Compania dvs. nu servește o bază de clienți omogenă. Nu sunteți un serviciu de nișă incredibil? Probabil că aveți anumite tipuri de persoane care beneficiază de produsele sau serviciile dvs.
Deoarece acești clienți sunt diferiți, nu vor fi câștigați cu toții de același tip de mesaj. De aceea, este util să creați pe website-ul dvs. experiențe unice de utilizator. Acestea trebuie să comunice cu fiecare segment de clienți.
Iată ce trebuie să faceți pentru a crea o experiență de utilizator mai personalizată și segmentată. Continuați să citiți acest articol de blog pentru a beneficia de afaceri încununate cu succes.
Creați Target Market Personas
Primul lucru: trebuie să vă dați seama de segmentele populației mai mari de clienți. Există o serie de moduri de a împărți publicul în tipologii distincte de cumpărători și trebuie să începeți cu anumite date.
Acestea ar putea fi oferite de:
- CRM;
- furnizorul de servicii de e-mail;
- website;
- analiza rețelelor de socializare.
Începeți să căutați tendințe demografice și comportamentale. Există anumite grupe de vârstă, sex sau persoane din diverse locații care fac afaceri cu dvs.?
Dacă sunteți o companie B2B există industrii cu care lucrați des? Oamenii pe care îi vizați ocupă departamente specifice sau dețin o anumită funcție într-un business?
Tendințele comportamentale pot ajuta, de asemenea. Există anumite pagini pe website-ul dvs. pe care aproape toată lumea le vizitează înainte de a deveni client?
Există o campanie de e-mail care să stimuleze o mulțime de clienți potențiali? De exemplu, pentru a configura un apel de vânzări și pentru deveni clienți, în cele din urmă?
Aruncați o privire la modul în care aceste puncte de date demografice și comportamentale se suprapun. Există o anumită grupă de vârstă care să răspundă bine unei anumite secțiuni a website-ului? Pagina dvs. de social media generează mult interes din partea persoanelor dintr-o anumită zonă?
Dacă se poate, este o idee bună să organizați câteva interviuri cu clienții. Auzind direct de la sursă de problemele cu care se confruntă clientul dvs., puteți să vă perfecționați celelalte elemente ale personalității clientului.
După ce ați adunat toate informațiile, vă puteți crea schița fiecărui tip de client ideal: cine este, de ce are nevoie și ce așteaptă de la dvs.
Permiteți auto-identificarea
Acum, că înțelegeți din ce sunt formate aceste segmente diferite ale publicului dvs., puteți începe să creați mesaje și experiențe pe website.
Care este cea mai simplă modalitate de a vă asigura că fiecare client ajunge pe calea destinată personalității sale? Este important să îi permiteți să se auto-selecteze în segmentul adecvat de pe website-ul dvs.
Paginile web fac acest lucru tot timpul cu un efect deosebit. Să presupunem că administrați o firmă de arhitectură și vă ocupați atât de proiecte rezidențiale, cât și de proiecte comerciale.
Pe pagina principală a website-ului creați o pagină cu două butoane separate. Câte un buton pentru cei interesați de fiecare tip de proiect.
Fiecare buton va duce vizitatorul la o pagină de pornire separată pentru publicul respectiv. Pagina resepctivă va veni cu o bară de navigare ce răspunde nevoilor lor.
De exemplu, cei care fac click pe „Rezidențial” vor vedea portofoliul de case pe care arhitectul le-a proiectat. Tot aici poate fi inserat și conținutul informațional legat de procesul de renovare a locuinței.
Proiectați pagini de destinație unice
Am abordat deja un caz în care paginile de destinație unice pot funcționa pe website-ul dvs. pentru a se adresa diferitelor segmente de public. E o tactică eficientă atunci când conduceți trafic de la anunțuri pe website-ul dvs.
Luați, de exemplu, o campanie de căutare plătită. Să rămânem cu exemplul firmei de arhitectură și să spunem că, în cadrul activității dvs. comerciale, aveți doi clienți specifici: colaborați cu școli private și organizații non-profit.
Proiectați o campanie Google Ads orientată către conducerile școlilor private. Când dau click pe anunț, decât să ajungă la pagina de destinație pentru proiecte comerciale, realizați o pagină specifică muncii cu alte școli.
Pagina de destinație personalizată este eficientă în abordarea imediată a punctelor de interes pentru clienți. Acel membru al consiliului de administrație al școlii private ar putea fi oarecum interesat de munca dvs.
De exemplu, pentru alte tipuri de proprietăți comerciale. Ce se întâmplă atunci când văd că arhitectul a proiectat spații frumoase ce răspund nevoilor specifice unui client din învățământul privat?
Această perspectivă realizează o legătură imediată cu munca dvs. Clientul se simte văzut și înțeles și începeți să vă construiți imediat încrederea.
Selectați canale publicitare bazate pe publicul țintă
Ce trebuie să faceți după ce ați captat atenția fiecărui segment cu o strategie eficientă pentru website? Continuați să-i uimiți cu un conținut care să răspundă în mod specific nevoilor lor. Puteți apela cu încredere și la advertoriale SEO.
Desigur, doriți ca datele conținutului să fie relevante pentru public. Înseamnă subiecte importante, pline de sfaturi și informații utile, mai degrabă decât semnale de vânzări după semnale de vânzări.
Pe lângă faptul că aveți în vedere ceea ce cuprinde conținutul dvs., vreți să vă gândiți la modul în care îl distribuiți. Teoretic, atunci când oamenii se gândesc la conținut, cred că sunt articole pe blog.
Cu toate acestea, există mult mai multe variante:
- podcast-uri;
- videoclipuri explicative;
- seminarii web;
- infografii;
- cărți electronice.
Există o mare varietate de modalități prin care puteți ajunge la public.
De exemplu, știați că videoclipul, deși este un suport popular pentru toți consumatorii, e și mai eficient cu Baby Boomers?
S-ar putea să vă surprindă să aflați că urmăresc cu 10% mai multe videoclipuri pe YouTube decât Millennialii. Între timp, Millennialii și Generația Z depășesc Boomerii și generațiile mai vechi atunci când vine vorba de ascultarea podcast-urilor.
Așadar, trebuie să furnizați o varietate de conținut pentru fiecare segment de public. Nimeni nu dorește să fie întâmpinat cu același format din nou și din nou.
Gândiți-vă la modalități prin care puteți personaliza anumite tipuri de conținut.
Investiți în Hub Pages
Paginile Hub ajută organizarea conținutului pe website-uri. Oferă resurse excelente pentru servicii SEO și puteți transmite „viață nouă” în conținutul vechi.
Aceste pagini pot stabili, de asemenea, lideri de gândire în domenii specifice. Sunt importante pentru diferitele tipologii de clienți.
Să revenim la exemplul arhitectului. Știți că clienții dvs. comerciali se află în principal în învățământul privat și în zona non-profit? Este logic să creați pagini hub în jurul celor două domenii pentru advertoriale profesionale.
O pagină de centru poate fi specifică pentru publicul școlii private. Poate include conținut ce vorbește de subiecte precum strângerea de fonduri și bugetarea pentru îmbunătățiri majore de capital.
Sau despre planificarea construcției dvs. în jurul anului școlar și proiectarea unei clădiri moderne de educație care să vorbească despre ceea ce caută părinții de astăzi .
Diferite segmente de public vor avea nevoi și așteptări diferite. Mai ales atunci când vine vorba de ceea ce speră să obțină de la afacerea dvs.
Identificați aceste persoane și creați călătorii specifice pentru diferite grupuri. Aveți șanse mai mari de a aborda direct punctele de dificultate. De a construi rapid și eficient încrederea și de a muta noi perspective către vânzări și puncte de contact.