Procentul vânzărilor cu amănuntul realizate online a crescut constant în ultimele decenii. Potrivit ultimelor statistici, se pare că această direcție va continua să crească liniar.
Desigur, aceasta este o veste fantastică dacă sunteți proprietarul unei companii care își vinde produsele online. Dar înseamnă, de asemenea, că spațiul de comerț electronic devine din ce în ce mai competitiv.
Ca urmare, trebuie să faceți tot ce puteți pentru a ieși în evidență în cadrul pieței. Trebuie să oferiți potențialilor clienți un motiv întemeiat pentru a-și cheltui banii pe bunurile sau serviciile dvs., mai degrabă decât pe cele de la alte companii.
Iată cinci tactici pentru a vă asigura că website-ul dvs. de comerț electronic primește atenția pe care o merită de la clienți.
Oferiți o experiență de utilizare pozitivă
Unul dintre principalele avantaje ale cumpărăturilor online este că sunt ușoare și convenabile. Prin urmare, este vital să nu dezamăgiți potențialii clienți cu un website care oferă o experiență de utilizator slabă (UX).
Cel mai important lucru este ca website-ul să fie ușor de utilizat. Înseamnă că, în integralitatea sa, „se traduce” bine pe toate dispozitivele, deoarece cineva vă poate vizita website-ul pe un desktop, laptop, tabletă sau telefon.
Viteza paginii este, de asemenea, un factor important de luat în considerare.
Cu toții suntem obișnuiți să putem comanda orice vrem să purtăm, să mâncăm sau să folosim prin simpla apăsare a butonului, față de care am devenit destul de nerăbdători.
De fapt, 47% dintre consumatori se așteaptă ca un website să se încarce în două secunde sau mai puțin. 40% vor abandona un website dacă durează mai mult de trei secunde să se încarce.
Deci, pentru a asigura cât mai multe conversii posibile, merită să depuneți eforturi pentru a vă menține timpul de încărcare scăzut.
Vă va oferi un UX pozitiv pentru a vă menține în preferințele potențialilor clienți. De asemenea, vă poate ajuta să vă clasați bine pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare.
Google preferă să direcționeze oamenii către website-uri ce vor oferi cea mai bună experiență de navigare. Astfel, vă veți chinui să vă îmbunătățiți vizibilitatea online dacă website-ul dvs. nu face acest lucru.
Evidențiați în mod clar USP
Lumea comerțului electronic devine constant mai competitivă. Trebuie să vă asigurați că faceți lucrurile diferit față de celelalte companii care oferă produse sau servicii similare.
Merită să vă uitați la ce fel de puncte de vânzare unice (USP) puteți oferi clienților dvs.
De exemplu, ați putea oferi livrare gratuită, o garanție mai bună decât concurenții sau un sistem de recompensă în care clienții acumulează puncte pentru a obține reduceri din achizițiile viitoare.
Dacă aveți un USP despre care puteți „striga”, vă ajută să vă distingeți de mulțime.
Produceți conținut util și informativ
Dacă ați citit chiar și cea mai mică informație despre marketing-ul digital și despre servicii SEO, probabil că ați auzit expresia „conținutul este rege”.
Acest lucru se datorează faptului că publicarea de conținut valoros și util, relevant pentru afacerea dvs., vă poate ajuta să atrageți mai mult trafic pe website. Vă ajută să încurajați mai multe conversii în rândul persoanelor care ajung pe website.
În primul rând, publiați resurse valoroase, articole pe blog și actualizări pe rețele de socializare. Veți demonstra că știți cu adevărat despre ce vorbiți când vine vorba de industria dvs. și de produsele pe care încercați să le vindeți.
Acest lucru va arăta că sunteți de încredere și cunoscuți. Această încredere va atrage atât clienții potențiali, cât și motoarele de căutare.
De asemenea, este posibil ca publicul dvs. țintă să caute anumite informații înainte de a-și cheltui banii pe produse precum cele ale dvs.
Așadar, creați surse ce răspund la întrebările pe care cel mai probabil le vor pune potențialii clienți. Veți găsi mult mai ușor cum să atrageți atenția consumatorilor aflați în etapele incipiente ale ciclului de cumpărare.
Oferiți cel mai bun serviciu posibil pentru clienți
Odată cu înființarea de noi afaceri, serviciile excelente devin din ce în ce mai greu de găsit. Așadar, tratarea clienților dvs. cât mai bine vă poate ajuta cu adevărat să vă depășiți concurenții.
Înainte ca cineva să cumpere de la afacerea dvs., trebuie să vă asigurați că știu că veți fi dispus să răspundeți la orice întrebări pe care le au. Asta, indiferent dacă au nevoie de ajutor în timpul procesului de cumpărare sau după ce au realizat cumpărături de la dvs.
Asigurați-vă că toate datele de contact sunt ușor de găsit pe website-ul dvs. Încurajați oamenii să comunice orice întrebări sau probleme pe care le-ar putea avea.
De asemenea, este o idee bună să includeți o notă informativă. Anunțați pe toată lumea cât durează, de obicei, până când răspundeți la o întrebare.
Toate acestea vor contribui la consolidarea încrederii cu potențialii clienți. Vă veți asigura că sunt mai încrezători în ceea ce privește cumpărarea de produse sau servicii de la dvs.
Implementați o strategie de link building
Când doriți să ieșiți în evidență online, este bine să adăugați un element de link building la strategia de marketing digital.
Link-urile externe au fost mult timp citate printre cele mai puternice semnale de clasare în Google. Motorul de căutare le vede în esență ca „voturi de încredere”.
Trebuie doar să vă asigurați că link-urile pe care le construiți respectă instrucțiunile Google. În caz contrar, puteți risca să fiți sancționați.
Cu toate acestea, merită să încercați. Obținerea corectă de legături poate fi un mod foarte eficient de a vă ajuta website-ul să urce în SERP. Prin urmare, strategia de link building trebuie să fie relevantă pentru public.
Securizarea link-urilor către website-ul dvs. este, de asemenea, o modalitate excelentă de creștere a gradului de cunoaștere a mărcii. Veți putea să vă promovați afacerea către oameni care altfel nu ar fi auzit niciodată de ea.
Gând final
Spațiul de comerț electronic devine în mod constant mai competitiv. Înseamnă că proprietarii de afaceri trebuie întotdeauna să caute noi modalități prin care pot ieși în evidență.
Țineți cont de aceste sfaturi atunci când începeți propriul business. Ar trebui să fie mult mai ușor să stați deasupra concurenților dvs.