Ce putem face pentru a înțelege mai bine impactul pe care telefonul mobil l-a avut asupra călătoriei clienților? E util să parcurgeți și să evaluați efectul în fiecare etapă a clepsidrei de marketing.
Înțelegeți mai bine modul în care dispozitivele mobile schimbă comportamentul clienților. Puteți începe a adapta strategia de marketing pentru a satisface nevoile în continuă evoluție.
Continuați să citiți articolul de blog pentru alte date interesante. Dacă aveți nevoie de servicii SEO sau advertoriale vă invităm să intrați în contact cu noi.
Telefoane mobile în prima etapă: cunoașterea
Cum descoperă oamenii o afacere nouă? Înainte de zilele computerelor, existau reclame tipărite și televizate, din vorbă în vorbă sau pur și simplu trecând pe lângă o vitrină.
Acum există zeci de canale pentru ca oamenii să vă întâlnească marca. Telefoanele mobile diversifică și mai mult domeniul.
În anumite privințe, dispozitivele mobile au scurtat călătoria clienților. Oamenii apelează la ele pentru a descoperi soluții imediate la problemele lor.
Prin introducerea acestui termen de căutare, pot verifica rapid website-ul dvs., pot citi recenzii și chiar vă pot găsi programul de funcționare sau locația pe o hartă.
Cercetările aprofundate din trecut sunt acum condensate în câteva minute.
De asemenea, este important să ne amintim că nu toată lumea vă găsește printr-o căutare în browser. Odată cu apariția și creșterea aplicațiilor mobile, unii oameni descoperă afaceri printr-o anumită aplicație.
De exemplu, cei care caută companii locale în aplicația Yelp primesc doar afaceri care au o prezență pe Yelp. Dacă nu vă revendicați profilul acolo, nu veți fi deloc descoperit.
Așadar, asigurați-vă că profilul companiei dvs. este prezent pe principalele platforme de înregistrări locale, cum ar fi Yelp și Google My Business. Este esențial pentru a câștiga trafic pe telefoane mobile.
Din același motiv trebuie să aveți o prezență și pe social media. Unii oameni apelează la Facebook sau Instagram pentru sfaturi cu privire la business-uri locale.
Cum influențează dispozitivele mobile like-ul și încrederea?
Odată ce cineva v-a descoperit online, vrea să vă cunoască mai bine. Și pentru a face acest lucru, trebuie să poată afla mai multe despre dvs. Așa cum nu vă căsătoriți după prima întâlnire, potențialii clienți vor să se asigure că sunteți potrivit pentru ei înainte de a acționa.
Conținutul trebuie să construiască acea familiaritate și încredere. În același timp, trebuie să fie ușor de parcurs pe un dispozitiv mobil. Strategia începe cu crearea de conținut care poate fi consumat în deplasare.
Podcast-urile sunt o variantă ușoară pentru persoanele care fac naveta. Videoclipurile sunt adesea o modalitate de a împărtăși informații semnificative care creează încredere și autoritate.
Rețelele sociale sunt, de asemenea, critice în această etapă. Postarea regulată pe rețelele de socializare înseamnă că cei care vă descoperă pot face o căutare rapidă despre cine sunteți și ce faceți, prin analizarea conținutului.
Chair și pentru cei ce nu doresc să facă o achiziție imediată, social media rămâne o sursă excelentă. Oamenii își verifică adesea conturile de pe rețelele de socializare de mai multe ori pe zi.
Prezența în partea de sus a fluxurilor de știri dezvoltă rapid familiaritatea.
Publicitatea vă poate ajuta să rămâneți la îndemână. Anunțurile sociale sunt o modalitate de omniprezență în feed-urile potențialilor clienți.
Și anunțurile grafice vă permit să vă mențineți numele în mintea oamenilor. Chiar și atunci când accesează alte website-uri din browser-ul telefoanelor lor.
Cum să încercați noile strategii pe telefoane mobile
Când ajungem la faza de încercare a călătoriei clienților, dispozitivul mobil are un rol important. Se asigură că nu abandonează în această etapă critică.
Tacticile mobile pot ajuta la facilitarea procesului de încercare prin înscrierea potențialilor clienți la o demonstrație sau o întâlnire.
O utilizare inteligentă a tehnicilor de marketing prin chat sau SMS poate simplifica automatizarea procesului de înscriere. În același timp, oferă potențialilor clienți o întâlnire mai personalizată cu afacerea dvs.
Tehnologiile mai noi precum realitatea augmentată (RA) schimbă modul în care oamenii încearcă. Luați exemplul magazinului de mobilă IKEA.
Au construit o aplicație ce permite potențialilor clienți să încerce o piesă de mobilier în casa lor cu RA. Clienții își pot îndrepta telefonul către un colț gol al camerei lor.
Mai apoi, pot selecta canapeaua, scaunul sau lampa din aplicație și pot vedea pe ecran cum ar arăta elementul de mobilier în casa lor.
Tehnologia RA nu este încă accesibilă tuturor întreprinderilor mici. Însă e cu siguranță o tendință de urmărit. Tot mai mulți comercianți cu amănuntul o încorporează în strategia lor de marketing.
Telefonul mobil facilitează cumpărarea
Un sondaj recent a constatat că 79% dintre utilizatorii de smartphone-uri au făcut o achiziție în ultimele șase luni. Deci, oamenii nu numai că își folosesc dispozitivele mobile pentru cercetare, ci fac tranzacții pe telefoanele lor.
Pentru orice afacere mică ce are o componentă de comerț electronic este esențial să facilitați achiziționarea de către utilizatori prin intermediul dispozitivelor mobile.
E vorba de crearea unei experiențe fără probleme în procesul de cumpărare. Faceți mai ușor accesul oamenilor la coșul de cumpărături.
Nu solicitați o mulțime de informații suplimentare în procesul de plată. Colectați doar date care sunt necesare procesării tranzacției respective.
După efectuarea achiziției inițiale, UX-ul mobil poate ajuta la facilitarea procesului de integrare. Puteți furniza și actualizări privind starea transportului. De asemenea, vă puteți asigura că clienții urmăresc cu ușurință coletul.
Indiferent în ce afacere vă aflați, există conținut pe care îl puteți crea într-un format compatibil cu dispozitivele mobile. Facilitați clienților noi posibilitatea de a profita la maximum de noile lor achiziții.
Puneți împreună o serie de e-mail-uri cu design receptiv (astfel încât să arate grozav pe orice ecran). Pot prezenta sfaturi și trucuri speciale în utilizarea noului produs sau serviciu.
Utilizați dispozitivul mobil pentru a inspira achiziții repetate
După ce ați obținut un potențial de conversie la client, mai este de lucru! Și convingerea clienților existenți către o achiziție repetată poate fi realizată cu ajutorul unor tactici mobile-friendly.
Retargeting-ul este o modalitate excelentă de a aduce clienții existenți înapoi. Puteți face publicitate pe rețelele de socializare sau prin anunțuri grafice.
Puteți direcționa anumit conținut către cei care au cumpărat deja de la dvs. Dacă cineva a făcut recent o achiziție, îl puteți viza cu publicitate pentru un produs sau serviciu asociat, pentru a încuraja vânzarea.
Dacă un client s-a îndepărtat în ultimele luni, îi puteți afișa reclame care îl întâmpină cu o ofertă specială.
Construirea unui program de recompense este un alt mod de a genera loialitate în rândul clienților. Acest lucru se poate face fie prin intermediul website-ului fie cu o aplicație specială pentru afacerea dvs.
Avantajul suplimentar al creării unei aplicații este că eliminați din concurență. Clienții existenți vin direct la voi prin intermediul aplicației pentru a face o achiziție.
Telefoane mobile și recomandări
Etapa finală a călătoriei clienților este de a-i determina să vă recomande afacerea și altora. Așa cum am menționat în fazele anterioare, recenziile sunt o parte esențială a procesului de recomandare.
Situația este valabilă mai ales pe dispozitivele mobile.
Persoanele care caută soluții în deplasare vor apela la recenzii în loc să ceară recomandări prietenilor sau familiei. De aceea, este important să vă asigurați că solicitați recenzii de la clienții dvs.
De asemenea, puteți lua în considerare crearea unui program de recomandare. Aveți o aplicație mobilă a afacerii dvs.? Un program prin intermediul aplicației e o modalitate excelentă de a-i ajuta pe clienți să vă lase recenzii.
În cele din urmă, rețelele de socializare vă pot ajuta să generați recomandări. Distribuiți conținutul generat de utilizatori care laudă marca dvs.
Creați concursuri și oportunități pentru fanii de pe social media. Solicitați influencerilor să încerce produsul dvs. și să garanteze pentru el urmăritorilor lor.
O recomandare de la un prieten adevărat sau un influencer de încredere pe rețelele sociale poate contribui la câștigarea de noi clienți.
Concluzie
Marketing-ul mobil a schimbat modul în care cumpără consumatorii. Companiile au fost nevoite să își adapteze marketing-ul, în consecință.
Acum știți cum să profitați la maximum de telefoanele mobile în fiecare etapă a călătoriei clienților. Puteți ajunge la majoritatea consumatorilor care s-au concentrat din ce în ce mai mult pe dispozitive mobile, de-a lungul anilor.