piețele saturate este ușor ca întreprinderile să se piardă în „zgomot”. Nu numai că sponsorizarea vă va ajuta să ieșiți în evidență.

Dar, pe măsură ce compania devine mai larg recunoscută, ofertele de sponsorizare ar trebui să se coreleze direct cu fluctuațiile dvs. de vânzări.

La fel ca toate formele de marketing, scopul final al sponsorizării e de a genera mai mulți bani pentru o afacere. Reprezintă atât o tactică de PR, cât și o tehnică prin care afacerea poate să-și crească indirect vânzările.

Cum aleg afacerile pe cine să sponsorizeze?

A alege pe cine să sponsorizezi nu este o decizie care ar trebui luată pripit. Este important ca partea sponsorizată să completeze mesajul și identitatea mărcii.

Cu cât alinierea este mai bună, cu atât crește șansa de succes.

În unele cazuri este evident ce tip de sponsorizări vor funcționa pentru marca dvs. De exemplu, este perfect logic ca un magazin de articole pentru casă să sponsorizeze o emisiune de design pentru renovarea locuințelor.

Însă, alegerea nu e la fel de evidentă pentru alte companii. Riscă să experimenteze, cu asumarea că o campanie de sponsorizare va avea efecte negative de ambele părți.

Atât cel care sponsorizează, cât și cel sponsorizat pot pierde din piață. Din acest motiv, multe companii preferă să nu folosească acest canal de promovare.

O sponsorizare TV de profil înalt poate fi imposibilă pentru multe companii, însă se aplică aceleași date. Sponsorizarea se referă la atragerea mărcii către publicul potrivit care se va referi la produsul sau serviciul dvs.

Gând final

Sponsorizarea nu este ceva de speriat. Multe afaceri evită această tactică deoarece fondatorii au văzut în diferite contexte că cere un buget mare.

Evident, dacă veți dori să fiți sponsor pentru o echipă de fotbal din liga I, s-ar putea să nu aveți bugetul necesar. Dar, puteți sponsoriza, de exemplu, un concurs local de fotbal între echipele școlilor din comunitatea dvs.

În funcție de industrie și raza de activitate a afacerii, posibilitățile de sponsorizare pot fi nelimitate. Este nevoie ca managerul de marketing pe care îl aveți să identifice parteneriatele avantajoase.

Atât pentru afacere, cât și pentru beneficiarul sponsorizării.

În esență, această relație trebuie să fie una de genul win-win. Ambii participanți au de câștigat în fața comunității și a publicului relevant.

Business

Articole și documentații din diverse domenii de activitate. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, promovare și servicii de link building. Compania noastră deține peste 90 de website-uri din diverse domenii de activitate.

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vă recomandăm
Close
Back to top button