Fiecare an se încheia cu predicțiile noastre despre tendințele din anul următor. Tendințele tind să ne sperie mai degrabă decât să ne copleșească. Deci, nu sunt atât de ușor de observat dacă nu sunteți atenți.
Adăugați la aceasta că, de obicei, o tendință este „depășită”, în general, până când proprietarii de afaceri mici ajung să ia la cunoștință despre ea. Gândiți-vă la rețelele sociale, marketing mobil sau AI.
Cu toate acestea, a fost 2020 și orice s-ar fi putut strecura pe la oricine aproape neîngrădit și mândru. Tendințele s-au accelerat și au devenit mai mult decât tendințe. Zoom, cineva?
Vorbim de un comportament nou, care ar fi putut dura ani întregi pentru a fi preluat de noi. Acum e instantaneu, aproape ca a doua noastră natură. Nevoia ne-a învățat să ne adaptăm în timpul problemelor peste care trecem.
Va fi nevoie de un nou nivel de perspectivă pentru a stabili tendințele din acest an. Trucul constă în capacitatea de a identifica un comportament ce poate apărea din schimbări sau tendințe forțate.
De exemplu, călătoriile de afaceri vor avea nevoie de mai mult timp pentru a-și reveni? Sunt marile conferințe puse „în așteptare” pentru o vreme? Vor ajunge oamenii să se aștepte la 15 întâlniri virtuale, chiar și de la birou?
Predicțiile noastre pentru tendințe în 2021
Bănuim că puteți conta pe mulți experți care pur și simplu recurg la acceași „placă”. Cea despre cum marketerii folosesc acest moment pentru a deveni mai umani.
Afacerile vor fi mai mult despre oameni și mai puțin despre orice altceva.
Dar nu vă lăsați păcăliți că:
- a face același lucru pe care îl făceați, dar într-un format diferit, este o inovație;
- orice aspect al industriei dvs. va arăta exact la fel.
Anul acesta fricțiunea în jurul schimbării a ajuns la zero, deoarece nu a existat nicio alegere. Așteptați-vă ca unii oameni să încerce să se întoarcă la ceea ce știau. Alții urmează să se reevalueze și să repornească totul de la zero.
Credem că au avut loc o mulțime de frământări, dar să nu simplificăm în exces rezultatul acestora. Am fost forțați să ne confruntăm cu schimbări pe care nu le înțelegem pe deplin.
Situația aceasta a dus la o oarecare introspecție. Unde vom „ateriza” este presupunerea oricui ceea ce ne conduce la prima noastră tendință.
1. Acordarea atenției devine un mecanism de supraviețuire
În 2021, ca în majoritatea anilor, afacerile vor prospera și vor supraviețui din cauza multor factori. Dar anul acesta, cei care descoperă cel mai bine schimbarea momentului vor fi mai pregătiți să evolueze împreună cu clienții lor.
2020 ne-a arătat cât de repede s-ar putea schimba totul și cât de repede putem răspunde. Și apoi să schimbăm și să răspundem din nou. Aceasta este versiunea comercială asupra atenției momentului prezent, presupunem.
Nu vă hazardați! Ceva care se simte ca un impuls poate fi un bandaj pentru sentimentul momentului. Vorbiți cu clienții cât de mult puteți. Nu pentru ca aceștia să spună ce vor sau de ce au nevoie, ci pentru a vă spune ce simt.
Așteptați-vă ca frica să fie pe primul loc în cea mai mare parte a anului. Reglați-vă gândirea strategică pentru a găsi modalități de a aduce lumină în întuneric.
2. Totul devine mai mic
Practic am văzut deja acest lucru. Conferințe, întâlniri sau adunări de orice fel. Cu toții trebuie să reînvățăm cum să ne adunăm din nou, indiferent cât de mult ne dorim.
Așteptați-vă la mai puțin conținut, videoclipuri mai scurte și lansări mai intime. Tendința va fi determinată de dorința oamenilor de a se simți mai personali. Descoperiți ce sfaturi pentru dezvoltarea conținutului am pregătit pentru dvs.
Design-ul, un adevărat barometru al schimbării, s-a deplasat deja în această direcție. Luați notă de fonturile mai mari de titlu, ilustrații retro și mai mult spațiu alb pe paginile web.
Mai mic înseamnă, de asemenea, mai puțin complex. Vă puteți aștepta ca acest lucru să se transforme într-o mare bucată de nostalgie. Imaginea familiilor ce se plimbau în jurul cartierelor în 2020 a stârnit dorința de simplitate.
3. Inteligența artificială devine practică
Aproape fiecare articol despre tendințe din acest an va vorbi despre AI într-un fel sau altul. Deși o menționăm aici ca o tendință, o facem pentru unele dintre lucrurile practice pe care le aduce acum.
Nu neapărat pentru promisiunea futuristă a tehnologiei pe care o implică.
Fără a intra în detalii tehnice în ceea ce privește funcționarea, lansarea la jumătatea anului 2020 a GPT-3 a făcut din AI un instrument util pentru multe aplicații.
Nu se mai limitează la acei roboți neplăcuți de pe birourile de asistență ale website-urilor. Inteligența este acum încorporată în funcțiile noastre de tastare de bază. Poate ați observat că aplicația sugerează finalizarea frazelor în timp ce compuneți un e-mail în Gmail.
Aceasta nu este pur și simplu o caracteristică adăugată de Google. Este chiar inteligența artificială aflată la „locul de muncă” și care este alimentată cu sarcini de rutină.
Echipa a desfășurat o activitate de redactare în întregime în Google Docs. Am fost uimiți cât de des inteligența artificială ne-a ajutat să scriem propoziții mai bune sau cel puțin mai ușoare dintr-un simplu început sugerat.
Căutați în 2021 o serie de instrumente, servicii și website-uri care să faciliteze scrierea. Instrumente ca HeadLime și MarketMuse vor schimba modul în care este creat conținutul.
Aplicațiile AI pot scrie deja un articol bazat pe câteva cuvinte cheie ce trebuie doar oferite. Scriitorii de inteligență artificială vă pot ajuta să ajungeți la 80% din conținut.
Mai apoi, de acolo puteți continua dvs. Vă puteți consuma energia pentru a face ca articolul să „strălucească” și să fie citit de către alții. Situația va zgudui dramatic crearea de conținut, postarea socială și industria independentă.
4. Investițiile în talente sunt din nou în tendințe
Majoritatea marilor afaceri înțeleg natura competitivă a atragerii și păstrării celor mai buni oameni. Prin urmare, adesea investesc foarte mult în recrutare și inițiative de branding ale angajaților.
Întreprinderile mici rareori își pot permite avantaje bizare pentru a atrage talente. Dar o tendință care credem că va crește în business-urile mici este dezvoltarea de talente.
Chiar dacă veniturile sunt în scădere și bugetele sunt restrânse, credem că proprietarii de afaceri mici vor vedea înțelepciunea creării oportunităților de formare și de mentorat.
Pentru a crește nivelul, a se dezvolta și a trimite un semnal clar că oamenii lor sunt o piesă importantă în succesul afacerii.
Acesta a fost întotdeauna un subiect important. Credem că vom vedea întoarcerea la un angajament fundamental în legătură cu echipa. De exemplu, în aspecte ca profitul și dezvoltarea abilităților, ce nu se vor limita la „big biz”.
Dețineți abilitățile necesare, mentalitatea și chiar dezvoltarea personală? Întreprinderile mici reprezintă piața țintă excelentă în acest moment.
5. Videoclipul devine din nou personal
Videoclipul va continua să crească sub forma unui mediu de conținut. Va acționa ca o punte către alte tendințe. În special cele de a acorda atenție și de a deveni mai mici.
Credem că videoclipul, considerându-l un conținut virtual asincron, va face un alt salt mare. Va trece din ecranele Zoom, pe care le avem în față, către platformele mai personale. De exemplu, pentru vânzări, suport tehnic chiar și ca formă de colaborare.
Așteptați-vă ca utilizarea instrumentelor precum Loom și BombBomb să contine să crească. Cine vrea să citească acel e-mail cu 4 paragrafe când își poate închide ochii și să dea click pe redare?
6. UX și SEO devint tot mai importante
Acum câțiva ani, era la modă să vorbim despre „căsătoria” dintre conținut și servicii SEO. Dar există un jucător nou care face furori anul acesta: UX sau experiența utilizatorului.
UX nu este cu adevărat nouă sub forma de concept.
Adică navigarea și structura conținutului sunt UX. La fel și viteza și securitatea website-ului. Cu toate acestea, cu primul său punct de vedere pe mobil, Google va ridica bara SEO cu încă un prag.
Există trei cuvinte cu care ar fi bine să vă împăcați în 2021: nuclee web vitale.
Acesta nu este un articol tehnic de blog, așa că va trebui să cercetați singuri problema. Dar e suficient să spunem că website-urile ce se încarcă lent sau nu oferă ce Google crede că e o experiență excelentă pentru utilizatorii de telefonie mobilă vor suferi din punct de vedere SEO.
Google a mers până acolo încât a susținut public că, în 2021, intenționează să combine nuclee web vitale cu alte semnale de clasare.
Puteți vedea ce gândește Google despre această temă în Google Search Console.
7. Rândurile formate din antrenori se vor îngroșa
În 2020 unii oameni au descoperit că locurile de muncă nu mai erau atât de stabile sau distractive. Unii au fost concediați și au început acea afacere de coaching sau consultanță după care tânjeau.
Alții au luat pauza ca un moment pentru a-și reconsidera drumul vieții, în general.
Credem că numărul persoanelor care decid să înceapă afaceri de coaching și cei care decid că acum e momentul să devină antrenori va exploda anul acesta.
Credem că 2021 va fi un an de recuperare și dezvoltare personală.
Aceste tendințe sunt distractive dar mai mult ca orice rămâneți atenți la schimbările din jurul dvs. Puteți descoperi într-adevăr un capitol nou și interesant în afaceri și în viață. Singurul lucru pe care îl știm sigur este că schimbarea va continua să se producă.
Vă invităm să parcurgeți un articol interesant despre cum să reconstruiți reputația afacerii după un regres. Credem că informațiile se vor dovedi a fi utile în cazul în care vă aflați într-o asemenea situație.